Gjest FunnLigth Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Jeg er ikke klar for å bli gravid, men typen min har tatt P-pillene mine fordi han vil jeg skal bli gravid. Jeg er bare 16 år å er ikke klar for det, men han mener at jeg er det... Jeg har jo lyst på barn, men ikke akk nå, å jeg tar aldri abort uansett ! Hva skal jeg gjøre ?
Gjest Spinell Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Du gjør det slutt med typen din.
Livinita Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Han er nok lite å samle på hvis han tar pillene dine for at du skal bli gravid! Du er jo enda ung (nesten bare et barn selv). Håper for din skyld at du gjør det slutt med han.
Amalie_85 Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Tuller du? for en kjæreste. Selvfølgelig skal du ikke bli gravid nå om du ikke ønsker det selv (og jeg håper ikke du ønsker deg barn på noen år) for du er så ung og har masse opplevelser du burde ha før du får barn. Han kjæresten din høres jo ikke smart ut, hadde det vært meg hadde jeg gjort det slutt, for en sånn mann ønsker ikke jeg å være sammen med.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Han er i hvert fall ikke moden nok til å være far!! Nekt ham å komme nær deg inntil du har fått tilbake pillene. Men du bør nok vurdere om han er så mye å være sammen med.
Gjest FunnLigth Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Mhm. Han er 4 år eldre å kan til tider vere veldig agresiv. Så så lett er det ikke "/ Er bare noen mnd siden jeg mistet moren min, å det gjør det på en møte enda værre "/
Gjest Spinell Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Kom deg vekk fra ham - jo før jo heller!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Å hjelpe meg.. Vær så snill jenta mi -ikke hør på ham! Du har så mye mer å oppleve. Synes typen din er forferdelig umoden og egoistisk.
letme Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Gå på apoteket og hent deg nye p-piller og så oppbevarer du de i lommeboken din frem til du får komt deg bort fra typen din. Han virker som om han har veldig dårlig innvirkning på deg. Du skal ha det fint og føle deg trygg med typen din, ikke slik som du har det.
Gjest FunnLigth Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Er lett å si det ja. Men å gå fra han... Fy faen, er ikke lett "/
Amalie_85 Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Jeg har selv vært i et forhold som ikke var bra for meg, det var kjempevanskelig å komme seg vekk selv om det i teorien er veldig enkelt. Det er jo bare å si at man ikke vil mer og la vær å ha kontakt og møtes. Men følelsene gjør det vanskelig, det skjønner jeg. Men det er bedre å komme seg vekk nå (selv om han blir sur) enn at det skjer noe mer alvorlig senere. Har du noen andre du kan støtte deg på? Pappa, søsken, annen familie, venner? Be om hjelp til å være sterk.
Gjest Vært der.. Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Det blir ikke lettere jo lengre du venter heller dessverre! Hvis han er 20 og til tider aggresiv, og du er 16 og han tra p pillene dine tror jeg han tenker at med et barn vil han virkelig kunne kontrollere deg. Få tak i noen p piller, og kom deg bort fra han nå, dette blir bare værre! Kontakt helsesøster, eller andre voksne om det blir for tøft alene!
LukaFrost Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 At han tar pillene dine og er aggressiv er ikke bra. Jeg sier som de andre: kom deg vekk fra denne fyren. Han kommer til å ødelegge for deg. Om du ikke har noen til å hjelpe deg kan du ta kontakt med nærmeste krisesenter.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Helsesøster på skolen, legen din, foreldre, søsken, familie, i verste fall krisesententeret. Han mishandler deg allerede. Skal du som knapt er voksen la et fremtidig barn bli mishandlet og? Kom deg vekk fra den der.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Skaff deg nye p-piller! Ikke stol på kondomer eller hoppe av i svingen eller noe annet som han har kontroll over. Og herregud som jeg mener dette: Om du skulle bli gravid med denne mannen, ta abort. Det var i første omgang. I andre omgang må du gå fra ham, det blir ikke lettere jo lenger tid det går. Om han slår deg så anmelder du ham og tar kontakt med et krisesenter eller andre som kan hjelpe deg.
Gjest gjest_fruen Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 Hei, dette høres ut som meg for 7 år siden! Jeg var i et forhold med en mann på 20, jeg var 15. Dette forholdet varte i 2 år, ikke et sekund av denne tiden hadde jeg det fint. Han var også aggressiv, men mer truende og manipulerende enn direkte voldelig. Dessverre, på en måte. Hadde han slått meg og gitt meg en blåveis, kunne jo alle sett hvor grusom han var mot meg, så kunne kanskje noen ha hjulpet meg ut av forholdet. Han slo meg aldri, men truet til seg både sex, penger osv konstant. I kontakt med mine venner og foreldre var han en engel, og ingen trodde meg når jeg kom gråtende og ba om hjelp. "Dump han hvis du ikke vil være sammen med ham, da" sa de. Og jeg prøvde, men da kom han kjørende med en hagle i baksetet og sa at han kom til å ta livet av seg selv om jeg ikke tok ham tilbake. Og en 15-17-åring som har blitt konstant tråkket på og manipulert av denne mannen over lengre tid, vil selvsagt ta ham tilbake! Han var også utro mot meg med over 20 stk, (har han hånlig innrømt i ettertid). Ved flere anledninger tok jeg ham noenlunde på fersken, men selv da klarte han å ro/manipulere/true seg på trygg grunn. Det ble slutt da han omsider ble lei av meg. Da møtte jeg heldigvis en snill mann som anser seg som min likeverdige, som en kjæreste skal gjøre! I dag, 5 år etter at det ble slutt, er jeg lykkelig gift og mamma. Selvtilliten er på topp, og jeg skal aldri la noen bestemme over meg igjen. Denne situasjonen er kanskje ikke helt lik din; det virker jo som at du er glad i ham. Men han er ikke bra for deg. En mann som ikke respekterer grensene og valgene dine, vil aldri gjøre det. Du tenker kanskje at om jeg bare gjør sånn og sånn, og tiden går sin gang, så vil han bli en god mann og kjæreste. Det vil han ikke. Dette er en del av hans grunnleggende syn på kvinner og hans måte å oppføre seg på i forhold til andre mennesker. Om han tror at det er _hans_ valg om dere skal få barn eller ikke, vil alt annet i forholdet deres også være _hans_ valg. Men du bestemmer over deg selv! Det er ikke lett å slå opp. Dersom du er redd for at han kommer til å gjøre deg eller seg selv noe, bør du søke råd hos helsestasjon, en lærer du stoler på eller lignende. Truer han med å ta livet av seg, ikke tro på ham. Dette er i de aller fleste tilfeller kun et forsøk på å manipulere deg. Og om han virkelig mener det, er det ikke en 16-årings ansvar å holde et annet menneske i live, på bekostning av ens egen lykke og integritet. Det siste skulle jeg ønske at noen kunne fortalt meg tidligere. Jeg ønsker deg lykke til, og håper at du ikke lar ham få fortsette å ha overtaket!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #17 Skrevet 4. september 2009 Hos legen kan du få p-sprøyte, et stikk hvert 3. måned, så blir du ikke gravid mens du jobber med å få denne fyren ut av livet ditt. Ikke fortell om den andre prevensjonen. Dersom dette er reelt, må det finnes andre som kan hjelpe deg. Hvem har omsorgen? Hvis ingen er tilgjengelig for å hjelpe deg, kontakt barnevernet.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 4. september 2009 #18 Skrevet 4. september 2009 Støtter forlsaget om å skaffe deg nye p-piller. Si til kjæresten at du ikke vil ha barn nå. Det er alt for tidlig! Enig i at du bør komme deg bort fra ham. De første du bør gjøre er imidlertid å få deg nye p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #19 Skrevet 4. september 2009 Dersom det skulle komme så langt som gjest_fruen forteller - at han truer med å ta sitt eget liv, så må du vite at det er ene og alene hans ansvar. Du har intet ansvar for hva han velger å gjøre med sitt litt.
Yummy_Mummy Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 Også burde kanskje programmet "Babylånerne" være fast TV-underholdning. Er ikke så lett å være (unge) foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå