Gå til innhold

Vond rygg

trebarns mamma

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd til meg ang. vond rygg.

Har prolaps i ryggen, som nå går ned i foten.

Er i flyttesjau, men klarer ikke gjøre noe, det verker noe helt forferdelig i foten.

Npen som har hatt det slik.....

Hvor lenge varer det, og er det noe som hjelper......

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vondt i ryggen av og til, men det er visstnok bare muskulært. Hjelper å legge på noe kaldt (varme bad er ikke bra!)og kanskje gjøre forsiktige ryggøvelser hvis du greier. Vil anbefale deg å gå til en massør. Det hjalp i hvert fall meg. Langsiktige råd er å være mye i aktivitet og gjøre styrkeøvelser for mage og rygg.

Håper du blir bedre snart!

Trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til gjest i innlegget før meg, prolaps er vel ingen skjønnhetsfeil! Det er faktisk noe man må ta på alvor, man kan faktisk risikere lammelser dersom man ikke er forsiktig !

Så til trebarnsmor, ja det er kjempevondt med prolaps. Fikk det selv før jul. Hadde vondt i leggen og var helt nummen i hælen. Gikk til kiropraktor for behandling. Han sa at det kunne vare fra 2 - 6 mnd. Tror jeg hadde symptomer i ca 2,5 mnd. Man må unngå å sitte lenge om gangen, f.eks kjøre bil. Gå til fysio eller kiropraktor å få råd for øvelser til avslapping og evnt. opptrening.

Lykke til ! Prøv å kjenne etter hva du klarer å gjøre uten å få smerter, lytt til kroppen !

Klem, Trude :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vare fra 1 mnd til 4 måneder.... Jeg har hatt det flere ganger, men det blir bedre og bedre for hver gang. Det er viktig at du trener opp ryggen (og resten) av kroppen din når du bli bedre, for da vil du ha ne kortere "helvetesperiode" dersom du skulle få "tilbakafall" senere.

Hold deg i aktivitet - men ikke bryt smertegrensen din. Sannsynligvis merker du selv at du ikke kan gå når du har presset deg for mye...

Flyttesjau må være omtrent det verste - stress i tillegg.. Lykke til! Jeg håper du har mange hyggelige hjelpere!

Voltaren hjalp veldig for meg. Det er betennelsesdempende. Jeg brukte lite smertestillende ellers. V gjorde meg mer "bevegelig"...

Korsett kan være deilig innimellom. Det finnes elastiske "bånd" du fester rundt hoften. Ofte godt å ha når man trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har prolaps må du holde deg langt unna kiropraktor!!

Fysioterapi er en bedre løsning dersom du trenger et ekstar dytt til å sette i gang og trene selv, evt. lære øvelser som er bra for å styrke ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prolaps må du holde deg langt unna kiropraktor!!

Fysioterapi er en bedre løsning dersom du trenger et ekstra dytt til å sette i gang og trene selv, evt. lære øvelser som er bra for å styrke ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho jeg skrev innlegget for er nå lagt inn på sykehuset, og ble sendt i ambulanse fly. De vurderer operasjon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...