Gjest Knust Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hei alle sammen Jeg innledet et forhold til en som skulle bli far om ca 4 mnd. Han gjorde det slutt med samboeren, og ville satse på oss. Jeg var inneforstått med at han skulle ha barn og det var greit for meg. Etter fødselen som var for 2 dager siden har jeg ikke hørt fra han. Har har sendt bilde, tekst melding osv til andre vi kjenner, men ikke til meg. Har ikke hørt fra han, og vil ikke ringe eller mase på han heller. Vet noen av dere hva menn tenker etter en fødsel? Kan de bli forelsket i dama på nytt, eller tenker de bare på babyen at alt annet blir uvirkelig? Lurer på om han ikke vil møte meg mer, eller hva jeg skal gjøre? Hilsen trist
Breakeven Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Det er jo kun 2 dager siden han ble far.. Selv om han dumpet samboeren så har han jo et ansvar. Eller så kan det hende han fikk nytt perspektiv på ting da han fikk en unge, nå har jo han og samboeren, eller eksen? en unge som for alltid kommer til å binde dem sammen på en eller annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Han har valgt samboer og barnet sitt. Og ja, du er selvsagt dumpet.
Gjest Gjest_Trist_* Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Det er jo kun 2 dager siden han ble far.. Selv om han dumpet samboeren så har han jo et ansvar. Eller så kan det hende han fikk nytt perspektiv på ting da han fikk en unge, nå har jo han og samboeren, eller eksen? en unge som for alltid kommer til å binde dem sammen på en eller annen måte. Ja er bare redd han har fått et annet perspektiv på ting nå? Kan man plutsleig få det etter han har blitt far da? Evt hvor lenge kan jeg vente før jeg blir bekymret siden jeg ikke hører fra han mener jeg..
Breakeven Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Jeg kan tenke meg at det og bli far forandrer ganske mye, kanskje ikke følelsene til samboeren, men ivertfall kanskje et nytt syn på ting, som og bli for barnets skyld. Jeg tror jeg hadde prøvd og la være og ta kontakt. Har du ikke hørt fra han om 2 uker så kan man nok ganske sikkert si at du har blitt dumpet.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Kanskje fyren har tatt til vett og innsett hvor mye han har å tape? Kanskje han bare ville leke litt med deg når dama var tjukk og sliten? Du må jo være et skikkelig nek som roter deg opp i en type med gravid dame, og uten samvittighet går inn for å ødelegge forholdet deres. (Slik jeg leser det) Sorry, men jeg har ingen sympati. Og svar på spørsmålet ditt: Hvis du var eneste grunnen til at han gikk fra dama, så tror jeg nok at det er stor sjanse for at de kan finne/har funnet tilbake til hverandre nå ja. Det er en STOR opplevelse å bli foreldre, og det bringer frem mange gode følelser mellom et par.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Hei alle sammen Jeg innledet et forhold til en som skulle bli far om ca 4 mnd. Han gjorde det slutt med samboeren, og ville satse på oss. Jeg var inneforstått med at han skulle ha barn og det var greit for meg. Etter fødselen som var for 2 dager siden har jeg ikke hørt fra han. Har har sendt bilde, tekst melding osv til andre vi kjenner, men ikke til meg. Har ikke hørt fra han, og vil ikke ringe eller mase på han heller. Vet noen av dere hva menn tenker etter en fødsel? Kan de bli forelsket i dama på nytt, eller tenker de bare på babyen at alt annet blir uvirkelig? Lurer på om han ikke vil møte meg mer, eller hva jeg skal gjøre? Hilsen trist Synes du virker som en egoistisk person som innleder et forhold til en slik mann og stjeler noen andre menneskers lykke. Håper at mannen du kjenner har kommet på bedre tanker. Jeg kan virkelig ikke tenke meg noe mer svikefullt og forkastelig enn å gjøre en kvinne gravid, og så forlate henne rett før fødselen. For et ufattelig svik mot både kvinnen og det felles barnet. Slike menn har ingen ære og burde sperres inne på livstid.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 det var selvfølgelig andre grunner til at det ble slutt mellom de. ville egentlig bare høre hva man tenker når man får barn, og ikke masse dritt. unødvendig.. spurte ikke om meningen til noen, bare råd og tankene rundt en fødsel, og hvor lang tid det tar før man kommer igang med hverdagen
leirbål Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Jeg skal holde moralprekenen for meg selv og svare på det du spør om. Ja, det er en stor sjanse for at du har blitt dumpet. Å få et barn er en så ufattelig stor ting at det snur opp ned på det meste. Han har nok blitt nesegrus forelsket i barnet når han fikk se og holde det. Det er vanlig. Samboeren er jo også en stor del av dette mirakelet, og han ser nok litt anderledes på henne nå. De fleste menn ønsker å ta vare på, elske og beskytte familien sin. Denne trangen blir ekstra sterk når de får barn. Å leve sammen med en gravid kvinne er virkelig en prøvelse, så at han valgte å svikte en stund er så. Men nå som barnet deres er her, blir det ikke så viktig lenger. Vent et par uker uten å ta kontakt. Har han ikke kontaktet deg til da, er du dumpet.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 det var selvfølgelig andre grunner til at det ble slutt mellom de. ville egentlig bare høre hva man tenker når man får barn, og ikke masse dritt. unødvendig.. spurte ikke om meningen til noen, bare råd og tankene rundt en fødsel, og hvor lang tid det tar før man kommer igang med hverdagen Synest mange her er stygge mot deg TS...... Du har forelsket deg i en person som i utgangspunktet ikke var "ledig", men han har valgt deg og selv om rekkefølgen ikke er ideell er situasjonen nå at dere er kjærester og han har fått barn med en annen. Tror nok det er mange tanker i hodet på vennen din nå, det ER stort å få et barn og barnet er jo også hans selv om han ikke lenger er sammen med moren. Han synest kanskje det er vanskelig å involvere deg i denne prosessen. Synest du skal la ham få litt ro nå og ta en samtale med ham når dere treffes igjen, hvor du forteller at han er nødt for å involvere deg hvis dere fortsatt skal være kjærester. Du kan f.eks. sende han en melding og gratulere ham som far og si at du håper han tar kontakt med deg snart sånn at dere får pratet litt. Du kan jo også skrive at du synest det er litt vanskelig nå men at du savner ham. Han kan jo UANSETT ikke bare dumpe deg uten videre (om det er det han har tankt).., dere MÅ jo prate sammen og få ryddet opp.
Gjest Illiya Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Synest mange her er stygge mot deg TS...... Du har forelsket deg i en person som i utgangspunktet ikke var "ledig", men han har valgt deg og selv om rekkefølgen ikke er ideell er situasjonen nå at dere er kjærester og han har fått barn med en annen. Tror nok det er mange tanker i hodet på vennen din nå, det ER stort å få et barn og barnet er jo også hans selv om han ikke lenger er sammen med moren. Han synest kanskje det er vanskelig å involvere deg i denne prosessen. Synest du skal la ham få litt ro nå og ta en samtale med ham når dere treffes igjen, hvor du forteller at han er nødt for å involvere deg hvis dere fortsatt skal være kjærester. Du kan f.eks. sende han en melding og gratulere ham som far og si at du håper han tar kontakt med deg snart sånn at dere får pratet litt. Du kan jo også skrive at du synest det er litt vanskelig nå men at du savner ham. Han kan jo UANSETT ikke bare dumpe deg uten videre (om det er det han har tankt).., dere MÅ jo prate sammen og få ryddet opp. Ikke så rart mange sier det de mener til ts om dette. Det betyr forresten ikke at de er stygge mot henne, men ærlige. Og det bør hun tåle, for hun ble vel ikke tvunget inn i dette forholdet? HUn valgte vel selv. En blir heller ikke viljeløs om en blir forelsket, så hun burde ha styrt unna, ikke minst for sin egen del. Det er ikke lurt å bli sammen med en som skal bli far, og som svikter samboeren. Patetisk oppførsel fra begge to! Selvfølgelig kan han bare dumpe henne uten videre. Og de MÅ ikke prate og rydde opp. Hva er det å prate om og rydde opp i annet enn ts sine sårede følelser? Ikke sikkert han gidder å bry seg med det nå som noe større har skjedd.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Synest mange her er stygge mot deg TS...... Du har forelsket deg i en person som i utgangspunktet ikke var "ledig", men han har valgt deg og selv om rekkefølgen ikke er ideell er situasjonen nå at dere er kjærester og han har fått barn med en annen. Tror nok det er mange tanker i hodet på vennen din nå, det ER stort å få et barn og barnet er jo også hans selv om han ikke lenger er sammen med moren. Han synest kanskje det er vanskelig å involvere deg i denne prosessen. Synest du skal la ham få litt ro nå og ta en samtale med ham når dere treffes igjen, hvor du forteller at han er nødt for å involvere deg hvis dere fortsatt skal være kjærester. Du kan f.eks. sende han en melding og gratulere ham som far og si at du håper han tar kontakt med deg snart sånn at dere får pratet litt. Du kan jo også skrive at du synest det er litt vanskelig nå men at du savner ham. Han kan jo UANSETT ikke bare dumpe deg uten videre (om det er det han har tankt).., dere MÅ jo prate sammen og få ryddet opp. tusen takk for svar. det er jo ikke sånn at jeg må høre det jeg vil høre, men ærlig het. men synes at det er flere sider av en sak. Tusen takk for det du skriver, jeg har ingen erfaring med sånne ting som dette og derfor er jeg glad for du sier det du gjør. klem til deg.. og takk for at du tok deg tid til å svare meg
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 Ikke så rart mange sier det de mener til ts om dette. Det betyr forresten ikke at de er stygge mot henne, men ærlige. Og det bør hun tåle, for hun ble vel ikke tvunget inn i dette forholdet? HUn valgte vel selv. En blir heller ikke viljeløs om en blir forelsket, så hun burde ha styrt unna, ikke minst for sin egen del. Det er ikke lurt å bli sammen med en som skal bli far, og som svikter samboeren. Patetisk oppførsel fra begge to! Selvfølgelig kan han bare dumpe henne uten videre. Og de MÅ ikke prate og rydde opp. Hva er det å prate om og rydde opp i annet enn ts sine sårede følelser? Ikke sikkert han gidder å bry seg med det nå som noe større har skjedd. De må prate og rydde opp i hva som har skjedd her. Hvorfor han evnt. har brutt kontakten (ikke sikkert...kun 2 dager siden sist...). Det er vanlig folkeskikk når man har vært kjærester og jeg forutsetter at han ikke er en drittsekk forde om han forelsker seg i en annen mens kjæresten er gravid. Vi kjenner ikke hele saken her og jeg formoder at det var en del som skurret i dette forholdet til barnemoren siden han forelsker seg i en annen og bryter. Du må gjerne kalle det patetisk, jeg ønsker ikke å fordømme hverken ham eller TS, ingen er feilfri og jeg føler med hun som akkurat har fått et barn JA, samtidig så er ting blitt som de er blitt og da skylder han selvsagt TS en forklaring.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 Jeg synes du skal la han være helt i fred til han tar kontakt. Han har nok mye tanker og følelser som han må sortere ut. Han må få tid til det, så da er det viktig at du ikke "maser" på han.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Jeg synes du skal la han være helt i fred til han tar kontakt. Han har nok mye tanker og følelser som han må sortere ut. Han må få tid til det, så da er det viktig at du ikke "maser" på han. Dette er jeg helt enig i, innefor rimelighetens grenser.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 Mye pepper? Javel, men noen trenger det. Om noen måneder (hvis ting går TS' vei) kommer hun til å poste innlegg under "Barn og familie" om den vanskelige biomoren, og den oppofrende stemoren. Kvalmt..
KatzenThang Skrevet 2. september 2009 #17 Skrevet 2. september 2009 Ok han har blitt far. To dager er ikke så mye, men jeg synes fortsatt at det høres litt usikkert ut. Både fyren og situasjonen. Jeg personlig ville prøvd å holdt meg unna.
Anaconda Skrevet 2. september 2009 #18 Skrevet 2. september 2009 ...fordi dette er det største som har skjedd han, og at han er helt utenfor seg selv. Har forsøvrig sympati med deg, og skjønner at det er kjipt å sitte der og vente... Er desseverre også litt i tvil om han er noe å satse på. Sær situasjon liksom! (Jeg mener man ikke dumper dama som er flere mnd på vei...)
Gjest zeba Skrevet 2. september 2009 #19 Skrevet 2. september 2009 Jeg synes TS får unødig mye pepper. Hun har da ikke gjort noe som er så veldig galt? Hun har forelsket seg i en fyr hun har møtt. Det er selvfølgelig ikke ideelt at han var i et forhold, men hun har da for svingende ikke "stjelt" han. Mannen har da fri vilje! Det er jo han som legger opp til at det er muligheter hos han, selv om han har dame. Typisk mange kvinner å skylde på den "andre" kvinnen. Det er da for pokker denne mannen som har gjort noe galt! Han har vært ute på sjekkemarkedet selv om han har hatt en dame hjemme,som i tillegg var gravid! Det er han som ikke har hatt noe ansvarsfølelse og respekt for sin gravide kjæreste. Det er han som må stilles til ansvar, hvis noen først skal få pepper altså Ts, det er mulig han ser ting i et nytt lys nå. Kanskje er han full av anger når han fikk se babyen og sin ex. Det er mange følelser rundt det å få et barn. La han få litt tid, du vet jo ikke hva som skjer. Det er jo ikke sikkert ex'en har planer om å ta han tilbake heller. Vent et par uker, sånn mange sier også synes jeg du skal ta kontakt med han.
Gjest Gjest_trist_* Skrevet 2. september 2009 #20 Skrevet 2. september 2009 Jeg synes du skal la han være helt i fred til han tar kontakt. Han har nok mye tanker og følelser som han må sortere ut. Han må få tid til det, så da er det viktig at du ikke "maser" på han. Ok, jeg ser den. Føler det sånn jeg også, men hvor lang tid bør det ta før tankene og følelsene er mer mot normalt? et par uker, eller mer et par måneder? Vil ikke mase heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå