Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 (endret) Har en kjærste som jeg ser 1-2 dager i uka pga jobb. Blir da mye sms og ringing osv. Jeg sliter veldig om dagen, han dreit seg ut her om lørdagen og jeg har vært veldig lei meg og "knust" pga det som hendte. Har det heller ikke noe bra på skolen, går mye alene, og sliter med å være der pga jeg er sliten og trøtt hele tiden. Men hver eneste gang jeg sender mld om et eller annet som innebærer at jeg ikke har det så greit, får jeg enten ikke svar, eller om jeg spurte om hvordan det går på jobb i samme mld får jeg svar som f.eks " Går fint på jobb Skal bare loss ferdig også skal jeg til Skien. Elsker deg <3 ". Han "ignorer" det at jeg ikke har det bra, og det blir veldig slitsomt for meg. Jeg trenger å prate med han innimellom, og trenger at han faktisk bekrefter at han har fått med seg at jeg ikke har det lett. hvordan kan jeg si ifra til han, på en pen måte, at jeg hadde satt pris på det om han gadd å vise/si at han bryr seg? Føler meg jo ikke så bra når han unngår alt negativt og ikke svarer osv, jeg føler jo da at han på en måte ikke bryr seg om det.. Endret 3. september 2009 av Wacmoc
Suzy Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Hva med å si akkurat det du skrev her? Noe slikt: Jeg har behov for å vite at du bryr deg om meg. Jeg forventer ikke at du skal løse alle problemene mine, men av og til trenger jeg litt oppmerksomhet, støtte og trøst og da er det viktig for emg at du responderer på det jeg sier om at jeg sliter - ikke ignorere meg, for da føles det - for meg - som duikek bryr deg om meg, selv om det ikke er sikkert at det er det du mener.
Snop Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Kan det hende at du søker enda mer oppmerksomhet fra ham når du ikke får noe, og at det derfor blir mer og mer intenst og derav mer intenst for ham? Jeg tror ikke han har forstått at han også gjør seg selv en tjeneste ved å lytte til deg første gangen du spør om hjelp, da det kunne bidratt til at du fikk det bedre. Jeg hadde det helt likt i et forhold og til slutt var jeg drittlei av å prøve å få ham til å høre, og han var drittlei av at jeg maste. Det som forundrer meg er at han ikke bare hørte etter første gang jeg trengte ham. Eller andre. Eller tredje.... og så videre. Jeg har egentlig ingen gode råd, når jeg tenker meg om. Bare medfølelse
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Synes du virker masete jeg da, han skjønner sikkert at du ikke har det bra. Må jo holde i massevis at han sier han elsker deg? Dessuten er det vel bedre å snakke face to face enn å ta det over sms/telefon? Jeg hadde blitt lei hvis noen hadde klagd i hver sms/telefonsamtale over hvor trist og fælt og dårlig de har det og jeg er jente. Du får prøve å bli mer positiv...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Han skrev jo at han elsket deg? Det er jo å trøste deg det vel? Det er jo ikke så mye mer man kan si alltid. Om du veldig ofte sender meldinger og slikt om at du ikke har det greit, så kan det også være at han blir drittlei og oppfatter det som syting og mas, og prøver å få deg til å tenke på noe annet.
Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Synes du virker masete jeg da, han skjønner sikkert at du ikke har det bra. Må jo holde i massevis at han sier han elsker deg? Dessuten er det vel bedre å snakke face to face enn å ta det over sms/telefon? Jeg hadde blitt lei hvis noen hadde klagd i hver sms/telefonsamtale over hvor trist og fælt og dårlig de har det og jeg er jente. Du får prøve å bli mer positiv... Har jeg skrevet noen sted at jeg skriver det i hver eneste mld? At jeg maser hele tiden? Nei, når jeg ikke har det lett, er lei meg, eller trenger å fortelle han noe som er vondt for meg sender jeg han en mld. Fordi jeg ikke har noen andre. Det er ikke hver dag, kanskje et par ganger i uka, noen uker er det ikke noe "klaging" i det hele tatt. Du kjenner ikke meg, og vet heller ikke hva jeg skriver eller hvor ofte jeg skriver, så du kan ikke si meg at jeg må bli mer posetiv. Jeg er så posetiv som jeg klarer. Og er faktisk ikke alltid vi har tid til å ta oss tid til det face to face da vi ikke er samboere, og han må betale regninger/kjøpe ting/spise middag med faren og farmoren osv osv i helgene. Takk for svar dere andre
Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Han skrev jo at han elsket deg? Det er jo å trøste deg det vel? Det er jo ikke så mye mer man kan si alltid. Om du veldig ofte sender meldinger og slikt om at du ikke har det greit, så kan det også være at han blir drittlei og oppfatter det som syting og mas, og prøver å få deg til å tenke på noe annet. Vi sier at vi elsker hverandre hver gang vi legger på tlf, i slutten av hver mld, når vi drar fra hverandre osv. Så det gjør ikke mld noe mer spesiell enn en "skjer a " mld.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Først og fremst, JEG bor også i Skien! :gjeiper: Syns det var litt gøy Også vil jeg si at typen min er akkuratt som din. Jeg sliter med meg selv, og istedet for å spørre hvordan jeg har det kan han feks sende meg melding når jeg er med venner å skrive: "Nå har du det bra, det føler jeg på meg" istedet for å spørre om hvordan jeg har det. Jeg syns egentlig det er litt søtt. Mange gutter gjør alt de kan for å unngå konflikter og ubehagelig situasjoner/samtaler. De vil at alt skal være bra hele tiden. Anbefaler deg å lese boken "mars og venus". Den er utrolig bra og har hjulpet meg mye med å forstå det motsatte kjønn. Det står slikt som at når kvinnen forteller om et problem for mannan, føler mannen at det er hans "plikt" å ordne opp i problemer. Derfor vil han kanskje unngå å høre om dine problemer, fordi han føler at han ikke kan fikse de. Kvinnen derimot, forventer ikke en løsning, hun forventer og ønsker bare å bli HØRT. Jeg tror ikke at han IKKE bryr seg. Han er kjæresten din, klart han vil at du skal ha det bra! Han vet sikkert ikke bare hva han skal gjøre. Sett deg rolig ned og fortell at at det er ingenting du heller vil enn at han skal lytte til hva du har å si-at det er nok. Og en annen ting- Når jeg ikke har det bra klager jeg ekstremt mye og syter og griner til kjæresten min. Sjarmerende? Neppe...
Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Først og fremst, JEG bor også i Skien! :gjeiper: Syns det var litt gøy Også vil jeg si at typen min er akkuratt som din. Jeg sliter med meg selv, og istedet for å spørre hvordan jeg har det kan han feks sende meg melding når jeg er med venner å skrive: "Nå har du det bra, det føler jeg på meg" istedet for å spørre om hvordan jeg har det. Jeg syns egentlig det er litt søtt. Mange gutter gjør alt de kan for å unngå konflikter og ubehagelig situasjoner/samtaler. De vil at alt skal være bra hele tiden. Anbefaler deg å lese boken "mars og venus". Den er utrolig bra og har hjulpet meg mye med å forstå det motsatte kjønn. Det står slikt som at når kvinnen forteller om et problem for mannan, føler mannen at det er hans "plikt" å ordne opp i problemer. Derfor vil han kanskje unngå å høre om dine problemer, fordi han føler at han ikke kan fikse de. Kvinnen derimot, forventer ikke en løsning, hun forventer og ønsker bare å bli HØRT. Jeg tror ikke at han IKKE bryr seg. Han er kjæresten din, klart han vil at du skal ha det bra! Han vet sikkert ikke bare hva han skal gjøre. Sett deg rolig ned og fortell at at det er ingenting du heller vil enn at han skal lytte til hva du har å si-at det er nok. Og en annen ting- Når jeg ikke har det bra klager jeg ekstremt mye og syter og griner til kjæresten min. Sjarmerende? Neppe... Takk for svar, bra å høre jeg ikke er den eneste Får sjekke utden mars og venus boken ( Forresten, bor ikke i skien, brukte bare det eksemplet siden det var det det sto i mld jeg fikk av han i sta. Han er lastebilsjåfør, så han er over alt )
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Vi sier at vi elsker hverandre hver gang vi legger på tlf, i slutten av hver mld, når vi drar fra hverandre osv. Så det gjør ikke mld noe mer spesiell enn en "skjer a " mld. Er det ikke litt trist når "jeg elsker deg" ikke betyr noe lenger? Inflasjon i uttrykk er ikke kjekt... Hva slags ting vil du han skal svare da? "Dakkar deg"? Det kan hende han ikke vet om noe han kan si som vil gjøre det bedre for deg, og da er det jo ikke så lett å svare med noe annet enn å minne deg på at han er glad i deg.
Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Er det ikke litt trist når "jeg elsker deg" ikke betyr noe lenger? Inflasjon i uttrykk er ikke kjekt... Hva slags ting vil du han skal svare da? "Dakkar deg"? Det kan hende han ikke vet om noe han kan si som vil gjøre det bedre for deg, og da er det jo ikke så lett å svare med noe annet enn å minne deg på at han er glad i deg. Det betyr mye mer nå som første gangen vi sa det, selv om vi sier det ofte. Vi sier det fordi vi mener det, og fordi vi foretrekker det sånn. DU vet vel ikke noe om vi mener det eller ikke og om det betyr noe eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Det betyr mye mer nå som første gangen vi sa det, selv om vi sier det ofte. Vi sier det fordi vi mener det, og fordi vi foretrekker det sånn. DU vet vel ikke noe om vi mener det eller ikke og om det betyr noe eller ei. Jeg har ikke sagt at dere ikke mener det. Det var du selv som skrev at det at han skrev "Jeg elsker deg" ikke betyr noe mer enn om han skriver "skjer a"... Og det synes jeg høres ganske trist ut, når man ikke lenger blir glad for å høre noe slikt.
Gjest Wacmoc Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Jeg har ikke sagt at dere ikke mener det. Det var du selv som skrev at det at han skrev "Jeg elsker deg" ikke betyr noe mer enn om han skriver "skjer a"... Og det synes jeg høres ganske trist ut, når man ikke lenger blir glad for å høre noe slikt. Da formulerte jeg meg litt feil Mente det at mld han skrev til meg iste at han skulle losse ferdig også til skien blir det samme som om han skulle skrivd "Skjer a". Han skriver jeg elsker deg om han spør hva som skjer, og når han forteller hvordan det går på jobb. Så mente det at det han svarte egentlig ikke var ment som trøst ettersom at han skriver at han elsker meg uansett.
Bernardette Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Det betyr mye mer nå som første gangen vi sa det, selv om vi sier det ofte. Vi sier det fordi vi mener det, og fordi vi foretrekker det sånn. DU vet vel ikke noe om vi mener det eller ikke og om det betyr noe eller ei. Jeg syns DU virker i overkant negativ, du lufter tanker her, og så fort noen ser det annerledes enn deg så glefser du tilbake.
Gjest regine ii Skrevet 3. september 2009 #17 Skrevet 3. september 2009 Nå kommer jeg vel med noe som ts ikke liker, men det får så være. ut fra det du skriver syns jeg du både er i overkant hårsår og forventer for mye av kjæresten din. Du må faktisk selv bidra sånn at din hverdag blir bra, der du er. Jeg vet ikke om du har begynt på ny skole eller hva, men du må uansett selv gjøre en innsats for å komme i kontakt med folk etc. Det nytter ikke å sette seg ned og sutre, og det nytter ikek å tro at noen andre skal ordne det. Du har en forventning til hvordan kjæresten din BØR reagere når du sier at du har det fælt. Men han er ikke deg og han er ikke tankeleser. Dvs. han reagerer nødvendigvis slik det er naturlig for han, og ikke nødvendigvis som du forventer. Og han VET jo heller ikke hva du forventer uten at du sier det i klartekst. Min erfaring er og at både kjærester og venner kan være noe fraværende når de selv står midt oppe i noe. For DEG er det viktigst at du har det fælt NÅ, men for kjæresten din kan det være noe helt annet. Man skal selvsagt kunne forvente støtte og oppmuntring av kjæresten, men dersom det blir sånn at det stort sett er behov om det som kommuniseres, ja da skjønner jeg at han blir lei. Og igjen - han kan mene at det er støtte han gir deg når han svarer på melding, selv om han ikke skriver det du forventer. Her i gården brukes ellers "jeg elsker deg" mye - og det er faktisk noe jeg mener ikke kan sies for ofte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå