Gjest Hjelp Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 hei jeg er 30 år, og absolutt alle vennene mine har barn. De på jobben er også enten gravide eller har barn. Folk spørr meg når jeg skal ha, men har jo ikke mann engang. Begynner å lure på om alt håp snart er ute og om jeg bare skal droppe alt. Tenker jo at det tar sikkert 1-2 år før man møter noen, så skal det stemme 100% før man får barn osv osv Om man møter noen i det heletatt Noen andre som har disse samme desperate tankene?
Gjest Purple Haze Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 30 år er da ingen krise. Mange som ikke får barn før de er godt over 30, eller nærmere 40, for den del. Ønsker du deg veldig barn, eller bare føler du veldig presset pga at du er omgitt av gravide/småbarnsforeldre?
Gjest Hjelp Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 30 år er da ingen krise. Mange som ikke får barn før de er godt over 30, eller nærmere 40, for den del. Ønsker du deg veldig barn, eller bare føler du veldig presset pga at du er omgitt av gravide/småbarnsforeldre? Egentlig begge deler. har veldig lyst på barn, men vil ha rett mann også. Føler meg presset også Føler liksom at tiden løper ut snart... det er en grusom tanke
Gjest Purple Haze Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Du har da minst 10 fruktbare år igjen. Ingen grunn til panikk enda
Gjest Gjest_jente29_* Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 jeg har det som deg trådstarter, er 29 og alle rundt meg er i faste forhold og/eller har barn. Har ikke tenkt så mye over det før nå i det siste.. er vel 30-årskrisa som kommer for fullt! Det er kjempevanskelig å være den eneste i en gjeng med etablerte og jeg kjenner også på den panikken..De rundt meg stresser med at "man må ha barn innen 30", dette hjelper jo ikke akkurat på panikken..Men det må vel være håp for oss vel..håper jeg
Gjest brutal_mann Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 det er prisen for utdannelse og karriere. Lev med det.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Jeg er snart 32 og barnløs, og de fleste har fortsatt ikke barn Men jeg er også stresset over at jeg ikke er i nærheten av å ha noen å få dem med. Klem fra meg
kristian82 Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 hei jeg er 30 år, og absolutt alle vennene mine har barn. De på jobben er også enten gravide eller har barn. Folk spørr meg når jeg skal ha, men har jo ikke mann engang. Begynner å lure på om alt håp snart er ute og om jeg bare skal droppe alt. Tenker jo at det tar sikkert 1-2 år før man møter noen, så skal det stemme 100% før man får barn osv osv Om man møter noen i det heletatt Noen andre som har disse samme desperate tankene? Slapp av, du kan såklart få barn og såklart er det håp.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Prøv å ikke stresse for mye med det, i hvert fall ikke gå med lukkede øyne inn i et forhold bare for å "rekke å få barn". Har sett et par eksempler på de som blir litt vel "desperate" når de føler at tiden er moden for å etablere seg, og selv om det kan gå greit er det jo litt kjedelig å få barn med helt feil person. Og 30 er ikke krise, du har fortsatt flere år på deg. Er selv over 30, riktignok i et forhold, men frivillig barnløs enn så lenge, og det er faktisk deilig å ha den friheten (det betyr ikke at jeg fester og er spesielt patetisk, men at vi kan ta andre valg i forhold til økonomi, jobb, interesser, studier, egoistisk kanskje, men det kommer andre til gode også i vårt tilfelle)... selv om jeg godt kjenner den følelsen av at "burde jeg også, siden alle andre...?"...
Gjest Gjest_henriette_* Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 det er prisen for utdannelse og karriere. Lev med det. Tenk om verden var så svart hvit som dine meninger..
Noli Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Du har da minst 10 fruktbare år igjen. Ingen grunn til panikk enda Det er jo veldig farlig å love noen, for det vet du ingenting om.
Gjest hare Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 det er prisen for utdannelse og karriere. Lev med det. ja, hun er vel den eneste med utdannelse på arbeidsplassen sin...... veldig rart hvordan de kvinnene jeg kjenner med doktorgrad har både mann og barn da..... men til trådstarter: jeg holder med deg at du bør finne mannen før du begynner å stresse med barn. man vet jo aldri når det skjer, men jeg kjenner flere som har både giftet seg og fått barn i løpet av mye kortere tid enn de selv hadde trodd etter å ha fylt 30. jeg kjenner jo også dette baby-presset, men nå har jeg mannen. det er jo heller ikke alle som hverken vil eller kan få barn på egenhånd. skulle man ikke kunne unnfange selv av ulike grunner, så har man alternativer. slapp av:=)
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Var i samme situasjon som deg, men traff drømmepartneren for 8 måneder siden. Nå venter vi barn om 3 måneder, så når ting først skjer, skjer det fort ! PS ! Det høres kanksje kjapt ut å få barn så raskt, men klok av skade fra tidligere forhold sjekket jeg de "viktige" tingene først, og nå har vi det bare bedre og bedre :-)
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Du har da minst 10 fruktbare år igjen. Ingen grunn til panikk enda Hun har nok neppe minst 10 fruktbare år igjen. Etter fylte 37 år er sjansen nesten 40% lavere enn et par år tidligere. 60 minutes har hatt flere reportasjer om kvinner som innbiller seg at de kan få barn langt inn i 40 årene. Dette er et område som er likt som tidligere tider.
Gjest Purple Haze Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Det er jo veldig farlig å love noen, for det vet du ingenting om. Hvor har jeg lovet noen noe? :klø: Jeg vet i realtiteten like mye/lite om TS fruktbarhet som deg. Jeg er fullstendig klar over at kvinner blir mindre fruktbare etter som de blir eldre. Gjett om jeg gjør. Men veldig mange får barn i 30-årene, og en del får faktisk barn etter at de er blitt 40 også. Poenget er at barn kommer når de kommer. Uansett alder og metode.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #16 Skrevet 3. september 2009 Alle andre... Når jeg leser slike innlegg assosierer jeg det med en femårings resonnement. Jammen alle andre har det!!! På tide å vokse opp kanskje?
Kamikatze Skrevet 3. september 2009 #17 Skrevet 3. september 2009 Tenker jo at det tar sikkert 1-2 år før man møter noen, så skal det stemme 100% før man får barn osv osv Har du hatt slike vrangforestillinger lenge?
kristian82 Skrevet 3. september 2009 #18 Skrevet 3. september 2009 Alle andre... Når jeg leser slike innlegg assosierer jeg det med en femårings resonnement. Jammen alle andre har det!!! På tide å vokse opp kanskje? Hmm.... Det var da vel hardt sagt! :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå