Gjest Nymakt mor Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei Vi har fått vår første sønn for 1 mnd siden. Dette var ikke planlagt men det største som har skjedd oss noen gang. Når vi kom oss hjem igjen, og idyllen ble hverdagslig merker jeg at min samboer og jeg krangler mer enn før, og han virker som han ikke er forelsket i meg mer. Vi hadde et dårlig forhold før vi fikk barn med utroskap og krangling, og lite nærhet i de siste månedene. Han har sitt eget liv med mye med alt fra fotballtreninger, treninger ellers, egne venner, mye jobb osv Føler nesten at han kommer til å gå fra meg, eller tror dere at et barn kan redde oss, og finne tilbake til hver andre? Håpet at et barn kunne redde forholdet vårt... håper på svar klem fra meg
Gjest Purple Haze Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Reparasjonsbabyer ja. Det fungerer som regel dårlig. Å få barn er en stor påkjenning på parforholdet. Når forholdet i utgangspunktet ikke er det beste, hjelper det sjelden å få barn for å rette på det. Men hvis dere begge er innstilt på å få det til, bør dere gå til familierådgiving.
Silmarill Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 (endret) Det er ingen bra start å få barn når forholdet allerede var dårlig! Et barn redder nok ikke forholdet deres. Ettersom det var "kinkig" fra før så blir det ikke bedre med et barn. Det er bedre også for barnet å føle tygghet rundt seg og ikke eks.vokse opp med krangling der mor og far ikke har det bra! Det beste er vel at dere går hver til deres for så å prøve å finne tilbake til hverandre...evt. kun som venner. Kontakt må dere jo ha uansett ettersom dere har et barn sammen. Endret 2. september 2009 av Silmarill
Gjest Gjest_jj_* Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Barn redder aldri forhold. tror du det bare blir verre når man får barn da? blir ikke opplevelsen av å skape noe sammen sterkere?
Solskinnsbolla Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 tror du det bare blir verre når man får barn da? blir ikke opplevelsen av å skape noe sammen sterkere? Forholdet blir verre av å få barn.
Silmarill Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 (endret) tror du det bare blir verre når man får barn da? blir ikke opplevelsen av å skape noe sammen sterkere? Dersom man elsker hverandre og forholdet ikke har bestått av mye urtoskap og kranglig - da er det kos med barn og kan (ikke nødvendigvis)gjøre forholdet enda bedre! Om forholdet var ustabilt før graviditeten og under graviditeten så er det sjeldent at et barn plutselig skal gjøre underverker! Sånn fungerer det ikke i det hele tatt! Endret 2. september 2009 av Silmarill
Gjest Gjest_jj_* Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Forholdet blir verre av å få barn. på hvilken måte da?
Gjest I Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 på hvilken måte da? Nattevåk, barneskrik, omvende tilværelsen helt, ikke gå ut på party uten at du har en stabil barnevakt, hvem skal gå og hvem skal bli hjemme, mm. Det å få en baby er ikke bare rosenrødt som så veldig mange spesielt unge jenter tror!
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Det å få barn er krevende. Hele tilværelsen blir snudd opp ned. Man sover lite, man må alltid stille opp, døgnet blir snudd opp ned og man får ikke dusjet. Mat blir det så som så med. Et lite barn krever uendelig mye samt at det er en helt ny tilværelse for begge foreldrene. Har ikke da forholdet et solid basis på forhånd så er det lett at det går skjeis. Det å være kjærester kommer langt ned på prioriteringslista. Ergo så kan ikke et barn redde et forhold. Det må dere selv være voksne nok til.
Gjest Gjest_jj_* Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Nattevåk, barneskrik, omvende tilværelsen helt, ikke gå ut på party uten at du har en stabil barnevakt, hvem skal gå og hvem skal bli hjemme, mm. Det å få en baby er ikke bare rosenrødt som så veldig mange spesielt unge jenter tror! jeg har lest noen av de andre innleggene her, og da er det mange som sier at når man får barn blir mannen uansett hos moren.. tiltross for utroskap til og med.. det høres så rosenrødt ut med barn og at alt skal bli perfekt og bra bare barnet kommer til verden. men det er kanskje ikke sånn..
Gjest Gjest_jj_* Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Det å få barn er krevende. Hele tilværelsen blir snudd opp ned. Man sover lite, man må alltid stille opp, døgnet blir snudd opp ned og man får ikke dusjet. Mat blir det så som så med. Et lite barn krever uendelig mye samt at det er en helt ny tilværelse for begge foreldrene. Har ikke da forholdet et solid basis på forhånd så er det lett at det går skjeis. Det å være kjærester kommer langt ned på prioriteringslista. Ergo så kan ikke et barn redde et forhold. Det må dere selv være voksne nok til. ja det er mye som skjer. hvor lenge tror du dette holder på `? det 1 året?
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 tror du det bare blir verre når man får barn da? blir ikke opplevelsen av å skape noe sammen sterkere? Barn gjør det ikke nødvendigvis værre. Det kan jo skje at man mister overskudd og at problemer med samboer som var der fra før blir enda vanskeligere og tolerere osv osv, men kan, kan ikke. Det finnes ingen fasit. Men her oppfattet jeg det som at forholdet har i lang tid vært dårlig, turbulent med krangling, utroskap (manglende følelser fra mannen sin side?) og et BARN reparerer ikke dette. Det kommer det aldri til å gjøre. Forholdet kan jo selvfølgelig bli bra igjen, men det er ikke fordi man fikk barn! Nå vet jeg ikke om det var derfor TS fikk barn, men til alle de andre som faktisk får seg barn av den grunn - å løse problemene i forholdet: Barn løser ikke samlivsproblemer!!! Stakkars barn som blir født med så stort ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 ja det er mye som skjer. hvor lenge tror du dette holder på `? det 1 året? Det er jo ikke bare det FØRSTE året et barn er krevende, tar fra tid, søvn overskudd og energ og skal være hovedfokus i livet ditt! Herregud! Det er ikke en Kanin du har fått deg!
Gjest . Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Barn gjør det ikke nødvendigvis værre. Det kan jo skje at man mister overskudd og at problemer med samboer som var der fra før blir enda vanskeligere og tolerere osv osv, men kan, kan ikke. Det finnes ingen fasit. Men her oppfattet jeg det som at forholdet har i lang tid vært dårlig, turbulent med krangling, utroskap (manglende følelser fra mannen sin side?) og et BARN reparerer ikke dette. Det kommer det aldri til å gjøre. Forholdet kan jo selvfølgelig bli bra igjen, men det er ikke fordi man fikk barn! Nå vet jeg ikke om det var derfor TS fikk barn, men til alle de andre som faktisk får seg barn av den grunn - å løse problemene i forholdet: Barn løser ikke samlivsproblemer!!! Stakkars barn som blir født med så stort ansvar. forholdet var dårlig før vi fikk barn. så tok det seg opp etter fødselen.. og etter det ble det samme igjen.. men jeg håper jo han bli hos meg og ikke går, selv om han har vist lite nærhet, og vært utro før.. det er vondt men vil bare ha han..
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 forholdet var dårlig før vi fikk barn. så tok det seg opp etter fødselen.. og etter det ble det samme igjen.. men jeg håper jo han bli hos meg og ikke går, selv om han har vist lite nærhet, og vært utro før.. det er vondt men vil bare ha han.. Ja, men hvorfor "tok det seg opp" etter fødselen da? Fodi det ikke var tid til noe annet, alt dreide seg om babyen og han ikke dro på fest eller møtte andre jenter akkuratt der og da og dere derfor ikke kranglet om det? Det som var problemet i utgangspunktet er jo fortsatt et problem. En babys nærvær annullerer jo ikke problemer. Men hvis det du var opptatt av, å tvinge han til å være sammen med deg, og ikke pleie forholdet og faktisk få det bra, så har du jo oppnådd ditt. (selv om han like gjerne kan gå fra deg nå, og du blir sittende igjen som en alenemor han må ha kontakt med av praktiske årsaker i 18 år.)
Silmarill Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 (endret) jeg har lest noen av de andre innleggene her, og da er det mange som sier at når man får barn blir mannen uansett hos moren.. tiltross for utroskap til og med.. det høres så rosenrødt ut med barn og at alt skal bli perfekt og bra bare barnet kommer til verden. men det er kanskje ikke sånn.. Man skal ikke holde sammen for enhver pris bare fordi man har barn sammen. Nei, sånn er det ikke og det tror jeg også du forstår! Uansett om du kanskje ikke mener dette seriøst (hvilket du KANSKJE gjør) så sier jeg bare at det finns nok mange av de som tror dette og det er dem jeg skriver til! forholdet var dårlig før vi fikk barn. så tok det seg opp etter fødselen.. og etter det ble det samme igjen.. men jeg håper jo han bli hos meg og ikke går, selv om han har vist lite nærhet, og vært utro før.. det er vondt men vil bare ha han. Tror det er bedre at dere bare er venner og at han kommer å hjelper deg når dere har avtale om det (gjerne oftere) Du og han + barnet vil alltid ha et bånd til hverandre uansett om dere bor sammen og er kjærester eller ikke! Barnet trenger begge foreldrene selvom mor og far ikke fungerer samme! Du må ikke gjøre deg så liten at du sier at du bare vil ha han på tross av hans utroskap og på tross av at han ikke vil ha deg som kjæreste!Det er ikke bra for deg og heller ikke for barnet!Få det hele på avstand å kos deg heller med babyen din. Endret 2. september 2009 av Silmarill
TipsyTopsy Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 Føler nesten at han kommer til å gå fra meg, eller tror dere at et barn kan redde oss, og finne tilbake til hver andre? Håpet at et barn kunne redde forholdet vårt... håper på svar klem fra meg Enig med første gjest. Et barn redder ikke forholdet deres. tvert i mot!
TipsyTopsy Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 Nattevåk, barneskrik, omvende tilværelsen helt, ikke gå ut på party uten at du har en stabil barnevakt, hvem skal gå og hvem skal bli hjemme, mm. Det å få en baby er ikke bare rosenrødt som så veldig mange spesielt unge jenter tror! Det tror jeg på, men jeg fatter og begriper ikke den partygreia. Ser mtp flere bekjente og venner at de hver bidige helg krangler om hvem som skal ut, og om hvem som skal være hjemme. Så klart kan man fortsatt feste selvom man har fått en baby, men for en liten stund kan vel begge legge slikt på hylla og samarbeide om den lille? tydeligvis lettere sagt enn gjort.
Silmarill Skrevet 2. september 2009 #20 Skrevet 2. september 2009 (endret) Det tror jeg på, men jeg fatter og begriper ikke den partygreia. Ser mtp flere bekjente og venner at de hver bidige helg krangler om hvem som skal ut, og om hvem som skal være hjemme. Så klart kan man fortsatt feste selvom man har fått en baby, men for en liten stund kan vel begge legge slikt på hylla og samarbeide om den lille? tydeligvis lettere sagt enn gjort. Det er vel helst (antar jeg)mellom veldig unge par som kanskje ikke helt hadde planlagt et barn dette skjer med tror jeg! Eller par generelt som ikke tenkte på (merkelig nok) at alt blir forandret og må planlegges når man får barn! Enig med deg at man kan legge slik på hylla en stund etter at et lite spedbarn har kommet til verden, men slik er det jo tydeligvis ikke. Endret 2. september 2009 av Silmarill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå