ciba Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei jeg sliter med å få sove om nettene, prøver å slappe av å ikke tenke på noen ting, ikke ha tanker i hue i det helle tatt, greier dere å ikke ha noen tanker, koble ut å ikke tenke på noen ting,? synest det er vanskelig jeg,
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Jeg slet med det samme i årevis. Har alltid hatt store problemer med å få sove, har prøvd det meste av søvntips. Men så fant jeg det som funket for meg: Mobilspill! Ja, du leste riktig. Jeg har et utrolig kjedelig mobilspill, type kabal/kortspill. Det går sakte for seg, ingen adrenalinrush eller noe som helst. Jeg blir så fort søvnig av å ligge og spille dette i mørket at det aldri tar lang tid før jeg siger inn i søvnens verden. Man kan vel sammenligne det med å lese en bok i senga, men det funket ikke for meg. Jeg trenger mørket for å bli søvnig. Med mobilspillet kan jeg bare sovne med mobilen i hånda, trenger ikke legge den bort og slå av lyset (sånt våkner jeg av igjen), for det er jo allerede mørkt i rommet. Men husk: Det må være et kjedelig spill!
Vera Vinge Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Jeg har en fast dagdrøm jeg ofte spinner videre på når jeg skal sove om kvelden. Det gjør at jeg holder andre grublerier og planlegging for neste dag unna. Det hender selvsagt at jeg dagdrømmer om ting som er så spennende at jeg blir liggende lenger våken enn normalt, men vanligvis sovner jeg i løpet av noen få minutter (vet ikke om man herfra skal gjøre noen tolkninger rundt min fantasievne ).
Gjest Cipheria Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Eg brukar slite meg skikkeleg ut, då sovnar eg med ein gong. I sommar gjekk eg 1 og ein halv time- 4timar (4timar helst i helgane) fjelltur 4-5 gongar i veka. Det hjelpte. Men no når eg er byrja på skulen att, blir eg så sløv og apatisk av forelesningane at eg nesten ikkje orkar noko når eg kjem heim. Er lettare å trene etter å ha vore i aktiv jobb heile dagen, då har ein jobba seg opp energi. Gler meg til eg er ferdi med dei dørgdrepande og unødvendige forelesningane... Men eg prøvar å få inn eit par timar trening i ny og ne, det gjer susen! Så legger eg meg aldri før eg blir daudtrøytt heller, er så slitsamt å ligge utan å få sove.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Jeg har en fast dagdrøm jeg ofte spinner videre på når jeg skal sove om kvelden. Det gjør at jeg holder andre grublerier og planlegging for neste dag unna. Det hender selvsagt at jeg dagdrømmer om ting som er så spennende at jeg blir liggende lenger våken enn normalt, men vanligvis sovner jeg i løpet av noen få minutter (vet ikke om man herfra skal gjøre noen tolkninger rundt min fantasievne ). Jeg er nødt til å gjøre det på samme måte. Hvis jeg ikke spinner videre på dagdrømmen min får jeg ikke sove Men innemellom går jeg tom for ideèr og da blir jeg liggende våken til langt på natt i flere dager til jeg finne på et nytt plott.. Og da er det virkelig irriterende å ha en samboer som sovner på 2 min...
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg er nødt til å gjøre det på samme måte. Hvis jeg ikke spinner videre på dagdrømmen min får jeg ikke sove Enda en dagdrømmer her Visste ikke at det var så vanlig
Vera Vinge Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Enda en dagdrømmer her Visste ikke at det var så vanlig Ikke jeg heller. Jeg er nødt til å gjøre det på samme måte. Hvis jeg ikke spinner videre på dagdrømmen min får jeg ikke sove Men innemellom går jeg tom for ideèr og da blir jeg liggende våken til langt på natt i flere dager til jeg finne på et nytt plott.. Og da er det virkelig irriterende å ha en samboer som sovner på 2 min... Hehe, jeg har spunnet videre på mer eller mindre samme historie i mange år, og plottene ligger klare så jeg klarer meg for mange måneder/år framover. Jeg er vel en ettertenksom type, så det går ikke så fort - skviser liksom ut det jeg kan av hver delhistorie.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Ikke jeg heller, jeg har alltid tenkt på det som litt sært og flaut
ciba Skrevet 2. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2009 [ jeg prøvet å med dagdrømm når jeg la meg, men da ble jeg så gira at, jeg ikke fikk sove sambo min sovner også etter to min, så er kjedelig hehe, sovemedesin har jeg ikke lyst å ta, vil greie meg uten dem,
Shade Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Jeg får heller ikke sove uten å dagdrømme, men for tiden er jeg litt tom for inspirasjon.. Har sikkert litt med at jeg har termin om to uker å gjøre. Så for tiden ligger jeg våken til 3 hver natt og tenker over om vi har nok klær i str 50 og andre like spennende ting Men til ts, det er for mange veeeldig vanskelig å skulle koble helt ut og ikke tenke på noen ting, tror folk som mediterer bruker kjempelang tid på å lære seg det. Og da er det veldig fint å dagdrømme i steden, når hjernen slipper å engasjere seg med "viktige" og ekte ting så blir mye lettere å sovne
Shade Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Hehe du har så spennende dagdrømmer du ja Jeg bruker vanligvis mye tid på å fokusere på detaljene. Som klærene de har på seg, hvordan området de er i ser ut, detaljene i samtaler og lignende, det er som oftest når jeg holder på med det jeg sovner. Tror jeg...
Strix Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Jeg er ikke så flink til det. Det hjelper ikke at jeg aldri er trøtt når jeg legger meg og bruker opp i mot 1t på å sovne uansett...
TipsyTopsy Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 (endret) For meg hjalp det å meditere. Man må meditere en stund før man får "teken" på det, men det er verdt det... Er enig i at dagdrømming og kan være en fin ting å gjøre før man sovner også. Tenke og visualisere seg gode ting. Endret 2. september 2009 av TipsyTopsy
Gjest stearinpikken Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Wildy Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Jeg dagdrømmer gjerne om det ikke gjør noe at jeg blir liggende våken en stund( blir ofte rasende spennede historier, sjø...), men om jeg må sovne rimelig kjapt plugger jeg Ipodèn i ørene og setter på en halvtime bølgeskvulp. Sovner som en dupp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå