Gå til innhold

Svart skjerm og merkelig melding fra Windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt maskinen min inne til reparasjon tre ganger på rappen nå på grunn av plutselig blå skjerm og defekt hovedkort osv. osv..

I går slo jeg på maskinen som vanlig, men skjermen var svart med følgende melding på:

You may be a victim of software counterfeiting.

This copy of Windows did not pass genuine Windows validation.

Hvis jeg trykker på "resolve now" så kommer det opp en side hvor jeg må betale rundt 900 kroner for å få en validation key for å få nyeste versjon av Windows eller noe..

Dette virker veldig suspekt, jeg har aldri sett dette før.

Hva skjer?? Jeg blir veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meldingen kan tyde på at du har en Windowsversjon som ikke er "ekte". Altså en versjon som det ikke er betalt linses for. Er maskinen din kjøpt ny i buttikk, og er reparasjonene utført hos forhandler? Kan noen ha lagt inn en piratversjon av Windows?

Jeg googlet litt og fant at andre opplever det samme. HER finner du en slik diskusjon, og kanskje noen flere svar.

Skrevet

Takk for svar!

Maskinen er kjøpt i butikk. Den har vært til reparasjon hos en unggutt som driver eget datafirma (det er han jeg mistenker for dette....) før vi var nødt til å sende inn til Acer for å få bukt med problemene.

Litt spesielt at han har lagt inn piratutgave hvis det uansett ikke er han som betaler, men det er kanskje en måte å tjene mer penger på..?

Blir helt paranoid jeg nå.. Håpløst når jeg ikke kan noe om data selv.

Takk for link!

Skrevet

Hvis du kjøpte maskinen med operativsystemet som nå ligger på den, skal du allerede ha en kode du kan registrere operativsystemet ditt med. Er det bærbar du har, står gjerne koden på et klistremerke under pc'n. Eller på cd-rom du fikk med maskinen. Hvis han som reparerte maskinen din har lagt inn operativsystemet på nytt, kan det hende han ikke har registrert denne koden, derfor påstår windows av operativsystemet er pirat. Men når du skriver inn koden og validerer den, blir nok alt bra skal du se.

Skrevet

Kan godt være et virus og ikke en ekte valideringsfeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...