Gjest MissBella Skrevet 2. september 2009 #1 Del Skrevet 2. september 2009 Kjenner du noen som har det? Eller har du det selv? Hva tenker du om de som har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. september 2009 #2 Del Skrevet 2. september 2009 Kjenner 1 som har det Syns menn som er født med det og blitt operert kan være riktig så sexy Jeg har aldri sett en kvinne med det,eller kanskje jeg bare ikke har lagt merke til det ? Uansett, tenker ikke noe spesiellt om noen har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. september 2009 #3 Del Skrevet 2. september 2009 Kjenner to med det, en av hvert kjønn. Tenker ikke noe over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jjjeje Skrevet 2. september 2009 #4 Del Skrevet 2. september 2009 Ei venninne av meg har det, syns som Izabella sier at det er litt sexy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. september 2009 #5 Del Skrevet 2. september 2009 Sexy ville jeg ikke si at det er, hun ene jeg kjenner har et ganske sjemmende arr, men jeg legger ikke merke til det lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #6 Del Skrevet 2. september 2009 Hva er hareskår?? Kunne dere lagt ved link med bilde? Ble nyskjerrig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. september 2009 #7 Del Skrevet 2. september 2009 Google er en fin ting.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #8 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg synes det kan være helt uvesentlig, småsexy eller skjemmende, alt etter som. Jeg vil nødig såre noen, men det hender jo at det har en negativ effekt både på diksjonen og utseendet. Men når det er sagt, så kan jeg ikke se for meg at noe så enkelt som en leppespalte f.eks. kunne hindret meg i å falle for en person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #9 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg tenker ikke over det, og det kan være sexy (operert altså). Ellers blir det vel individuelt om det er "kledelig" eller ikke. Vet at samboern min synes litt synd på de som har hareskår, noe jeg synes er rart da jeg ser på det som et veldig lite handicap med mindre man har større problemer med uttale (de jeg kjenner med det har helt normal diksjon). Han synes jo ikke synd på folk med briller og slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkeyhub Skrevet 3. september 2009 #10 Del Skrevet 3. september 2009 Er det bare meg, eller får mennesker med hareskår også en litt karakteristisk nese? Synes de eg har møtt med hareskår har veldig like neser, men det kan jo være tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 17. mars 2012 #11 Del Skrevet 17. mars 2012 Ser trådstarters innlegg er fra 2005. Men alikevel hareskår er et oldtids uttrykk. Dette kom fra at hvis den gravide så en en hare under svangerskapet ville dette medføre Leppe-Kjeve & Ganespalte. Det var en tid samfunnet kaltet utvikletshemmede åndsvake og idioter. Uttrykk som for lengst er borte heldig hvis. på tide å oppdatere seg. Når det gjelder hareskår så det heter spalte. Så se til å slutt med å bruk av hareskår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #12 Del Skrevet 17. mars 2012 Mange ord er gamle uttrykk, så ser ikke problemet med det. Søsteren min har hareskår. Tenker ikke noe spesielt over det akkurat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #13 Del Skrevet 17. mars 2012 Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva som menes med like neser på de som har spalte? Både jeg og tanten min har det, og vi har ikke like neser men vi har bare ganespalte. Jeg tenker ikke mer over de som har utvendig spalte. Er arret unødvendlig stygt kan det jo hende jeg føler medlidenhet for de, men heldigvis blir vel operasjonene bedre og bedre. Det eneste handicapet jeg har er at jeg lærte å snakke senere enn andre barn. Har lært meg å snakke korrekt, men talefeieilene sitter såppas at jeg fortsatt kan få de tilbake om jeg er stresset ect. Det som skjer er at jeg av og til artikulerer konsonantene litt blurry, eller nesten hopper over artikuleringen noen ganger. Men så tilhører jo jeg en annen generasjon enn de som blir født i dag. De blir vel operert med en gang, mens jeg venta i tre år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2012 #14 Del Skrevet 17. mars 2012 Sønnen min har isolert ganespalte. Jeg tenker forøvrig ikke på om noen med leppespalte er noe annerledes enn slik som befoklningen forøvrig varierer med tanke på utseende. Klart de har sine særtrekk, men det har vi da alle? Og takk gud for det! Hvorfor ikke stille spørsmål om hva tenker du om de som har overbitt, underbitt, om de som har stor nese, liten neste, potetnese, oppstoppernese, om de som har liten munn, store ører, små ører, pistrete hår, lang hake, bollekinn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2012 #15 Del Skrevet 17. mars 2012 Han jeg kjøpte huset mitt av har hareskår, jeg så d ikke en gang at han hadde d. Utseendet og arret var så bra at jeg la ikke merke til d en gang. Jeg fikk vite d et halvt år etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #16 Del Skrevet 18. mars 2012 Kjenner du noen som har det? Eller har du det selv? Hva tenker du om de som har det? Har ei venninne som har leppe og ganespalte. Hun har hatt enormt mange operasjoner og er/var veldig preget av det, fryktelig dårlig selvtillit. Det var ikke før hun ble voksen og fikk implantert nye fortenner og de siste kosmetiske forbedringene at hun fikk ro. Fikk sin første kjæreste og stiftet familie. Men det har vært en tung vei å gå for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #17 Del Skrevet 18. mars 2012 Sønnen min har isolert ganespalte. Jeg tenker forøvrig ikke på om noen med leppespalte er noe annerledes enn slik som befoklningen forøvrig varierer med tanke på utseende. Klart de har sine særtrekk, men det har vi da alle? Og takk gud for det! Hvorfor ikke stille spørsmål om hva tenker du om de som har overbitt, underbitt, om de som har stor nese, liten neste, potetnese, oppstoppernese, om de som har liten munn, store ører, små ører, pistrete hår, lang hake, bollekinn? Å ha leppe+ganespalte innebærer ofte at man ikke har tenner å tygge med. Så nei, det er ikke det samme å ha oppstoppernese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2012 #18 Del Skrevet 18. mars 2012 Å ha leppe+ganespalte innebærer ofte at man ikke har tenner å tygge med. Så nei, det er ikke det samme å ha oppstoppernese. Du må huske at dette er ei mor som takler d bra, man får så god hjelp av leger og tannleger nå til dags at d skulle ikke være nå problem om man gjør nå triks i hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berit! Skrevet 11. august 2012 #19 Del Skrevet 11. august 2012 Har selv leppespalte. Har klart meg fint de 15 årene jeg har levd! Er stolt av det, og svarer hva det er om noen spørr. Jeg legger veldig godt merke til det om jeg ser noen som også har det. Er litt rart å se andre som også har leppespalte synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 11. august 2012 #20 Del Skrevet 11. august 2012 Vet om en som har det, og hos han vistes det ganske godt av en eller annen grunn. Men han kan jo ha hatt en ulykke og fått arr av det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå