Anaconda Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei Jeg har inntrykk av at mange kvinner som prøver å bli gravide tar graviditets-tester i hytt og pine. (jeg snakker ikke om de som har forsøkt i årevis!) Jeg mener, hvorfor ikke bare vente litt slik man ikke blir så "opphengt" i all testingen - og så skuffet hver gang den viser negativt resultat. Med slik holdning mener jeg naturligvis ikke at man kan tillate seg å være storrøyker eller fyllebøtte og plustelig oppdage at man er 3 mnd på vei.. men hvorfor all denne testingen så snart det lar seg gjøre Jeg mener, jeg har ingen hastverk mtp alderen. Jeg gidder ikke å ha sex døgnet rundt for å bli gravid. Jeg er selv i forhold og sluttet på p-pillen i sommer. Er endel på overtid i forhold til mensen, men føler ingen endringer i kroppen. Kanskje er jeg gravid - kanskje ikke? Jeg stresser ikke med det... Er det rart med en slik tankegang?Jeg er 25 år og er i et stabilt og trygt forhold. Er glad i barn og det er et stort ønske å kunne få et Jeg har forresten en venninne som er så desperat etter å bli gravid at hun nesten ikke tenker eller snakker om annet, og ikke gjør annet enn å ha sex for å oppnå dette og hele opplegget har gjort henne fullstendig nedbrutt. Jeg har forsøkt å roe henne ned og sagt at mange må prøve i årevis og at det er vanlig at det kan ta tid. Hun mener selv at alt hysteriet rett og slett forhindrer henne i å bli gravid, trolig grunnet stress. (De har forsøkt i halvannet til to år) Venninna mi er også 25 år.
letme Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Nå skal det sies at vi kun har prøvd siden april, men det var ikke før jeg sluttet å tenke på det at jeg faktisk ble gravid. De første månedene så gikk jeg hele tiden og kjente etter og ble veldig lei meg når jeg fikk mensen og slikt. Men så bestemte jeg meg for at det skjer når det skjer, og det er ingenting jeg kan gjøre fra eller til. Det var da jeg ble gravid. Fikk ikke mensen og testet 3 dager etter den skulle kommet (har vært veldig regelmessig) og der var resultatet. Men det var også min første test. Det gjelder å slappe av. Da kommer det plutselig en gladnyhet :o)
magic-lulu Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Jeg kjenner meg utrolig igjen i det du forteller..Kjæresten min er veldig klar for barn. Min holdning er mer slik at, kommer det, så kommer det.. Men føler jeg ikke kan bli gravid, for jeg går konstant rundt å tenker på det..prøver å la være, men er ufattlig vanskelig når man har en kjæreste som tuller med å kysse meg på magen, å sier god natt til noen som ikke er inni magen min.. Frustert!
Amused Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Man kan faktisk bli avhengig av testing, det vet jeg alt om Men hadde vi måttet prøve lenger enn vi gjorde, tror jeg at jeg hadde pælmet alle testene slik at jeg ikke hadde mulighet til å teste hele tiden og dermed unngått alle skuffelsene
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 Jeg kjenner meg utrolig igjen i det du forteller..Kjæresten min er veldig klar for barn. Min holdning er mer slik at, kommer det, så kommer det.. Men føler jeg ikke kan bli gravid, for jeg går konstant rundt å tenker på det..prøver å la være, men er ufattlig vanskelig når man har en kjæreste som tuller med å kysse meg på magen, å sier god natt til noen som ikke er inni magen min.. Frustert! nei, d er da ingenting å le av! -men tror ikke de vet helt hvordan de skal opptre. Det hører vel med under det mannlige innstinkt; at de vil være litt sånn beskyttende liksom :gjeiper: Typen min har også hatt en litt annen fremtoning etter at jeg sluttet med pillene, men det innebærer mer at han "gransker" meg (uten at han tror at jeg merker det) akkurat som om han prøver å se etter graviditetstegn i fjeset mitt, (sidesynet mitt er det imidlertid ingenting i veien med! ) Han har imidlertid enda ikke sunget godnatt sang
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2009 Man kan faktisk bli avhengig av testing, det vet jeg alt om Men hadde vi måttet prøve lenger enn vi gjorde, tror jeg at jeg hadde pælmet alle testene slik at jeg ikke hadde mulighet til å teste hele tiden og dermed unngått alle skuffelsene Det er akkurat det jeg mener !!
magic-lulu Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 nei, d er da ingenting å le av! -men tror ikke de vet helt hvordan de skal opptre. Det hører vel med under det mannlige innstinkt; at de vil være litt sånn beskyttende liksom :gjeiper: Typen min har også hatt en litt annen fremtoning etter at jeg sluttet med pillene, men det innebærer mer at han "gransker" meg (uten at han tror at jeg merker det) akkurat som om han prøver å se etter graviditetstegn i fjeset mitt, (sidesynet mitt er det imidlertid ingenting i veien med! ) Han har imidlertid enda ikke sunget godnatt sang Ja, kanskje du har rett. Men allikevel syns jeg at det blir tyngre å tyngre..Kjempe koselig at han gleder seg til å bli pappa..men jeg vil da og ha noe glede av ventetiden til vi bestemmer oss til å få barn! Takk for svar! Nattasangen kommer vell hos dere og! hehe..
Noli Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Man må gjerne tro noe annet, men all forskning sier at mors stressnivå, hvor mye hun tenker på eller ønsker å bli gravid og hvor hardt de prøver, på ingen måte hindrer henne i å bli gravid.
Harlekin Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Det er en myte at det bare er å slappe av, og vips så blir man gravid. Så enkelt er det ikke Noen kunne sikkert med fordel prøvd å unngå at prøvingen tar over livet deres, men jeg tror ikke de blir lettere gravide for det. Da skal det i såfall ekstreme mengder stress til. Angående venninnen til TS, så er det faktisk forståelig at hun er stresset når de har prøvd såpass lenge som de har. Har de startet utredning hos lege?
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2009 Det er en myte at det bare er å slappe av, og vips så blir man gravid. Så enkelt er det ikke Noen kunne sikkert med fordel prøvd å unngå at prøvingen tar over livet deres, men jeg tror ikke de blir lettere gravide for det. Da skal det i såfall ekstreme mengder stress til. Angående venninnen til TS, så er det faktisk forståelig at hun er stresset når de har prøvd såpass lenge som de har. Har de startet utredning hos lege? Først må jeg avkrefte at jeg tror at dersom jeg bare slapper av så blir jeg gravid på flekken. Det er heller ikke målet mitt, nødvendigvis! Angående venninna mi har hun vært "desperat" lenge...jeg har ikke snakket med henne på noen uker, så jeg vet ikke om hun har kontaktet lege, men hun har snakket om å gjøre det. Hun har forøvrig snakket om at moren også brukte lang tid på bli gravid, men hun fikk da 3 stk med jevne mellomrom..
letme Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Det er en myte at det bare er å slappe av, og vips så blir man gravid. Så enkelt er det ikke Noen kunne sikkert med fordel prøvd å unngå at prøvingen tar over livet deres, men jeg tror ikke de blir lettere gravide for det. Da skal det i såfall ekstreme mengder stress til. Angående venninnen til TS, så er det faktisk forståelig at hun er stresset når de har prøvd såpass lenge som de har. Har de startet utredning hos lege? Haha, jeg mener ikke at det er forsket på og bevist at man blir gravid om man slapper av. Det jeg sier er bare at det som regel gjør livet lettere :o)
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2009 Man må gjerne tro noe annet, men all forskning sier at mors stressnivå, hvor mye hun tenker på eller ønsker å bli gravid og hvor hardt de prøver, på ingen måte hindrer henne i å bli gravid. Hmm...det hadde jeg ikke trodd, så hvis det stemmer er jeg overrasket Trodde det var et av kroppens naturlige "forsvar" jeg, at når ting er stressende og/eller av andre grunnen vanskelig så vil det ha vanskeligere for å tåle belastningen (hvis jeg kan kalle det det!) å gå gravid. Er vel lettere å spontan-abortere ved stress da kanskje?
Harlekin Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 Først må jeg avkrefte at jeg tror at dersom jeg bare slapper av så blir jeg gravid på flekken. Det er heller ikke målet mitt, nødvendigvis! Angående venninna mi har hun vært "desperat" lenge...jeg har ikke snakket med henne på noen uker, så jeg vet ikke om hun har kontaktet lege, men hun har snakket om å gjøre det. Hun har forøvrig snakket om at moren også brukte lang tid på bli gravid, men hun fikk da 3 stk med jevne mellomrom.. Jeg siktet ikke til deg eller noen spesielt, egentlig ... vet bare at det er en vanlig myte, dette med stress og uteblivende graviditet. Det er sikkert lurt å kontakte lege. Kanskje er det noe som er enkelt å fikse opp i, og så blir hun gravid på "en-to-tre"! Haha, jeg mener ikke at det er forsket på og bevist at man blir gravid om man slapper av. Det jeg sier er bare at det som regel gjør livet lettere :o) Det har du sikkert rett i, men det er lettere sagt enn gjort å bare slappe av når en ikke blir gravid ... det kan jeg skrive under på Hmm...det hadde jeg ikke trodd, så hvis det stemmer er jeg overrasket Trodde det var et av kroppens naturlige "forsvar" jeg, at når ting er stressende og/eller av andre grunnen vanskelig så vil det ha vanskeligere for å tåle belastningen (hvis jeg kan kalle det det!) å gå gravid. Er vel lettere å spontan-abortere ved stress da kanskje? Nei, ikke hvis det ikke er snakk om ekstreme mengder stress, som de fleste i Norge ikke opplever. Vet at det er flere som er redd for at f.eks. en krangel kan ha forårsaket SA, men det er heldigvis ikke tilfelle. Fosteret er godt beskyttet og tåler mye.
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2009 (endret) Skal tipse venninna mi om legesjekk!! sikkert fortvilende å slite over tid - jeg vet bare ikke helt hva jeg snakker om siden jeg ikke er helt "der" Takk for innputs! Endret 2. september 2009 av annipanni
Noli Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 Det er forsket en del på om morens stressnivå under IVF og ISCI-forsøk påvirker resultatet, og det er det ikke funnet noen tegn på. Da ville det jo vært veldig merkelig dersom det ikke stemte for de som prøver å bli gravide på vanlige måte også. Jeg kjenner jeg får forsvarsmekanismene opp med en gang noen snakker om at jeg må slappe av og ikke stresse, så blir jeg gravid. Det impliserer at det er min egen feil at vi ikke har fått det til, og det synes jeg er temmelig slemt sagt. Nå skal det sies at jeg egentlig stresser veldig lite, men jeg synes det å være prøver når ting tar så lang tid er så pyton at jeg av og til nesten er på randen til å gi opp.
Gjest pop Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 Man må gjerne tro noe annet, men all forskning sier at mors stressnivå, hvor mye hun tenker på eller ønsker å bli gravid og hvor hardt de prøver, på ingen måte hindrer henne i å bli gravid. signerer denne. tviler på at min manns nedsatte sædkvalitet vil bedre seg om jeg stresser mindre. jeg liker å teste fordi det faktisk får meg til å roe meg ned. da testen viser negativ glemmer jeg av babyprøvingen i noen dager og får en indre ro. hver sin last.
Noli Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 signerer denne. tviler på at min manns nedsatte sædkvalitet vil bedre seg om jeg stresser mindre. jeg liker å teste fordi det faktisk får meg til å roe meg ned. da testen viser negativ glemmer jeg av babyprøvingen i noen dager og får en indre ro. hver sin last. Samme her. Om jeg ikke skulle testet, ville jeg hele tiden tenkt: Teeeeeeeenk om... Bedre å drepe håpet i det det spirer..
Gjest Alabama Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 Skjønner ikke hva som er problemet med at noen svir av masse penger på tester, hvis de selv ønsker det.
Anaconda Skrevet 2. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 2. september 2009 (endret) Skjønner ikke hva som er problemet med at noen svir av masse penger på tester, hvis de selv ønsker det. Noe problem er det vel strengt tatt ikke..? Jeg ønsket bare synspunkter fra andre om de tankene jeg har i forhold til dette Endret 2. september 2009 av annipanni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå