Gjest Vettel Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Min man skal teste kvaliteten på spermen, kan han gjøre det privat? henvisning fra lege? synes deres mann det var skummelt/flaut/etc? How to do, rett og slett! *grønn*
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg fikk med henvisning fra legen da jeg forklarte at vi hadde problemer. Tror ikke mannen syntes det var spesielt flaut. Husk bare at spermene skal være omtrent "ferske" - altså det skal ikke ha gått for lenge siden siste "uttømming" ei heller for kort tid. Det kan nok sikkert gjøres privat også, men kostanden er vel mye mindre dersom du har en henvisning.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Kan han ikke spørre legen sin? Og er det virkelig så farlig? En venninne av meg gikk gjennom en full utredning, noe som er en stor påkjenning på kroppen, mens (eks)mannen hennes ikke engang gadd å "runke i en kopp"... Det er så mye mer lettvint for mannfolka, det der!
Gjest Vettel Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 (endret) Problemet for oss er at vi ikke er i Norge for tiden, men private tilbud finnes det flust av. Ikke så mye det koster heller tror jeg. Men tror nok heller det går på at mannen kvier seg, han har kikket èn gang på privat klinikk (to mnd siden) men ikke gjort noe mer med det. Jeg har sjekket meg, har født ett barn før for 10 år siden, tatt pergotime en runde, dobbelt dose. Men blir jo ikke gravid her! Endret 3. september 2009 av Vettel
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Jeg aner ikke hvordan det er i andre land, men jeg regner med at dere må gjøre det privat? Da er det bare å ringe klinikken og spørre om en time. Men, det er jo tull at du skal gå på hormoner når han ikke engang gidder å sjekke sæden! Hva hvis han har dårlig sædkvalitet, da har du gått på hormoner, som ofte gir bivirkninger, uten noe som helst vits. Jeg blir oppgitt og lettere irritert av menn som ikke tør å gi en sædprøve engang, tenk hva vi jenter må gå igjennom? Nei, be han skjerpe seg!
Strix Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Om mannen gruer seg så spiller det ingen rolle om dere går privat eller offentlig. er det lettest å gå privat så ringer dere, får en time, snakker med legen og avtaler tid for levering. Jeg tipper legen vil snakke med dere før h*n tar i mot en sædprøve. Så må mannen din ikke ha utløsning i alt mellom 2-7 dager(mye ulik praksis her), så runker han i en kopp, enten hjemme og leverer den innen 1t, eller på stedet. Greit at den private praksisen har eget laboratorie, men de har nok uansett en grei ordning for dette sånn at sæden blir sjekket innen tiden. Dette er i alle fall noenlunde som det foregår i Norge. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Min man skal teste kvaliteten på spermen, kan han gjøre det privat? henvisning fra lege? synes deres mann det var skummelt/flaut/etc? How to do, rett og slett! *grønn* Min mann tok testen på andrologisk avdeling på rikshospitalet. Tok testen på sykehuset, ikke medbrakt. Jeg tror det er best at det er ferskt. Ellers kan man medbringe, men må da komme innen en time med sæden. Får info om alt rundt dette. Fikk henvisning hos fastlege. Vi nevnte kun at vi hadde prøvd en stund og at vi ville ta sædprøve. Ikke flaut. Ta prøven på ett troverdig sted.
Gjest Vettel Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Tusen takk for svar fra alle sammen. Hvor lang tid har det tatt for dere å få svar...? Nevnte det for mannen her om dagen, spurte om han hadde funnet ut hvor han kunne levere prøve og slikt, han svarte bare "nei har ikke sjekket noe mer". Thats it! Og nei, gjest #5, jeg gidder ikke ta flere hormonkurer, alt for mange bivirkninger som bare førte til krangel, gråt, smerter, kvalme i to mnd. Nå får han sjekke!
Gjest Gjest #5 Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Sånn egentlig, så tar det å sjekke en sædprøve noen få minutter. Men det å faktisk gi noen beskjed, helst skriftlig tar en stund. Men de private pleier å være raske, de ringer dere sikkert. Da vet du det samme dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå