Gjest jenteo2 Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei, prøver å gjøre dette kortest mulig. For å ikke bli gjennkjent i teksten bruker jeg andre navn. Ok, her er saken: Jeg bor på hybel sammen med 3 andre. To av dem er gutter og så er det ei som nettopp har flyttet inn. Jeg har bodd her et år fra før av. Når jeg møtte min nye nabo følte jeg at jeg hadde truffet en jente som jeg kunne godt blitt god venn med. Hun er lik meg på mange måter. Dette følte jeg også gjensidig. Vi har nå bodd som naboer i 1,5 mnd og vi har pratet og hygget oss langt på natt noen kvelder. Jeg har blitt invitert med ut en gang og med på film en gang. ( Må bare legge til at hun har fått to andre nye venninner også her, jeg har ingen andre enn henne.) Saken er at jeg nå merker at jeg ikke lenger blir like inkludert i aktiviterter. Som f.eks i dag så snakket jeg med henne på kjøkken og samtalen lød omtrent slik: Hun: hei, hva skal du finne på idag da? Meg: Vet ikke helt, slappe av bare. Du da? Hun: Jeg skal ut en tur tenkte jeg Meg: Åja, reiser du hjem allerede? Hun: Nei, jeg skal til en venninne Meg: Åja, skal du være med lisa og siri? Hun: Jeg skal være med lisa ja, og så skal vi spørre om Siri også vil være med. Hun: Vi skal nokk bare se film eller no. Meg: Ok ( venter på invitasjon, men fikk ingen) Slik har det blitt. Hvorfor spør hun ikke om jeg vil være med lengre? Jeg føler bare hun spør når jeg "presser" meg på. Kan ikke forstå det, for jeg synes vi har det kjempe koselig i sammen.
Gjest womenwomen Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Hei, prøver å gjøre dette kortest mulig. For å ikke bli gjennkjent i teksten bruker jeg andre navn. Ok, her er saken: Jeg bor på hybel sammen med 3 andre. To av dem er gutter og så er det ei som nettopp har flyttet inn. Jeg har bodd her et år fra før av. Når jeg møtte min nye nabo følte jeg at jeg hadde truffet en jente som jeg kunne godt blitt god venn med. Hun er lik meg på mange måter. Dette følte jeg også gjensidig. Vi har nå bodd som naboer i 1,5 mnd og vi har pratet og hygget oss langt på natt noen kvelder. Jeg har blitt invitert med ut en gang og med på film en gang. ( Må bare legge til at hun har fått to andre nye venninner også her, jeg har ingen andre enn henne.) Saken er at jeg nå merker at jeg ikke lenger blir like inkludert i aktiviterter. Som f.eks i dag så snakket jeg med henne på kjøkken og samtalen lød omtrent slik: Hun: hei, hva skal du finne på idag da? Meg: Vet ikke helt, slappe av bare. Du da? Hun: Jeg skal ut en tur tenkte jeg Meg: Åja, reiser du hjem allerede? Hun: Nei, jeg skal til en venninne Meg: Åja, skal du være med lisa og siri? Hun: Jeg skal være med lisa ja, og så skal vi spørre om Siri også vil være med. Hun: Vi skal nokk bare se film eller no. Meg: Ok ( venter på invitasjon, men fikk ingen) Slik har det blitt. Hvorfor spør hun ikke om jeg vil være med lengre? Jeg føler bare hun spør når jeg "presser" meg på. Kan ikke forstå det, for jeg synes vi har det kjempe koselig i sammen. Sånn er det med meg også. Jeg blir aldri sjekket opp på byen, og når jeg først prøver rømmer bare guttene he he he. Sånn er de bare, ikke noe å gjøre med. Det er menn som er problemet, ikke vi he he he
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Det er vel ikke hennes ansvar å sørge for at du har noe å gjøre. Når jeg er sammen med noen av vennindene mine så føler ikke jeg meg pliktig i å invitere alle de andre vennindene mine også, spesiellt ikke hvis disse vennindene ikke kjenner hverandre?! Hun er jo sammen med deg også noen ganger, så da skjønner jeg ikke hva som er problemet? Hvis du har så lyst til å være sammen med Siri og de også så får du jo prøve å bli venn med dem og.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Hvis dette er en du kjenner kun fordi dere bor sammen, skjønner jeg godt at hun prøver å lage seg et liv utenfor bofellesskapet. Da jeg bodde på hybel med flere naboer var jeg veldig opptatt av å ikke bruke for mye tid sammen de jeg bodde med, rett og slett fordi jeg trengte en pause fra dem innimellom.
Rosalie Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Dere bor i samme kollektiv. That's it.
Gjest Cipheria Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 (endret) Kor ofte invitera du ho? Kanskje ho ikkje likar deg, kanskje ho vil variere kven ho er med, kanskje ei anna veninne av ho ikkje lika deg, kanskje ho trur at du føler deg utanfor med ukjente. Er umogleg å seie kva motiv ho har, om ho i det heile tatt tenkjer på det. Endret 2. september 2009 av Cipheria
Gjest brutal_mann Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Om hun ikke vil være med deg, får du være med andre. Himmel heller, du eier jo ikke henne!
Gjest TS Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Om hun ikke vil være med deg, får du være med andre. Himmel heller, du eier jo ikke henne! Jeg er jo klar over det. Tenkte bare om noen kunne tolka hva dere trodde, men det er vel slik hun ene sa: Det kan være mange grunner, vi vet jo aldri. jaja, overlever jeg.... hadde bare vært litt koselig å fått en god venninne.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Hun vil nok ha sine venner utenom kollektivet i fred, og ikke blande det sosiale livet ellers med hvem hun bor med. Du har bodd der lenge, og kjenner få utenom? Det må du nok ta tak i på en annen måte enn å henge med dem som flytter inn og ut. Dette høres nok strengt ut, men det er godt ment Ta deg selv i nakken og skap deg et liv utenom leiligheten du også
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Sånn er det med meg også. Jeg blir aldri sjekket opp på byen, og når jeg først prøver rømmer bare guttene he he he. Sånn er de bare, ikke noe å gjøre med. Det er menn som er problemet, ikke vi he he he Menn?? Hvem snakker om menn her?
Gjest Spinell Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Du hadde jo sagt at du bare skulle slappe av. Kanskje hun rett og slett forsto det som at du ønsket å være alene den dagen. Det trenger ikke være vanskeligere enn det!
Fi Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Du hadde jo sagt at du bare skulle slappe av. Kanskje hun rett og slett forsto det som at du ønsket å være alene den dagen. Det trenger ikke være vanskeligere enn det! Synes dette høres rimelig ut, jeg. Og så kan det være lurt å be henne med på kafé eller noe - ta litt initiativ og vise at du gjerne vil finne på noe med henne.
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Hei, prøver å gjøre dette kortest mulig. For å ikke bli gjennkjent i teksten bruker jeg andre navn. Ok, her er saken: Jeg bor på hybel sammen med 3 andre. To av dem er gutter og så er det ei som nettopp har flyttet inn. Jeg har bodd her et år fra før av. Når jeg møtte min nye nabo følte jeg at jeg hadde truffet en jente som jeg kunne godt blitt god venn med. Hun er lik meg på mange måter. Dette følte jeg også gjensidig. Vi har nå bodd som naboer i 1,5 mnd og vi har pratet og hygget oss langt på natt noen kvelder. Jeg har blitt invitert med ut en gang og med på film en gang. ( Må bare legge til at hun har fått to andre nye venninner også her, jeg har ingen andre enn henne.) Saken er at jeg nå merker at jeg ikke lenger blir like inkludert i aktiviterter. Som f.eks i dag så snakket jeg med henne på kjøkken og samtalen lød omtrent slik: Hun: hei, hva skal du finne på idag da? Meg: Vet ikke helt, slappe av bare. Du da? Hun: Jeg skal ut en tur tenkte jeg Meg: Åja, reiser du hjem allerede? Hun: Nei, jeg skal til en venninne Meg: Åja, skal du være med lisa og siri? Hun: Jeg skal være med lisa ja, og så skal vi spørre om Siri også vil være med. Hun: Vi skal nokk bare se film eller no. Meg: Ok ( venter på invitasjon, men fikk ingen) Slik har det blitt. Hvorfor spør hun ikke om jeg vil være med lengre? Jeg føler bare hun spør når jeg "presser" meg på. Kan ikke forstå det, for jeg synes vi har det kjempe koselig i sammen. Hei! Skjønner at du er litt trist på grunn av dette her, ikke bry deg om de som kommer med sure kommentarer! På meg virker det som om det kun er hun som har invitert deg, har du tatt noe særlig initiativ selv da? Hvis du har vært veldig avventende, så kan det jo hende hun har tolket det til at du ikke har så stor interesse av å være sammen med henne? Du kan vel spørre om hun har lyst til å ta en tur på kino eller kafe (slik noen nevnte). Det kan selvsagt hende at hun har funnet ut at dere er såpass forskjellige at hun ikke ønsker noe særlig kontakt ut over det dere har nå, men det vil du fort finne ut dersom hun takker nei til invitasjon fra deg. Du må bare prøve deg frem.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 1. Om hun ikke inviterer deg med på en avtale hun allerede har, betyr jo ikke det at hun ikke liker deg eller ikke vil være sammen med deg mer! Hvis jeg skulle ut med en venninne jeg f.eks kjente fra tidligere og vi hadde en felles venn fra den tiden hadde det falt meg naturlig å henge med dem to og ikke involvere andre, selv om de andre var aldri så gode venner av meg...osv. 2. Man må ikke være sammen med de samma hele tiden, variasjon er vanlig. 3. Og du sa jo at du skulle slappe av. 4. Ta initiativ selv et par ganger og se på responsen før du trekker noen konklusjoner.
Furstina Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Gjest TS Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Hei igjen! Det har ikke blitt bedre... Tror ikke jeg har trukket noen forhastende besluttninger. For noen uker siden satt jeg og naboen og lisa å så på tv, vi begynte å prate om jogging og bestemte oss for å begynne å jogge i sammen. Det ble ikke noe mer snakk om jogging etter det. I dag skulle jeg ut å lage mat, da jeg overhørte naboen og lisa som satt litt bortforbi. Naboen min sa til Lisa at hun måtte betale en regning før de skulle jogge. Så spurte jeg om de skulle trene, så sa naboen at de bare skulle ta seg en joggetur. Så svarte jeg bare: ok. Jeg ble så utrolig fornærmet. Tenk at de ikke spurte meg om å joine dem? Jeg bare stod der som en idoit..... Kan også nevne at hun inviterte meg til å bli med ut på torsdag i går (noe jeg takket ja til). Hun er ikke så verst å invitere når det gjelder å gå ut. Men når hun skal ting i ukedagene inviterer hun ikke lengre.... Fatter ingenting jeg
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Hei igjen! Det har ikke blitt bedre... Tror ikke jeg har trukket noen forhastende besluttninger. For noen uker siden satt jeg og naboen og lisa å så på tv, vi begynte å prate om jogging og bestemte oss for å begynne å jogge i sammen. Det ble ikke noe mer snakk om jogging etter det. I dag skulle jeg ut å lage mat, da jeg overhørte naboen og lisa som satt litt bortforbi. Naboen min sa til Lisa at hun måtte betale en regning før de skulle jogge. Så spurte jeg om de skulle trene, så sa naboen at de bare skulle ta seg en joggetur. Så svarte jeg bare: ok. Jeg ble så utrolig fornærmet. Tenk at de ikke spurte meg om å joine dem? Jeg bare stod der som en idoit..... Kan også nevne at hun inviterte meg til å bli med ut på torsdag i går (noe jeg takket ja til). Hun er ikke så verst å invitere når det gjelder å gå ut. Men når hun skal ting i ukedagene inviterer hun ikke lengre.... Fatter ingenting jeg Kan det være sånn at når dere bestemte dere for å begynne å jogge sammen, var det mer du og hun Lisa som ble enige om dette, og at nabo'n din kanskje, som flere av de andre har nevnt her, gjerne vil holde vennene sine som ikke kjenner hverandre adskilt. Det vil si at hun kanskje liker å finne på ting med deg innimellom, men siden dere bor sammen vil hun helst ha litt kontroll på når dette skjer, altså når hun/du/dere har lyst til det. Om du blir ei god venninne av hennes venninner, kan hun risikere å treffe/måtte være sammen med deg mer enn hun er interessert i? (Ikke fordi det nødvendigvis er deg det er noe galt med, men fordi at man som naboer kan trenge pusterom/space etter behov)
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #18 Skrevet 15. september 2009 Hvorfor er du så besatt på å bli invitert? Du kunne jo sagt 'åh, kan jeg slenge meg med?' Det er slitsomt å alltid måtte tenke på andre når man skal gjøre noe helt hverdagslig som å se på tv, spise eller trene. Jeg inviterer sjelden folk på middag, men de gangene jeg møter dem tilfeldig, snakker med dem eller at de inviterer seg til meg så synes jeg det er koselig, jeg synes bare invitasjoner hører hjemme for bryllup og bursdag.
Gjest TS Skrevet 15. september 2009 #19 Skrevet 15. september 2009 Hvorfor er du så besatt på å bli invitert? Du kunne jo sagt 'åh, kan jeg slenge meg med?' Det er slitsomt å alltid måtte tenke på andre når man skal gjøre noe helt hverdagslig som å se på tv, spise eller trene. Jeg inviterer sjelden folk på middag, men de gangene jeg møter dem tilfeldig, snakker med dem eller at de inviterer seg til meg så synes jeg det er koselig, jeg synes bare invitasjoner hører hjemme for bryllup og bursdag. Jeg synes bare det er uhøffelig! Hadde det vært meg som var med to venninner hadde jeg absolutt invitert nabo jenta også! Jeg traff forresten på henne igjen nettopp, da var hun med to venninner, de skulle se film nå. Er det virkelig så vanskelig å invitere meg også? Skader det noen? Hele min personlighet får en skikkelig knekk nå kjenner jeg....
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #20 Skrevet 15. september 2009 Jeg synes bare det er uhøffelig! Hadde det vært meg som var med to venninner hadde jeg absolutt invitert nabo jenta også! Jeg traff forresten på henne igjen nettopp, da var hun med to venninner, de skulle se film nå. Er det virkelig så vanskelig å invitere meg også? Skader det noen? Hele min personlighet får en skikkelig knekk nå kjenner jeg.... Jeg mister lysten til å invitere deg på noe som helst når jeg leser hvordan du reagerer. Det er lov til å ville være sammen med noen uten å være sammen med alle! Det er det fine med å vokse opp og komme seg ut av barneskolen hvor det blir rabalder hvis man bare vil ha de man liker i bursdagen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå