Gå til innhold

Nå kan det hende han reiser uten meg igjen

Anbefalte innlegg

Gjest TS Utlogget
Skrevet

Tidligere i år skrev jeg denne tråden når kjæresten nedprioriterte meg fullstendig for en guttetur til amsterdam. Det kan være veldig greit å lese den tråden også for å se hele bildet før dere trekker noen konklusjoner, hvis dere gidder da :)

Den forrige situasjonen endte med at jeg tok pengene mine og reiste med ei venninne til USA i stedet (noe han har gitt meg utallige guilt trips for), selv om det helst var han jeg ville hatt med meg.

Han forstod etter hvert at han gjorde en tabbe med amsterdam-ferien, og sa flere ganger "neste gang skal jeg IKKE reise noen plass uten deg!" og vi har snakket mye etter det om det å reise sammen neste gang og jeg har gledet meg til det.

Vel, for ca en måned siden sier han at han vil til ta en hopp-på-tur til syden nå snarest. Jeg har jo veldig lyst til å bli med på dette men det har nå blitt klart at han må reise i oktober og da er det ikke restplasser lenger og jeg har rett og slett ikke råd til annet. Jeg spurte derfor om vi kanskje skulle reise en annen plass enn syden, en plass begge har råd til, feks storbyweekend. Men det var helt uaktuelt, da reiser han heller med kompisen sin som han dro til amsterdam med, for det er syden han SKAL til nå enten med eller uten meg.

Jeg sa meg villig til å se an prisene, det kan jo hende det dukker opp noe bra som jeg faktisk har råd til. Men jeg sa også at det eneste ønsket jeg har er å ikke reise til Tyrkia, det er ikke en millimeter i kroppen min som vil reise dit. Men når jeg tenkte meg om er det jo det å reise med ham som betyr noe, så jeg sa jeg kunne dra dit men at det da i det minste måtte være et OK hotell. Ikke luksus, for all del, men ikke et helt ukoselig hotell. Når jeg skal reise til et sted jeg absolutt ikke vil til synes jeg i det minste det er greit å ha et godt sted å sove/være litt. Jeg skjønner at folk er forskjellige på det området, for noen betyr ikke hotellet noenting mens for andre betyr det alt. Selv kan jeg sove på hostell så lenge jeg er i en by jeg synes er spennende ellers.

Dette synes han også var helt urimelig av meg og sier at det må være bra nok med det vi får. Jeg skjønner jo at vi ikke kan trylle fram restplasser som passer behov og budsjett 100%, jeg bare føler at denne turen blir så veldig "jeg vil reise akkurat dit og akkurat da og du må bare ta til takke med at du får bli med meg i det hele tatt." Hadde han hatt en litt annen holdning til det, for eksempel "ja men vi må bare gjøre det beste utav det" og ikke "ja men da reiser jeg uten deg" hadde jeg kanskje ikke følt meg så ubetydelig.

Sannsynligvis er jeg ekstra hårsår etter at resten av årets kjæresteturer gikk rett vest, samtidig føler jeg meg rimelig uprioritert og uviktig nok en gang, da det er hans behov som står i sentrum og ikke kvalitetstid for begge to sånn at vi kan finne noe koselig sammen som begge har lyst til.

Jeg har ingen planer om å overtale ham til å bli med på storbyweekend eller andre turer da det ikke er kjekt så lenge det ikke er noe begge vil, og dette handler ikke om hvem som skal få viljen sin, jeg bare lurer på om jeg rett og slett er urimelig og bare bør ta til takke med den turen jeg får med ham og holde fint kjeft, shabby hotell i tyrkia eller ikke? :fnise: og dersom vi faktisk ikke finner noe som er innenfor mitt budsjett og jeg må bli igjen hjemme, er det bare rett og rimelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest EmilyLane
Skrevet

Jeg synes fyren din er

1) utrolig korttenkt

2) barnslig

3) egoistisk

4) blåst i hodet

Hvorfor skal alt være på hans premisser??

Gjest regine ii
Skrevet

har ikke lest den tråden du linker til.

Men utfra det du skriver her: hvis kjæresten min konsekvent hadde nedprioritert tid med meg, hvis han hadde insistert på å reise til steder på måter og tider og til priser som kun passet han så ville jeg seriøst lurt på hele forholdet. Hvorfor er man sammen hvis man ikke en gang gidder å oppleve ting sammen? Og blir det en hyggelig tur hvis DU føler deg fullstendig overkjørt (og antakeligvis sitter igjen og er helt blakk etterpå?)

Så nei, jeg syns ikke du er urimelig, jeg syns du lar deg tråkke på.

Skrevet

Til hans "forsvar": grunnen til at han bare MÅ til syden er fordi han trenger å lade batteriene i en ellers hektisk hverdag, og han har ikke vært i syden på flere år og en storbytur vil bli mer stress enn avslappende.

Jeg skjønner jo det da, men...

sukk...

Jeg fremstiller jo denne saken i innlegget veldig i mitt favør men jeg klarer rett og slett ikke å finne så mange måter å fremstille det i hans favør? Så hjelp meg gjerne, noen :rolleyes:

Skrevet

Er han villig til å satse på forholdet så skal han jenke seg på to punkter.

1. Han skal få dra til Syden, men han skal respektere ditt ønske om å ikke dra til Tyrkia. Det finnes tusen andre steder å dra.

2. Han skal betale det som er utenfor ditt budsjett.

Er han ikke villig til dette er han ikke villig til å være sammen med deg / tilbringe tid med deg.

Gjest EmilyLane
Skrevet

Men hva med deg? Skal ikke du få lade batteriene?

En storbyferie kan være like avslappende som en sydenferie! Jeg har aldri vært i syden og kunne godt tenkt meg det, men min kjære takler ikke slike ferier. Så vi kombinerer det like greit! Finner storbyer som ligger ved stranda om det er så himla viktig for ham.

Jeg skjønner godt at du vil være sammen med ham på ferie, men det virker som om du må sette hardt mot hardt. Allier deg med en venninne, "planlegg" storbyferie med henne og rop ut ting som "Massasje! Drinker! Badebasseng på hotellet!", slike avslappende ting man kan gjøre i en storby.

Tydeligvis må denne fyren daskes i trynet og sparkes i magen før han fatter at du ikke gidder å gjøre alt på hans premisser. Virker som han overkjører deg fullstendig.

Skrevet
Tidligere i år skrev jeg denne tråden

Vel, for ca en måned siden sier han at han vil til ta en hopp-på-tur til syden nå snarest. Jeg har jo veldig lyst til å bli med på dette men det har nå blitt klart at han må reise i oktober og da er det ikke restplasser lenger og jeg har rett og slett ikke råd til annet. Jeg spurte derfor om vi kanskje skulle reise en annen plass enn syden, en plass begge har råd til, feks storbyweekend. Men det var helt uaktuelt, da reiser han heller med kompisen sin som han dro til amsterdam med, for det er syden han SKAL til nå enten med eller uten meg.

dersom vi faktisk ikke finner noe som er innenfor mitt budsjett og jeg må bli igjen hjemme, er det bare rett og rimelig?

Til sammenligning: Den første sommeren kjæresten min og jeg var sammen, snakket vi om å dra på ferie et sted. Han fant en ganske rimelig tur til et sted som virket koselig og fint. Men etter en stund ble jeg litt fortvilet, for jeg visste ikke om jeg hadde råd til å dra på denne turen eller ikke. Han tilbød seg da å betale hele turen for meg! Selv om han ikke har masse penger selv, fordi han gjerne ville ta denne ferieturen med meg.

Det virker som om typen din helst ville vært single?

Skrevet

Tusen takk, jenter. Føler meg litt mindre dum nå og litt mer bestemt på å ikke finne meg glatt i det :)

Er jeg helt teit om jeg viser denne tråden til ham for å vise at det ikke bare er jeg som reagerer? Det kommer kanskje ikke til å ha så mye å si til og fra da men, jeg kan ikke helt se hvordan noe som helst skal fikse alt dette sånn at det blir helt greit igjen og begge blir fornøyde.

Usj, synes det er vanskelig å gjøre en big deal utav dette, samtidig som det føles helt feil å bare sitte pent hjemme i norge og ønske ham en god tur med kompisen sin.

Skrevet
Tusen takk, jenter. Føler meg litt mindre dum nå og litt mer bestemt på å ikke finne meg glatt i det :)

Er jeg helt teit om jeg viser denne tråden til ham for å vise at det ikke bare er jeg som reagerer? Det kommer kanskje ikke til å ha så mye å si til og fra da men, jeg kan ikke helt se hvordan noe som helst skal fikse alt dette sånn at det blir helt greit igjen og begge blir fornøyde.

Usj, synes det er vanskelig å gjøre en big deal utav dette, samtidig som det føles helt feil å bare sitte pent hjemme i norge og ønske ham en god tur med kompisen sin.

Det virker jo ikke som om kjæresten din har lyst å tilbringe tid med DEG, da..

Hvis jeg hadde oppført meg sånn mot min kjæreste tror jeg han hadde dumpet meg, det virker ikke akkurat som om han bryr seg så mye om deg.

Skrevet
Det virker jo ikke som om kjæresten din har lyst å tilbringe tid med DEG, da..

Hvis jeg hadde oppført meg sånn mot min kjæreste tror jeg han hadde dumpet meg, det virker ikke akkurat som om han bryr seg så mye om deg.

Det er det som er så dumt, jeg vet at han bryr seg. Han har bare en tendens til å... være uheldig med ordvalg? Og tanker? Hehe.

Skrevet
Det er det som er så dumt, jeg vet at han bryr seg. Han har bare en tendens til å... være uheldig med ordvalg? Og tanker? Hehe.

Da virker det som han trenger litt hjelp fra deg :ler: Du må tydeligvis fortelle ham veldig klart og tydelig hva du trenger og ønsker og syns er ok.

Skrevet

Tror vel egentlig ikke det er lurt å vise ham tråden her. Gutter er vel ikke så begeistret for å bli diskutert.

Du får heller plukke med deg noen av punktene her og legge dem frem som dine egne. "Jeg har tenkt litt å funnet ut at det ikke er riktig at en ferie for oss begge bare skal være på dine premisser. Jeg har ikke råd til å reise dit og dit, så enten må vi velge et annet sted som vi begge vil reise til og som begge har råd til, eller så må du legge til det jeg mangler." (Kanskje ordlegge deg bedre enn meg på den siste delen.)

Lykke til!

Skrevet
Tror vel egentlig ikke det er lurt å vise ham tråden her. Gutter er vel ikke så begeistret for å bli diskutert.

Du får heller plukke med deg noen av punktene her og legge dem frem som dine egne. "Jeg har tenkt litt å funnet ut at det ikke er riktig at en ferie for oss begge bare skal være på dine premisser. Jeg har ikke råd til å reise dit og dit, så enten må vi velge et annet sted som vi begge vil reise til og som begge har råd til, eller så må du legge til det jeg mangler." (Kanskje ordlegge deg bedre enn meg på den siste delen.)

Lykke til!

Ja, du har nok helt rett i det.

Huff ja, det er ordleggingen som blir problemet. Det er vanskelig å forklare noe sånn på en måte sånn at han forstår det og det ikke bare blir mer krangling utav det. Jeg har allerede prøvd å forklare for ham hvorfor jeg er skuffet, men det preller rett av ham.

Her er meldingen jeg skrev i natt: "Det er ikke meningen å være så hårsår angående reising, jeg synes bare det er dumt at du ikke kan bruke én av ferieukene dine hele året på oss og at jeg aldri passer inn i det du vil. Du ville først bruke de kun på guttetur og nå kun på sydentur. Er det noe jeg forstår så er det reiselyst, jeg skulle bare ønske at kvalitetstid for oss lå høyt nok på listen.

Jeg prøver ikke å overtale deg til å velge meg/oss foran syden nå altså, for sånn er jo noe begge må ville for at det skal bli en fin ting. Jeg ville bare si det i stedet for å gå rundt grøten og være guffen når vi snakker om det og heller være ærlig. Sannsynligvis er jeg ekstra hårsår etter nedprioriteringen tidligere i år så det blåses litt ekstra opp inni meg, hehe. Men jeg tror det er ganske rettmessige følelser også."

Det eneste jeg får tilbake er at "jammen jeg må få bruke ferieuken min på det jeg vil, og jeg trenger virkelig en sydentur, og det er jo selvfølgelig deg jeg helst vil reise med". DET er jo greit nok, men jeg skulle bare ønske at det han ville bruke ferieuken på var meg, uansett hvor det måtte være... Føler meg jo litt kravstor når jeg sier det sånn :fnise:

Samtidig blir det jo litt dumt at han har ønsket om ikke storby og jeg har ønsket om ikke tyrkia. Det blir jo like dumt at han skulle bøye seg for mitt ønske om storby som at jeg skal bøye meg for tyrkia.

Skrevet
Samtidig blir det jo litt dumt at han har ønsket om ikke storby og jeg har ønsket om ikke tyrkia. Det blir jo like dumt at han skulle bøye seg for mitt ønske om storby som at jeg skal bøye meg for tyrkia.

Meen igjen, det er jo ikke det at jeg har et ønske om storby, det er bare det at det blir det jeg har råd til.

Åh. Forvirrende opplegg, why can't we all just get along?

Skrevet
Det eneste jeg får tilbake er at "jammen jeg må få bruke ferieuken min på det jeg vil, og jeg trenger virkelig en sydentur, og det er jo selvfølgelig deg jeg helst vil reise med". DET er jo greit nok, men jeg skulle bare ønske at det han ville bruke ferieuken på var meg, uansett hvor det måtte være... Føler meg jo litt kravstor når jeg sier det sånn :fnise:

Først og fremst synes jeg du skal være kort og konsis når du forteller hva du føler. Kutt ut alt det typiske jentepratet om alt sikkert er din feil. Stå litt hardere på kravene dine!

Ellers vil jeg si at det finnes andre stedere som er Syden enn Tyrkia. Han må ikke fire på sitt ønske om Syden, men som jeg skriver over her (innlegg 13.36) så må han spandere mellomlegget dersom dere ikke finner et sted som du også har råd til.

Skrevet

Hvorfor er Syden det eneste stedet han kan slappe av?

Det virker som om du blir nedprioritert enda en gang i år. Nå velger han Syden i steden for deg. Om du er med eller ikke virker ikke vesentlig for ham.

Jeg vil også foreslå at du gjør som andre har foreslått før, at du ber ham betale mellomlegget for deg mellom det du har råd til og det det koster den uken han vil reise.

Jeg tror du må også spørre deg selv om hvor lenge er det greit at han holder på med sånt. Du finner unnskyldninger for at han velger som han gjør. Men tenkt hvis han finner ut at han vil feire nyttår med en kompis i et annet land som du ikke har råd til, eller at ferien neste år også blir på hans premiser.

Men går det an å ta ferien i 3-4-5 dager i steden for en hel uke, for da har du kanskje også råd til det?

Skrevet

Hvorfor lar du ham kjøre over deg på denne måten?? Hvis han vil reise til syden, og du IKKE vil til Tyrkia, så er det jo hauger av andre "sydenland" dere kan reise til?!!

Skrevet

om dere ender opp i tyrkia, så vil jeg bare si at min tur til tyrkia er den beste ferien jeg noengang har hatt ;)

ikke ta sorgene på forskudd.

Skrevet

Hvorfor betaler han ikke deler av turen for deg når du ikke har råd til hele turen?

Skrevet

Det er ikke noe rart at han tråkker på deg, når du legger deg ned og oppfører deg som en dørmatte.

Hvorfor finner du deg i å bli behandlet på den måten?

ps. Jeg synes det er ganske beleilig at han bare MÅ til syden, sånn helt tilfeldigvis etter at restplasssalget er over, tidspunktet kan ikke flyttes på, du har ikke penger til noe mer (noe han vet fordi dere er i et forhold). Oj, da er det visst INGEN annen mulighet enn å reise med kompisen. Det MÅ du jo bare forstå... :roll:

Han behandler deg som dritt, og du lar ham gjøre det.

Selvfølgelig er han søt og god og grei også, hvis ikke ville du ikke vært sammen med ham i utgangspunktet. Det rettferdigjør ikke hvordan han oppfører seg ovenfor deg.

Her må du nok gro litt bein i nese! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...