Gå til innhold

Tinghusvielse og lite selskap: bør jeg ha brudekjole?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Overskrifta sier vel sitt. Hva bør jeg ha på meg hvis jeg bare skal ha liten vielse med nærmeste familie og få venner. Vet at de fleste tenker "akkurat hva du vil", men hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ville ikke brukt brudekjole.

Egentlig fordi jeg ser det på som noe som hörer til kirkebryllup egentlig... sikkert feil av meg å tenke slikt, men, men =)

Skrevet

Jeg ville valgt en fin kjole - ikke nødvendigvis hvit eller fotsid.

En selskapskjole kan jo være tingen.

Du må jo også tenke på hvor mye du ønsker bruke på et slikt anntrekk. Ønsker du noe du kan bruke flere ganger???

Det viktigste å tenke på er at du finner noe som er deg og som du føler deg komfortabel i!

Skrevet

JEG ville ha hatt brudekjole.

Tenker også på bildene, jeg er en skikkelig fotofreak. Da mener jeg ikke bildene i falsk forstand, men det er et fint minne.

Jeg hadde uansett aldri valgt en kjempeelegant og rålekker brudekjole, men en enkel og pen en.

Du kan jo leie en.

Skrevet

Vi gifte oss borgerligt och hade bara närmaste familjen som gäster.

Jag hade först inte tänkt att ha brudekjole utan bara en finare kjole men min man ville ha en brud i brudekjole.

Jag fann en väldigt enkel med tunna axelband, utan släp och utan brodyrer eller större utsmyckningar. Jag betalade 3.100 SEK för min kjole.

Vi valde en bukett till förlover i stället för en brudebukett, den var mindre och passade bättre.

Om du vill kan du gott ha en enklare brudekjole, ett litet slör och blommor. Vill du inte så har du en finare vanlig kjole.

Min man hade en vanlig grå dress, vit skjorte och ny slips i finare stil, och matchande blomma.

Skrevet

Jeg ville nok ha valgt en brudekjole ja. Men hadde nok gjerne gått for en litt enklere variant, og ikke en stor bløtekake-kjole (det hadde jeg ikke valgt uansett).

Uansett om jeg velger tinghus-bryllup eller kirke-bryllup ønsker jeg å se ut som en brud på bryllupsdagen min, og det innebærer for meg en hvit kjole. Utover det har jeg ingen klar formening om den bør være lang eller kort. I kirkebryllup ville jeg nok ha valgt en lang en, men mulig at jeg hadde gått for en knelang variant ved et tinghus-bryllup.

Skrevet

Jeg hadde en knelang, lys (ikke helt hvit) kjole da jeg giftet meg i tinghuset. Det var egentlig en "brudepikekjole". Stroppeløs, snøring i ryggen. Helt nydelig.

Skrevet

Jeg har ville valgt brudekjole, men en enkel en :) Fines jo mange korte brudekjoler også som blir litt mer uformell :)

Skrevet

Vi hadde vielsen på tinghuset og kun foreldre og søsken i selskapet, var fullt brudeutstyr likevel, er tross alt bare en mulighet i livet til å virkelig kle seg opp :)

Jeg hadde valgt akkurat det samme antrekket om jeg hadde giftet meg i andre former.

Skrevet
Hadde det vært meg, hadde jeg valgt denne:

http://www.snefridshus.no/produkter.aspx?p...=3&docid=16

Den var NYYYYYYYYYDELIG!

spørs om ikke jeg skal se etter noe slikt når jeg skal på kjolejakt. Skal nemlig ha en liten vielse med kun de aller nærmeste og selskap med resten av familiene og venner dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...