Gå til innhold

Hva gjør din mann i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Han har vært hjemme i 4 uker og i løpet av disse ukene, mens jeg har vært på jobb, har han nesten ikke vært ute av leiligheten. Han går ikke trilleturer, han klipper ikke neglene til babyen, jeg har badet han oftere enn han, han gir ikke babyen nok mat, han har støvsugd halve leiligheten en gang(Og ble sur fordi jeg spurte!!) han vasker ikke gulv, vanner ikke blomster. Han holder kjøkkenet rent(ikke gulvet) lager gode middager til oss og babyen, men ikke noe annet. Han sitter alene inne med babyen dag ut og dag inn og gjør stort sett ikke annet enn å se på tv! Er dette normalt?! Er det sånn din far til barnet er?

Endret av Solskinnsbolla
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Han har vært hjemme i 4 uker og i løpet av disse ukene, mens jeg har vært på jobb, har han nesten ikke vært ute av leiligheten. Han går ikke trilleturer, han klipper ikke neglene til babyen, jeg har badet han oftere enn han, han gir ikke babyen nok mat, han har støvsugd halve leiligheten en gang(Og ble sur fordi jeg spurte!!) han vasker ikke gulv, vanner ikke blomster. Han holder kjøkkenet rent(ikke gulvet) lager gode middager til oss og babyen, men ikke noe annet. Han sitter alene inne med babyen dag ut og dag inn og gjør stort sett ikke annet enn å se på tv! Er dette normalt?! Er det sånn din far til barnet er?

Jeg er lei av at det skal være så forbanna komplisert å være i et parforhold hele jævla tida!! Er det ikke det ene, så er det faen meg det andre.

Det er veldig normalt, det er sånn som tar litt tid, men det blir anderledes etterhvert, litt ros og kjærlighet skader ikke. Selv om det ikke er fortjent. Så vil du se at det forandrer seg. gjør mye for han tiden framover uten og klage. Så kommer han til og legge merke til det og ønske og gjøre mer for deg.

Skrevet

Kankskje jeg heller skulle skrevet denne inn under Barn og familie, men den handler jo om samlivet vårt.

Noen andre med synspunkter?

Skrevet

Hva med å foreslå ting han kan gjør? Si eks: "Jeg hadde virkelig satt pris på om du kunne vaske litt på badet idag" med et smil, eller "Jeg har sortert to maskiner med klær, kan du vaske og henge opp de idag?". Godt mulig han er usikker på hva han "får lov til å gjør" siden han regner med du har dine rutiner/vaner på dette. Min kjære rørte ikke klesvasken fordi han tenkte at han sikkert sorterte feil, hang opp feil, brettet sammen feil og var usikker på hvor alt skal ligge... Jeg har vel rettet på han en gang eller tre og derfor syns han det er greiest å holde seg unna. Han har ikke oversikt over når tiden er inne for sengeskift, og han har en helt annen terskel enn meg for å støvsuge og vaske bad. Litt irriterende i begynnelsen å måtte "gi han oppgaver"/tilrettelegge, men det var mye mer irriterende at han ikke gjorde noe... Nå hender det faktisk at han gjør noe på eget iniativ, eller bare fordi han vet at jeg setter pris på det... :fnise:

Skrevet

Du oppfører deg som en bedrevitende kontrollør !!

Er det du som har definisjonsmakten på hva som er riktig og galt i huset ?

Hvorfor kan du ikke bare sette pris på at han ønsker å være hjemme med barnet deres og ikke klage og syte. La han få gjøre tingene på sin mæte, så går ting seg til etterhvert.

Skrevet

Min mann gikk tur hver dag, med mindre det var møkkavær. Ikke for babyens del, men for sin egen del. Han elsker å være ute. Han gjorde sin del i huset, og ofte tok han klesvask og slikt som vanligvis er min jobb. Han lagde ikke mat selv om han var hjemme, ganske enkelt fordi han hater det :ler: Jeg er velsignet med en ryddig mann, og er veldig glad for det.

Det er alltid sånn at man skulle ønske partneren gjorde ett eller annet annerledes. Min går mye tur, men liker ikke å lese eller synge sammen med barnet, selv om han er flink til begge deler. Han har forresten aldri klippet neglene på sønnen vår heller, og han er nå 18 mnd... Akkurat det er en bagatell, så jeg henger meg ikke opp i det, men jeg skjønner at du blir irritert når det blir mange småting på en gang.

Jeg ville også prøvd å hinte litt, fortelle at du ville satt pris på om gulvet ble vasket eller om han kunne sette på middagen. Han burde ha tid til noe av det, babyen sover vel minst en time om dagen?

Skrevet

En ting er å ikke vaske gulv og gjøre rent, det er irriterende. Men å ikke gi babyen nok mat, det syns jeg er verre. Og det må da blir kjedelig både for far og barn å bare surre hjemme med tven på? Litt avhenging av hvor gammel babyen er, så trenger de jo gjerne noe mer inntrykk og opplevelser i løpet av dagen enn hva en tv kan gi. Jeg reagerer mer på at det virker som om han ikke engasjerer seg skikkelig i ungen, enn på at han ikke gjør husarbeid.

Nå har ikke min mann hatt sin permisjon enda, men jeg ser ikke for meg at han kommer til å klippe neglene hennes eller lage middag til oss. Han hater nemlig matlaging og er ikke så god på å se når sånne småting som negler trenger litt oppmerksomhet. Men jeg håper (og tror) at han kommer til å engasjere seg i bebyen, ta henne med seg ut, finne på noe av og til. Det blir sikkert ikke de samme tingene som jeg gjør når jeg har permisjon, men det gjør jo ikke noe. Det viktige er jo at far og barn skaper egne bånd sammen, på sin premisser.

Skrevet

Hvordan var han før barnet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...