Gå til innhold

Fiskesuppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg så veldig en oppskrift på en god, kremet fiskesuppe.

Noen som vil dele med seg?

Skrevet

Et tips er i hvert fall å bruke skikkelig kraft, gjerne av rekeskall eller fisk, ikke buljongterning. Ellers tror jeg jeg pleier å ha i det jeg har av grønnsaker som purre, evt løk, gulrot, sellerirot, erter, og melk eller fløte og meljevning (pleier ofte å lage jevning først med smør og mel, og freser grønnsakene også i denne). Fisken skal bare trekke, og jeg tror jeg pleier å vente med melka/fløten til slutt. Også er det godt med salt, pepper og finhakket persille og/eller dill.

Skrevet

Verdens beste fiskesuppe er den fra bølgen og moi! Søk litt rundt etter oppskrift :) Den er helt utrolig god, serverer denne til min samboer som ikke liker fisk og han elsker den!

Ellers kan du ta og lage kremet grønnsaksuppe og legge fisk oppi :)

Skrevet

Et tips til en ikke helt hjemmelaget fiskesuppe, men som er veldig god:

Har desverre ikke nøyaktig oppskrift da jeg bare har fått den servert.

Du trenger fersk laks/ørret, torsk og reker, gulrøtter, purre.

Som base brukes findus sin frosne fiskesuppe.

Fløte og rømme samt fiskekraft (fra fisken som skal i) tilsettes som væske. Ikke bruk vann. Blir den for tykk spe med mer fløte eller melk.

Grønnsakene stekes blanke i masse meierismør og has i (stekesmøret skal også i).

Fisken skjæres i passe store biter og kokes lett før den blir hatt i suppen. Rekene has i rett før servering.

Vet det er en dårlig beskrivelse, men den skal ikke være så vanskelig å få til :) Den smaker i allefall utrolig godt!!

Gjest Gjest_LM_*
Skrevet

Gå inn på www.dinmat.no. Søk opp "Verdens beste fiskesuppe" i videoer. Der ser du en superenkel og superdeilig fiskesuppe som er rask og lage Jeg pleier å kjøpe frossne fiskbiter og en liten pakke scampi som jeg har oppi. Sjekk den ut!!

Et tips til en ikke helt hjemmelaget fiskesuppe, men som er veldig god:

Har desverre ikke nøyaktig oppskrift da jeg bare har fått den servert.

Du trenger fersk laks/ørret, torsk og reker, gulrøtter, purre.

Som base brukes findus sin frosne fiskesuppe.

Fløte og rømme samt fiskekraft (fra fisken som skal i) tilsettes som væske. Ikke bruk vann. Blir den for tykk spe med mer fløte eller melk.

Grønnsakene stekes blanke i masse meierismør og has i (stekesmøret skal også i).

Fisken skjæres i passe store biter og kokes lett før den blir hatt i suppen. Rekene has i rett før servering.

Vet det er en dårlig beskrivelse, men den skal ikke være så vanskelig å få til :) Den smaker i allefall utrolig godt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...