Gå til innhold

Hvor mange kWh siden sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to stk i en 65 kvm leilighet - siden siste registrering (2 mnd siden) har vi brukt 780 kWh - det tilsvarer da 390 kwh i mnd.

Vi pleier å bruke det samme enten det er sommer eller vinter (ikke varmekabler eller oppvarming vha strøm, bruker bare lys i det rommet vi er i) - er dette mye eller lite?

Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukjte 861 kwh de siste 2 måneder. Og vi er 2 voksne , et barn og en hund. Vu bor i en 70 kvm leilighet.

Skrevet
Vi er to stk i en 65 kvm leilighet - siden siste registrering (2 mnd siden) har vi brukt 780 kWh - det tilsvarer da 390 kwh i mnd.

Vi pleier å bruke det samme enten det er sommer eller vinter (ikke varmekabler eller oppvarming vha strøm, bruker bare lys i det rommet vi er i) - er dette mye eller lite?

Hva bruker dere?

Vi er også to personer i en leilighet på samme størrelse, og vi har brukt ca 500 kWh de siste to månedene. Vi har varmekabler på badet, men har ikke hatt dem på i sommer. Når vi begge er hjemme står lyset som regel på i alle rom unntatt badet. Kjører oppvaskmaskin og/eller vaskemaskin omtrent annenhver dag. Vi har elektrisk oppvarming, så om vinteren bruker vi betydelig mer.

Skrevet

oi da.. Så lite dere har.. Vi er to personer, har brukt 1011 kwh de to siste mnd, og da har vi i tilegg vært vekke i 3,5 uke... Skjønner det ikke. Har ikke hatt på varmekabler eller noe varmeovn. Vasker vel 3 maskiner i uken med klær.. Har ikke på lys i rom vi ikke er i..

Skrevet

Tja, har dere mange duppeditter som suger strøm selv om de ikke er på? TV og slikt...?

(Det har for så vidt vi også, uten at det ser ut til å gå så hardt utover strømregningen vår. TV'en kan vi skru helt av, mens andre bokser som dekoder, DVD-spiller, kabelmodem osv står i standby. Synes det er litt tungvint å måtte dra ut kontakten for å slå dem av...)

Skrevet

Har ei maskin som står på 24\7, og ei maskin som står på når jeg er våken.. Tv'en står på en god del timer for dag, men blir slått av om natten. Tv, boks og dvd er koblet sammen, så der slår vi av knappen når vi legger oss.. Har en stor varmtvanns-tank, kanskje det går an å stille ned tempraturen på den?

Skrevet
Har en stor varmtvanns-tank, kanskje det går an å stille ned tempraturen på den?

Ah, det forklarer jo en hel del - jeg burde kanskje nevnt at vi IKKE har egen varmtvannstank. ;)

Skrevet

Jeg får dra opp snittet litt. Her har vi brukt tilsammen 1.800 kwh i løpet av juli og august. Vi er en familie med 2 voksne og 3 tenåringer. Vaskemaskinen og oppvaskmaskinen går hver eneste dag (og gjerne flere ganger om dagen). Vi har varmekabler på badet. Alle dusjer hver dag, og varmtvann er nok noe av det som trekker mest hos oss. Vi har 3 tv`er og like mange pc`er som er i daglig bruk. I løpet av de 8 første månedene i år har vi brukt totalt 8.200 kwh.

Skrevet

Men i alle dager! Enten bruker jeg veldig mye strøm eller så bruker dere veldig lite! Jeg er en person i en leilighet på 65 kvadrat og har brukt 959 kwh på 2 mnd. Trodde jeg hadde lavt forbruk men virker ikke sånn her. Hmmm...

Skrevet

Oi jeg var ikke klar over at det var mulig å bruke så lite i strøm som dere gjør her. Selv er bor jeg alene i en 60 kvm leilighet og hadde brukt 1100 kw de to siste månedene, og det er så lavt som jeg aldri har hatt det før. Tvn står stort sett aldri på, og ikke har jeg oppvaskmaskin eller vaskemaskin. Det er kun datamaskinen som jeg av og til har mye på.

Varmekablene på badet står derimot hele tiden på for jeg bor i en sokkelleilighet så det blir fort kaldt her, selv på sommeren.

Skrevet

Vi er to voksne og et barn som bor i et hus på 190 kvm fordelt på to plan. Vi hadde brukt oppimot 800 kw de siste to månedene. Er flinke å skru helt av tv og pc'er og slikt, så har ingenting stående på stand-by. Har en del sparepærer rundt omkring i rom der lyset er mye på (ganger og bad bl.a). Men det som bidrar mest til at vi bruker så lite strøm, er nok varmepumpen. Med den har vi det godt og varmt hele året, og den bruker minimalt med strøm (koster jo selvfølgelig litt å kjøpe en varmepumpe, men det er spart inn igjen på få år).

Skrevet

Oi. Mange med lavt forbruk her altså. Vi er to voksne og et barn på deltid som bruker rundt 3000 kwh per 2. mnd om sommeren. Leiligheten er på ca. 90 kvm tror jeg. Har også en hybel på ca. 30 kvm som i tillegg trekker ca. 800 kwh per 2. mnd.

Vi har en jordingsfeil som vi ikke har funnet helt ut av som driver forbruket opp. På vinteren bruker vi ca. 8000 kwh per 2. mnd inklusiv hybel. Ganske drøyt. Blir litt svett av disse astronomiske strømregningene for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...