Gå til innhold

Er jeg paranoid eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Mannen var nettopp bortreist en uke på kurs, og vi hadde kontakt hver dag og han sa han savnet meg. Da han kom hjem virket han litt fraværende, men kurset hadde sannsynligvis gitt mange intrykk som måtte fordøyes. Jeg var som jeg pleier å være og lot som jeg ikke merket at han var litt fjern. Da vi skulle legge oss om kvelden var han relativt uinteressert i sex, selv om vi vanligvis har sex 4-5 ganger i uka og vi nå hadde vært uten i en uke... Etter at jeg tydelig hadde gitt uttrykk for at jeg ønsket sex, hev han seg oppå meg og peiste på til han var ferdig, og så var det over :sukk:

Etter det har han ikke tatt i meg om kvelden i det hele tatt, og det er en uke siden han kom hjem. Hver eneste ettermiddag og kveld nå sitter han på facebook i timesvis, han som før har vært sur bare jeg har sjekket facebook i løpet av kvelden. Han har også plutselig begynt å løpe og slanke seg.

Jeg vet at det var stor overvekt av damer på kurset, og jeg er nå ganske overbevist om at han har møtt noen som han tenker mye på. Har spurt ham om det er noe han tenker på når han er så stille, men da svarer han bare grettent at det er vel ikke opp til ham å snakke hele tiden.

Er jeg helt sprø som kobler dette med en forelskelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme hva det er så er det oppførsel som skiller seg ganske radikalt fra den han pleier å ha, så hvorfor ikke ta en prat i kveld og spørre ham hvorfor han plutselig har begynt å få helt andre vaner.

Du trenger ikke beskylde ham for å ha truffet noen, men si du opplever det som leit og rart at han ikke vil ha sex med deg, bruker masse tid på Facebook og virker "snappy" og nærtagende.

Lykke til!

Skrevet

Syns ikke du er paranoid i det hele tatt. Klart du blir bekymret når mannen forandrer oppførsel sånn! Men...

Om mannen din har møtt noen som liker han, er det likevel ikke rart han blir sånn. Alle liker å få bekreftelse på at de fortsatt har draget, selv om de er i forhold. Syns du skal prøve å ikke tenke så mye på det, da dette er helt normalt og noe som sannsynligvis vil gå over! :)

Minner meg om en episode av Konge av Queens. Doug ble akkuratt sånn når en dame på en restaurant hadde vist interesse for han. :fnise:

Det trenger ikke være farlig, eller bety at han er forelsket. Han er sikkert bare litt "rusa" på at noen har lagt merke til han.

Snakker ihvertfall fra egen erfaring her.. Kjæresten min hadde møtt ei jente på bussen som han hadde fått god kontakt med. Han fortalte det til meg når jeg kom hjem, fordi han syns det var gøy at noen syns han var kjekk og hyggelig. Det er normalt for både kvinner og menn og bli litt betatt selv om de er i forhold. Stort sett vil det gå over :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Lukter utroskap lang vei ja.....

Skrevet

Syns heller ikke at du er paranoid, det hadde jeg også blitt.

Men selvfølgelig, dette kan også være en mulighet:

Det trenger ikke være farlig, eller bety at han er forelsket. Han er sikkert bare litt "rusa" på at noen har lagt merke til han.

Ta og snakk med han.

Skrevet
Mannen var nettopp bortreist en uke på kurs, og vi hadde kontakt hver dag og han sa han savnet meg. Da han kom hjem virket han litt fraværende, men kurset hadde sannsynligvis gitt mange intrykk som måtte fordøyes. Jeg var som jeg pleier å være og lot som jeg ikke merket at han var litt fjern. Da vi skulle legge oss om kvelden var han relativt uinteressert i sex, selv om vi vanligvis har sex 4-5 ganger i uka og vi nå hadde vært uten i en uke... Etter at jeg tydelig hadde gitt uttrykk for at jeg ønsket sex, hev han seg oppå meg og peiste på til han var ferdig, og så var det over :sukk:

Etter det har han ikke tatt i meg om kvelden i det hele tatt, og det er en uke siden han kom hjem. Hver eneste ettermiddag og kveld nå sitter han på facebook i timesvis, han som før har vært sur bare jeg har sjekket facebook i løpet av kvelden. Han har også plutselig begynt å løpe og slanke seg.

Jeg vet at det var stor overvekt av damer på kurset, og jeg er nå ganske overbevist om at han har møtt noen som han tenker mye på. Har spurt ham om det er noe han tenker på når han er så stille, men da svarer han bare grettent at det er vel ikke opp til ham å snakke hele tiden.

Er jeg helt sprø som kobler dette med en forelskelse?

En atferdsendring etter 1 uke på kurs - i den retningen du sier - hadde jeg KLART koblet til mulig faenskap i form av - at han har vært utro/blitt betatt av en annen dame osv. :sukk:

Skrevet

Vil tro at han alt har vært utro. Han er delvis rusa på opplevelsen enda og glefser til deg fordi han har sykt dårlig samvittighet.

Nå driver han å sjekker muligheten for å få napp hos den andre dama igjen, og om han får, så dumper han deg med å gi deg skylda for all jævelskap som har hendt ham de siste 20 årene. Samt vræker ut av seg at han aldri har vært skikkelig glad i deg og så videre.

*synsk*

Skrevet

Ingen røyk uten ild...

Hadde han vært interesert i sex med deg, så hadde jeg tenkt at det kun var en flørt..men når han er uvillig til å ha sex...så har han allerede gjort det..typpisk manne oppførsel..

Bare spør han ut av det blå og se nøye på han når du sier : Hvem var hun?..og så vil han selvfølgelig se helt uskyldig ut...litt forvirret..aner ikke hva du snakker om..og så går det enten over til å bli sur..eller å beskylde deg for å være sykelig sjalu og paranoid etc....det er noen klassiske ting menn gjør...angrep er beste forsvar...

Skrevet

Slik fortalte min elsker at han ble ovenfor sin kone de første ukene etter at han innledet et forhold til meg, og før han fikk sagt noe.

Men det kan være 100 andre muligheter også. Redd for å være alvorlig syk men orker ikke si noe, truffet noen som gjør han forvirret men har ikke vært utro, kommet i krise etter samtaler med andre menn om hvordan de har det, bekymring på jobb han ikke kan si, snakket fortrolig med ei og er skamfull over det, den generelle tanken alle er innom, er dette alt?? osv..

Skrevet

her lukter det forelskelse og eller utroskap lang vei........... snok litt du, så får du nok et svar du ikke vil ha

Skrevet

Synes helt klart du ikke er for mistenksom. Her er det mange varsellamper som lyser: null/overfladisk sex, slanking, kurs med mange damer, plutselig masse tid på facebook etc etc.

Dette bør du komme til bunns i. Å ignorere det vil være et feilgrep.

Skrevet

Jeg ville bare sagt: "Ok, jeg skjønner at du har møtt noen du har blitt interessert i."

Skrevet
Jeg ville bare sagt: "Ok, jeg skjønner at du har møtt noen du har blitt interessert i."

Ja..som mann...helt klart blitt satt til veggs da. Han har dsverre vært utro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...