Gå til innhold

Hund som riper opp gulvet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Vi leier en leilighet, hvor vi har fått lov til å ha hund, så lenge den ikke spiser opp dører, vegger osv.

Problemet er bare det at hunden har nå ripet opp gulvet i nesten hele leiligheten(kjøkkenet, gangen og stua).

Gulvet er mykt furugulv og det skal ingenting til før det blir riper.

Hunden vår er veldig rolig, ripene kommer av at når han legger seg ned, kjører han ut klørne og "borrer" de ned i gulvet før han slenger seg ned. Vi er veldig nøy på kloklipping. Klørne har vi klippet så korte som mulig, men det hjelper lite.

Det vi er redde for nå, er om vi mister depositumet(20.000,-).

Gulvet ser ikke bra ut i det hele tatt. Det er riper overalt.

Vet ikke om huseier er klar over hvor mykt dette gulvet er.(han har aldri bodd her selv).

Men han sa jo nå en gang, at vi kunne ha hund, dersom den ikke spiste på dører o.l og det gjør den ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, furugulv er ikke det beste å ha når man har hund ;)

Det er et par ting dere kan gjøre da.

Pkt nr 1: Slipe ned og olje furugulvet

Pkt nr 2: Kjøpe nytt furugulv(gjerne på tilbud) og legger det når dere flytter ut

Pkt nr 3: Komme til enighet med huseier om å legge litt hardfør laminat(når det er tiblud på det en eller annen plass) på gulvet, kanskje utleier går med på dette og betaler litt/alt, for det om jeg tviler på dette. ;)

Dette vil uansett koste mindre enn 20.000kr som depositumet er på.

Å depositumet har utleier krav på, uansett ødeleggelse.

Skrevet

Jeg tror nok at å herpe gulvet går under kategorien "o.l." ;) Uansett hvem det er av dere som bor der som har ødelagt gulvet, så må det gjøres opp for.

Hilsen en som har erstattet en god del dører og lister oppigjennom, og som bare leier steder med linoleum :gjeiper:

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Tusen takk for svar :) Nei, du har rett i at det ikke er det beste gulvet å ha når man har hund.. ;-) Det fant vi ut litt for sent..

Da blir det nok til at vi sliper ned gulvet og lakker/oljer det, før vi flytter.

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Hilsen en som har erstattet en god del dører og lister oppigjennom, og som bare leier steder med linoleum :gjeiper:

linoleum ja, det hadde vært noe ;-)

Skrevet

Dere tjener mer på å fiks gulvet selv før dere flytter, framfor at utleier trekker fra jobben av depositumet. :)

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Dere tjener mer på å fiks gulvet selv før dere flytter, framfor at utleier trekker fra jobben av depositumet. :)

Ja, det tenkte jeg også på.

Skrevet

Det er derfor jeg ikke leier ut til folk med dyr.

Som en skrev så må dere ordne gulvet før dere flytter og det blir sikkert billigere dersom dere gjør det selv.

Skrevet

Har dere tenkt på å begrense hvilke rom hunden har adgang til, og legge teppe der hunden ferdes?

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Har dere tenkt på å begrense hvilke rom hunden har adgang til, og legge teppe der hunden ferdes?

Vi har nektet han adgang til soverommene og det blir litt vanskelig med de andre rommene, da han må igjennom gangen for å komme til kjøkken/stue.

Mat/vann står på kjøkkenet og sengen sin har han på stua.

Har hatt tepper på gulvene, men måtte fjerne de, da hunden brukte de som liggeunderlag og de begynte å lukte vondt.

Skrevet

Dere kan jo prøve å få gulvet til å reise seg igjen. Bruk kluter fuktet med veldig varmt vann og legg på golvet.

Jeg fikset noe panel og en lakkert dør på denne måten....

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Dere kan jo prøve å få gulvet til å reise seg igjen. Bruk kluter fuktet med veldig varmt vann og legg på golvet.

Takk for tipset :)

Det skal jeg prøve.

Skrevet
Å depositumet har utleier krav på, uansett ødeleggelse.

Hva mener du med dette?

Skrevet
Takk for tipset :)

Det skal jeg prøve.

Jeg ville IKKE eksperimentert med dette på en annen persons gulv. Snakk heller med huseieren og hør om dere kan utbedre selv og eventuelt hvordan dere skal gå frem.

Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet
Jeg ville IKKE eksperimentert med dette på en annen persons gulv. Snakk heller med huseieren og hør om dere kan utbedre selv og eventuelt hvordan dere skal gå frem.

Hm.. du sier noe der. Har ikke prøvd dette enda, så da lar vi være. Vil ikke risikere å ødelegge gulvet.

Det blir til at vi sliper ned gulvet og lakker det, er vel ikke så mye annet å få gjort.

Skal aldri ha sånt gulv igjen. Det tåler absolutt ingenting. Det blir nesten merker etter føttene våre, for å sette det litt på spissen :)

Gjest har hatt det samme problemet
Skrevet

Dette er en kjempegrei måte å fikse enkeltmerker på. Man kan fjerne temmelig grove merker på denne måten faktisk. Og det er ufarlig å gjøre på et ubehandlet tregulv.

Men siden det er merker etter klør over mye av gulvet, er det ikke hensiktsmessig å gjøre det på denne måten. Da må den sliping til.

Skrevet

Hør med huseieren FØRST. Det bør dere gjøre når dere skal begå et større inngrep i leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...