Minya Skrevet 11. august 2012 #21 Del Skrevet 11. august 2012 Muligens litt offtopic, men; Leste lenger oppe at "hareskår" kom fra at man så på en hare når man gikk gravid med det aktuelle barnet, men det gjør det ikke. Harer, kaniner og et par andre gnagere har et mellomrom på midten av overleppen, med andre ord, et hareskår. Jeg både kjenner og ser ofte mennesker med leppespalte, og som nevnt lenger oppe er det noen av dem som får en litt spesiell nese, sannsynligvis pga måten de er operert sammen på. Noen sliter mer med diksjon enn andre, mens noen igjen har helt vanlig/perfekt diksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 12. august 2012 #22 Del Skrevet 12. august 2012 Kjenner 4 som har det. 3 gutter og 1 jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #23 Del Skrevet 13. desember 2017 Hei dere Vet at det er en gammel tråd men uansett, må bare få skrevet det ut... Jeg er selv født med hareskår, (kun leppespalte), ikke gane eller noe annet. Tingen er.. Det er så sykt morsomt å se triste mødre skrive at de vurderer å ta abort fordi fosteret får et lite arr på leppen haha. Selvfølgelig finnes det mer alvorlige former for spalter, jeg har f.eks vært ganske heldig. Du ser det så vidt, og det er kun et lite arr på leppen. Nå går jeg VG1, og det flere pene jenter som liker meg. Jeg er stolt av det arret, fordi uten det, hadde jeg ikke vært den personen jeg er i dag. Det viser min personlighet, identitet, og gjør meg ganske mye kjekkere, enn hvis jeg ikke hadde hatt det . Har ganske mange venner, gode venninner, og digger livet. Så; til alle dere mødre som vurderer å ta abort.. det er snakk om et jævla arr fra nesen til leppen, mer er det jo ikke? haha Ha en fin kveld, gutta og jenter! -Bare å stille spørsmål, kan svare på alt! -Hilsen Gutt på 16 med store drømmer Anonymkode: ea851...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #24 Del Skrevet 13. desember 2017 På 2.9.2009 den 16.06, Gjest MissBella skrev: Kjenner du noen som har det? Eller har du det selv? Hva tenker du om de som har det? 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere Vet at det er en gammel tråd men uansett, må bare få skrevet det ut... Jeg er selv født med hareskår, (kun leppespalte), ikke gane eller noe annet. Tingen er.. Det er så sykt morsomt å se triste mødre skrive at de vurderer å ta abort fordi fosteret får et lite arr på leppen haha. Selvfølgelig finnes det mer alvorlige former for spalter, jeg har f.eks vært ganske heldig. Du ser det så vidt, og det er kun et lite arr på leppen. Nå går jeg VG1, og det flere pene jenter som liker meg. Jeg er stolt av det arret, fordi uten det, hadde jeg ikke vært den personen jeg er i dag. Det viser min personlighet, identitet, og gjør meg ganske mye kjekkere, enn hvis jeg ikke hadde hatt det . Har ganske mange venner, gode venninner, og digger livet. Så; til alle dere mødre som vurderer å ta abort.. det er snakk om et jævla arr fra nesen til leppen, mer er det jo ikke? haha Ha en fin kveld, gutta og jenter! -Bare å stille spørsmål, kan svare på alt! -Hilsen Gutt på 16 med store drømmer Anonymkode: ea851...710 TRÅDEN ER FRA 2009. Hva hensikten med å dra frem en over åtte år gammel tråde, kunne være greit å få vite, særlig når ts den gang da bruker "hareskår" på leppe-ganespalter. Å ville ta abort på et slikt grunnlag blir ikke godkjent som senabortgrunn. På vegne av mitt barn håper jeg aldri noen bruker ordet hareskår til henne eller om hennes leppe ganespalte. Hun har belastninger mer enn nok både med spising og snakking om hun ikke skal få dette stigmatiserende ordet og å slite med fra uvitende mennesker. Leppe ganespalter kan oppstå som følge av at mor har brukt astmamedisiner eller andre medisiner, eller det kan skyldes arv, og har ingenting med møter med hare under svangerskapet å gjøre. Denne tråden gjør meg både trist og sint. Aldeles unødvendig å trekke den frem. Anonymkode: 5534b...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #25 Del Skrevet 13. desember 2017 21 minutter siden, AnonymBruker said: TRÅDEN ER FRA 2009. Hva hensikten med å dra frem en over åtte år gammel tråde, kunne være greit å få vite, særlig når ts den gang da bruker "hareskår" på leppe-ganespalter. Å ville ta abort på et slikt grunnlag blir ikke godkjent som senabortgrunn. På vegne av mitt barn håper jeg aldri noen bruker ordet hareskår til henne eller om hennes leppe ganespalte. Hun har belastninger mer enn nok både med spising og snakking om hun ikke skal få dette stigmatiserende ordet og å slite med fra uvitende mennesker. Leppe ganespalter kan oppstå som følge av at mor har brukt astmamedisiner eller andre medisiner, eller det kan skyldes arv, og har ingenting med møter med hare under svangerskapet å gjøre. Denne tråden gjør meg både trist og sint. Aldeles unødvendig å trekke den frem. Anonymkode: 5534b...a83 Først og fremst vil jeg bare beklage for at du følte det på en annen måte enn meg. Ordet hareskår er jo ikke et negativt ord å bruke i forbindelse med en spalte. Jeg skjønner at du går igjennom en tøff tid, men likevel er det ganske normalt å kalle slikt for "hareskår". Jeg har det selv, og flere av de jeg vet om som har det, kaller det for hareskår, blant annet Dennis fra Prebz Og Dennis (han sa det på TV til og med). Når en tråd har blitt lagt ut, uansett hva år, har jeg lov til å svare tilbake. Det kan du ikke reagere på, syns jeg. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du er så provosert og lei deg over? En ting er sikkert, datteren din har det bra! Anonymkode: ea851...710 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 13. desember 2017 #26 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg har en greie for hareskår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå