Gå til innhold

utroskap burde sammenlignes med drapsforsøk

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne_34
Skrevet

Eg mista besteveninna mi pga utroskap, hu orka ikkje mer rett og slett. No har eg fan meg blitt utsatt for d samma.

Dette e ikkje et sytebrev håper bare så mange som mulig ser det, og at det går opp et lys for de om hva de faktisk utsetter sin partner for til sin egen nytelse.

Ja, eg har vurdert det, men kom fram til at eg har så mye mer og leve for, Eg skal fan meg komma meg igjennom det. Eg skal ta alle tankene og frykten og kjenne på de, men eg skal fan ikkje la de ta knekken på meg.

Så til de som har vært utro, eller har planer om det. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og dump personen først om du har en samvittighet, det e mye enklare og takle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eg mista besteveninna mi pga utroskap, hu orka ikkje mer rett og slett. No har eg fan meg blitt utsatt for d samma.

Dette e ikkje et sytebrev håper bare så mange som mulig ser det, og at det går opp et lys for de om hva de faktisk utsetter sin partner for til sin egen nytelse.

Ja, eg har vurdert det, men kom fram til at eg har så mye mer og leve for, Eg skal fan meg komma meg igjennom det. Eg skal ta alle tankene og frykten og kjenne på de, men eg skal fan ikkje la de ta knekken på meg.

Så til de som har vært utro, eller har planer om det. Gjør deg selv en bjørnetjeneste og dump personen først om du har en samvittighet, det e mye enklare og takle.

Vi vil jo heller ha i pose og sekk kan skjønne. :fnise:

Skrevet
Vi vil jo heller ha i pose og sekk kan skjønne. :fnise:

Tydeligvis.

Skrevet

Helt enig! Utroskap er forkastelig!

Skrevet

Du kan like godt stikke en kniv i hjertet mitt istedet for å være utro, det gjør like vondt..

Skrevet

Vær singel, da er du immun mot utroskap.

Skrevet

Jeg mener ikke å være språknazi, men ordet bjørnetjeneste har en annen betydning enn du er ute etter, og kan skape noen misforståelser...

En bjørnetjeneste er en tjeneste gjort i beste mening, men som gjør mer skade enn nytte.

Ut over det er jeg helt enig, de som er utro aner ikke hva de utsetter partneren for!

Skrevet

Syns ikke du kan sammenligne drapsforsøk og utroskap, selv om at begge to er triste faktorer som noen av oss opplever en eller annen gang. Men drapsforsøk er et forsøk på å ta livet til noen, mens utroskap kan være begynnelsen på et nytt og bedre liv. Selv om det er tungt i begynnelsen, går det ofte over og de som har blitt bedratt opplever ofte nye positive ting som f.eks å møte noen nye. Mens et drapsforsøk er mer en traume-situasjon der man kan slite med konsekvensene resten av livet. Man kan ha drømmer om det som påvirker livet så mye at en ikke kan leve med det. Dette kan man selvsagt oppleve etter utroskap også, men veldig sjeldent ender det slik.

Det er trist at du mistet en venn etter utroskap og jeg håper virkelig også at du har funnet noe positivt i livet ditt som får deg til å klare å leve :-) det handler jo ikke bare om å være i live, men å faktisk leve. Være lykkelig, oppleve positive hendelser og møte nye mennesker og oppleve nye ting.

Skrevet

Enig. Sånn tenkte jeg også da jeg ble utsatt for det. Gikk inn i en eksistensiell krise og fikk selvmordstanker som fulgte meg lenge.

På en måte så tenker jeg at hvis jeg blir utsatt for noe sånt igjen - av det mennesket jeg en gang i fremtiden tør å satse på, så vil ikke hjertet mitt tåle det. Fordi det garantert vil ha større fallhøyde enn i mitt forrige forhold. Jeg kan ikke forestille meg hvordan jeg skal kunne takle at en _god_ kjæreste vil knuse hjertet mitt og tråkke på det, når en egentlig ganske laber kjæreste har gjort det og det ga meg selvmordsønsker. Livet er brutalt. Håper jeg har opplevd det verste i kjærlighetslivet........ Orker ikke noe sånt en gang til......... Det er et helvete når det står på.

Begikk venninnen din selvmord?

Skrevet
Du kan like godt stikke en kniv i hjertet mitt istedet for å være utro, det gjør like vondt..

Vet du, det provoserer meg. Utroskap er vondt og kan utløse depresjoner og føre til mye fælt for mange.

Men å bli stukket i hjertet med kniv er noe helt annet. Det er blod, smerte og død.

Begge deler er traumer, men du kan faktisk klare å få et helt fint liv etter utroskap. Om du får det etter døden er mer uvisst.

Skrevet
Vet du, det provoserer meg. Utroskap er vondt og kan utløse depresjoner og føre til mye fælt for mange.

Men å bli stukket i hjertet med kniv er noe helt annet. Det er blod, smerte og død.

Begge deler er traumer, men du kan faktisk klare å få et helt fint liv etter utroskap. Om du får det etter døden er mer uvisst.

Her skjønner vi oss ikke på metaforer nei. Jeg prøver bare og si at utroskap gjør utrolig vondt, og da jeg opplevde det så føltes det som og "få en kniv stukket i hjertet" Trenger ikke ta alt jeg sier 100% bokstavelig, poenget mitt var at utroskap gjør vondt!

Skrevet

Jeg synes det burde vært straff for utroskap.. At det var kriminelt.

Det er noe av det verste man kan utsette et annet menneske for. Men på den andre side, en utro tufs er GOOD RIDDANCE. Man må prøve å se på det slik og komme over det:)

Skrevet
Nei, jeg aner virkelig ikke hva en metafor er. :sprettoy:

Herregud.

Skrevet

Kondolerer med venninnen.

Utroskap er tøft, men hun hadde et valg om å velge livet.

Å sammenligne med drap blir et hån mot dem som opplever det, jeg ville f.eks heller hatt en mann som dyppet den i nabokona enn en mann som dreper barnet mitt.

Skrevet
Kondolerer med venninnen.

Utroskap er tøft, men hun hadde et valg om å velge livet.

Å sammenligne med drap blir et hån mot dem som opplever det, jeg ville f.eks heller hatt en mann som dyppet den i nabokona enn en mann som dreper barnet mitt.

Ja, jeg mistet henne.

Synes dere burde forstå forskjellen på DRAP og DRAPSFORSØK.

Ved et forsøk på drap er det ingen som mister livet.

Gjest Gjest_enig_*
Skrevet

Jeg er enig med trådstarter. Utroskap er, for antakelig de fleste av oss som har opplevd det, det vondeste vi har opplevd og vil ganske sikkert merke oss for livet. Jeg opplevde at den "snille, gode" mannen min, som jeg trodde elsket meg over alt, var notorisk utro i årevis. Da jeg oppdaget det, var ikke selvmordstankene langt unna, og mulig jeg ikke hadde vært her i dag om jeg ikke hadde hatt to søte små som trenger meg.

Jeg kan selvfølgelig tenke meg enda verre ting som kunne skjedd meg, da helst knyttet til barna mine. Men en som står meg nær mistet mannen sin av sykdom i stedet for av utroskap, og hun har betrodd meg at hun er "glad" for at hun mistet mannen på den måten og at hun ikke greier å tenke seg hvor fælt det må være for meg å oppleve sviket som har pågått i årevis bak min rygg. Det er ille uansett hvordan man mister mannen sin, men at han valgte selv å respektere og elske meg så lite at han kunne ha sex med jente etter jente (enda det var meg han egentlig ville ha, sa han) mens han kom hjem og lot som ingen ting til meg og ungene, det er så krenkende og sårende og har antakelig ødelagt min evne til å stole på noen igjen.

Hadde han banket meg, kunne jeg anmeldt han, kanskje til og med fått en oppreisning. Nå er jeg bare en sliten, bitter og deprimert alenemor uten mer rettigheter enn han pga hans valg!

Skrevet

Det er på sin plass at du forteller hvor stor skade som skjer. Min x mistet også sin beste vennine i selvmord etter utroskap. Kondolerer.

Skrevet

Nok et hjernedødt innlegg her på forumet, og et hån mot folk som har opplevd drapsforsøk.

Å gå inn for å ta et annet menneskes liv kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med å bryte et troskapsløfte. Det er en så hinsides idiotisk sammenligning at jeg blir helt oppgitt.

Skrevet
Ja, jeg mistet henne.

Synes dere burde forstå forskjellen på DRAP og DRAPSFORSØK.

Ved et forsøk på drap er det ingen som mister livet.

Det er trist at hun tok livet sitt, men du er helt på viddene når du kaller det drapsforsøk.

Drapsforsøk krever at man forsøkte å ta noens liv med vilje. Han forsøkte bare å ha sex, eventuelt forelske seg og bryte forholdet deres. Ja, det kan føles som en katastrofe, men jeg skal love deg at det er piece of cake i forhold til foreldre, søsken og nærmeste venner som skal takle at personen tok sitt eget liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...