Tusenfryd Skrevet 24. april 2002 #21 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg fikk flere medlinger etter innlegget ditt, 10na, hvor mennesker som har vært minst like nær en slik tragedie som deg følte seg tråkket på og dypt såret. Dette skal være et forum for alle, og jeg valgte å slette det. Hadde du vært registert, 10na hadde jeg sendt deg en PM om dette umiddelbart, hvor jeg gikk litt nærmere inn på hvorfor. Du har dine grunner til hvorfor du ikke er registrert, og det respekterer jeg. Men du forstår sikkert at jeg ikke drøfter konkrete årsaker og henvendelser ute i "det åpne rom". Vi prøver så godt vi kan å holde det på et nivå her inne hvor man kan drøfte ting, og sette ting på spisse, være sinte og provoserende. Og i noen tilfeller vil vi være strengere enn mange synes er rikitg, i andre tilfeller vil det være noen som føler vi er for slappe. Det er ingen av oss som er "ute etter" noen, tillater mer fra noen enn andre, vi går på sak og ikke person. Men vi er også mennesker, og glipper kan skje. Det er også sånn at vi har et liv utenom KG og er ikke helt nerder som sitter og sjekker alt 24/7. Derfor kan det være et tips å sende en PM til alle moderatorer, dersom noe ikke skjer fort nok. Men man må være registrert for å gjøre dette. For min egen del kan jeg si at når jeg logger meg på og har dårlig tid, sjekker jeg PM, egne fora, deretter ris og ros - og kanskje jeg må videre. Derfor vil kanskje en melding hos Hege ikke bli fanget opp av meg. Jeg håper dette oppklarte noe. Kritikk tar vi gjerne, og håper også på forståelse for at noe blir feil. I denne saken står jeg for det jeg har endret og slettet, og standarden for denne saken er satt, og skal også følges av de andre moderatorene. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #22 Del Skrevet 24. april 2002 Tusenfryd..... KG skal så det så fint heter, være et forum for ALLE, og vi har også ytringsfrihet. Om personer følte seg dypt såret og tråkket på er så sin sak. Jeg forstår det ikke, ettersom jeg overhodet IKKE kom med personangrep - kun en uttalelse om hva JEG mente om selvmord og hvorfor jeg hadde den meningen. Hva med andre grufulle saker som er blitt debattert her inne da? Baneheia og Hundedrapene??? Hvorfor var det i disse sakene lov til å si sin mening, og ikke her?? Det er like stor sjans for at det var pårørende i disse sakene som brukte KG...... Men, det er som det kom frem på Tabloid igår, emnet er tabubelagt - og nåde den som sier sin mening om saken. Min mor var feig - ufattelig feig - som valgte å prøve å ta sitt liv, og attpåtil lot sin 10 år gamle datter finne henne livløs i sengen. En feig og egoistisk handling som ødela store deler av livet mitt. Men, jeg skjønner tegningen - enkelte brukere HAR større alburom her inne, det er det ingen som helst tvil om. Nå har jeg bevist holdt meg borte fra KG en tid, for så og komme tilbake. Utviklingen på forumet er som tidligere den...... skremmende. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. april 2002 #23 Del Skrevet 24. april 2002 10na, jeg skjønner at du har behov for å diskutere dette. Og det kan du da også gjøre. Men å gjøre det i en tråd om en konkret sak, har ikke noe med albuerom å gjøre. Å tillegge alle andre i samme situasjon det samme som moren din, er også er grusom ting å gjøre. Husk det er mange her som ikke valgte den løsningen, og har overhodet ikke de tankene du har om det. Ikke generaliser, i hvert fall ikke i en konkret sak. Ikke tillegg andre, tanker og følelser andre har/har hatt. Det er disse tingene jeg har endret i innleggene dine. Jeg ønsker ikke å fortsette diskusjonen med deg her, den hører ikke hjemme i stadig samme konkrete sak. Men jeg står gjerne for det jeg har gjort, og litt grundigere. Du kan sende meg en e-post om du ønsker. Adressen finner du i profilen min. Tusenfryd - moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #24 Del Skrevet 24. april 2002 Tusenfryd, ALLE som velger å ta sitt eget liv, velger det SELV. Jeg tror du har misforstått meg, jeg har overhodet ikke "behov" for å diskutere/prate om dette i den forstand, annet enn at jeg ville komme med mitt synspunkt. Jeg gjentar..... hvorfor ble jeg ikke "irettesatt" da jeg forsvarte hundene og ikke familien til gutten som ble bitt ihjel????? Det må da vel være like fryktelig for disse pårørende å lese min mening om den saken, som det er for eventuelle pårørende og andre etterlatte etter selvmord å lese min generelle mening om EMNET - IKKE OM SAKEN!!!!! Tusenfryd - emnet og saken er to vidt forskjellige ting det. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 24. april 2002 #25 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har, jeg må si dessverre, ikke lest det som ble slettet av 10na sitt innlegg. Men utifra det jeg kan lese av innleggene hennes i denne tråden og moderator sine, så må jeg si meg enig med 10na.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 24. april 2002 #26 Del Skrevet 24. april 2002 10na m/moderatorer og andre: Kan dere ikke ta denne diskusjonen i et annet fora enn inne på tråden om Benedicte saken? Som et menneske i samme alder som Benedicte, med lignende akademisk bakgrunn, med noen av de samme vanene, og med bopæl i nærheten av der hun bodde, har jeg fulgt saken med håp om en lykkelig slutt. Jeg har vaklet mellom å tenke "det er sikkert samboeren" og "dette er blind vold" til tanker rundt at hun kanskje bare har stukket av, selv om ingen ville tro det om henne. Jeg må si saken tok en (for meg) uventet slutt da det ble funnet ut at dette var en "personlig tragedie". Jeg skammer meg ikke over å undres over hva som får en normal, "vellykket" jente til å velge denne utveien. Jeg ønsker allikevel ikke å spekulere i det, og innser at jeg ikke ville bli klokere av å få svaret. Det er vel noe vi ofte gjør i selvmordssaker - vi må liksom ha en "grunn". La familien finne denne grunnen om de kan, og la dem ha den i fred. Det står for meg nå at det viktigste jeg kan gjøre, er å holde god kontakt med menneskene rundt meg, og ta vare på mine nærmeste. Mine tanker går til de pårørende i deres sorg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 24. april 2002 #27 Del Skrevet 24. april 2002 1Ona, et menneske VELGER ikke en slik løsning, det er noe ganske annet som skjer. Jeg har vært der, derfor vet jeg hva som skjer. Send meg en mail, så får du vite mer, jeg vil ikke grave mer i dette her. Tusenfryd har min fulle støtte! Ikke fordi vi er moderatorkollegaer, men fordi jeg som sagt har vært der og vet hvor sårende slike utsagn er.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #28 Del Skrevet 24. april 2002 Hege, selvfølgelig velger man det selv - det er ingen andre som velger det for en. Det er omstendighetene rundt og episoder som leder til at mennesker tyr til denne drastiske utveien. Vi har alle mye å lære om temaet - som etter min mening er altfor tabu belagt. Jeg har vært der selv også, ikke som "utøver" - men som en uskyldig liten pike som fant sin mor livløs i sengen - derfor har jeg tatt dette standpunkt m.h.t. emnet. Og, som tidligere nevnt - vi har ytringsfrihet - og det er overhodet IKKE personangrep jeg har kommet med - kun en meningsytring om et EMNE - ikke en sak! 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. april 2002 #29 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg anser denne diskusjonen som sklidd helt ut av sin opprinnelse, og velger å stenge diskusjonen. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg