Gå til innhold

Bredbånd

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Sønnen min på 17 har flyttet hjemmefra for å starte lærlingeopplæringen sin. Han er som de fleste ungdommer lidenskapelig opptatt av å være tilgjengelig på nett nær sagt til enhver tid.

Så nå må vi skaffe ham bredbånd på hybelen. Slik det ser ut nå er det NextGenTel og Telenor som virker å ha best tilbud. Noen som har noen erfaringer med disse to?

Og hvor lang leveringstid pleier disse å ha?? NextGenTel skriver 2-4 uker på sine hjemmesider, mens jeg ikke finner noe på Telenors sider. 4 uker er jo en evighet uten nett for en ungdom, så hadde vi funnet en leverandør som kunne levere fortere hadde det vært best.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sønnen min på 17 har flyttet hjemmefra for å starte lærlingeopplæringen sin. Han er som de fleste ungdommer lidenskapelig opptatt av å være tilgjengelig på nett nær sagt til enhver tid.

Så nå må vi skaffe ham bredbånd på hybelen. Slik det ser ut nå er det NextGenTel og Telenor som virker å ha best tilbud. Noen som har noen erfaringer med disse to?

Og hvor lang leveringstid pleier disse å ha?? NextGenTel skriver 2-4 uker på sine hjemmesider, mens jeg ikke finner noe på Telenors sider. 4 uker er jo en evighet uten nett for en ungdom, så hadde vi funnet en leverandør som kunne levere fortere hadde det vært best.

Har ikke personlig erfaring med noen av de, men jeg har venner som har hatt/har en av disse leverandørene. Kort sag:

Telenor - den trauste, tradisjonelt noe dyrere men forholdsvis stabilt hvis man velger f. eks en ADSL løsning. De jeg har snakket med har opplevd forholdsvis bra support og god stabilitet.

Nextgentel - noe billigere og mer hastighet for pengene. Bakdelen er at mange jeg har snakket med har opplevd lang kø i supporttelefon ved problemer og at kunderservice ikke har vært spesielt god. Passer kanskje mer for den som kan fikse ting selv, dog må man jo være oppmerksom på at faller selve linja inn ned og det skyldes andre ting utenfor ens egen kontroll (altså noe annet enn din egen pc, ruter etc.) så er man uansett avhengig av å få kontakt med kunderservice slik at de kan få fikset det.

Leveringstid kan være vanskelig å få gjort noe med. Kommer an på om man bor et sted som har en linje som er lett å knytte opp mot en leverandør man velger. I en del tilfeller kan leverandøren kun aktivere et abonnement via det interne systemet, men ofte må de ut og fysisk flytte en kontakt. Trenger man montør må man jo uansett vente.

Skrevet

Jeg ville også sjekket med husverten eller andre som bor i samme bygg om det kanskje hadde vært mulig å dele linje. Kanskje finnes det allerede en linje i huset, så kan det bli billigere.

Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Tusen takk for svar begge. Vi valgte telenor da de hadde et godt førstehjemstilbud, og ikke hadde veldig lang leveringstid(10 dg) I tilegg var kundeservicen overbevisende bra. Det ble krøll med leveringen pga forskjellig bruker og juridisk eier, og det ble rettet opp på noen få timer.

Husverten har ikke linje, ellers hadde nok det vært mulig å spleise på denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...