Gå til innhold

Alternativ til chin-ups o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med litt styrketrening hjemme og har funnet et program som inneholder chin-ups og pull-ups, men det er oevelser jeg ikke kan gjoere hjemme saa da lurer jeg paa om det er noe annet jeg kan gjoere i steden for?

Jeg vet man faar kjoept chinnig bars o.l, men da vi har planer om aa selge leiligheten neste aar har jeg ikke lyst til aa installere noe som kanskje vil oedelegge doerkarmen ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke på noe som virkelig erstatter det, det er en grunn til at det kalles baseøvelse, men det kan jo finnes alternativer for en liten stund.

Hva slags utstyr har du?

Roøvelser med vekter er supert for ryggen. Jeg kan anbefale

eller enarmsroing med hantler. Sistnevnte fant jeg ingen vettug video på, men jeg pleier å ha en arm og et kne på en benk, og så ror jeg med den andre armen. Hvis du skjønte det :) Noen kaller det sage-øvelsen ;)
Skrevet

Takk for at du tok deg tid til aa svare. :)

Jeg har en stor ball, strikker, barbell hantler og totalt 70 kilo med vektskiver.

Ja, det blir jo selvsagt ikke det samme, men kan man ikke saa kan man ikke. Jeg kan jo alltids proeve aa finne et stativ av noe slag utendoers som jeg kan bruke.

Naa er jeg ikke sterk nok til aa i det hele tatt klare en eneste chin-up saa foreloepig er det kanskje like greit aa gjoere noe annet. :ler:

Skrevet

Dersom det finnes et tre i nærheten, er greiner fine å henge seg i.

Skrevet

Altså, vennligst les forrige råd ut ifra kontekst. :bond:

Skrevet
Altså, vennligst les forrige råd ut ifra kontekst. :bond:

:ler:

Skrevet
Naa er jeg ikke sterk nok til aa i det hele tatt klare en eneste chin-up saa foreloepig er det kanskje like greit aa gjoere noe annet. :ler:

En bra måte å trene seg opp mot chinups/pullups er "fatman pullups":

En annen måte er å kjøre bare nedoverdelen ("controlled negatives"), dvs. at du hopper eller klatrer opp til topp-posisjon og senker deg langsomt ned til bunn.

Disse kan med fordel kombineres.

Skrevet
En bra måte å trene seg opp mot chinups/pullups er "fatman pullups":

En annen måte er å kjøre bare nedoverdelen ("controlled negatives"), dvs. at du hopper eller klatrer opp til topp-posisjon og senker deg langsomt ned til bunn.

Disse kan med fordel kombineres.

Lurt. Takk for tips. :) Faar ta meg en runde i parken paa soendag og se om jeg ikke finner noe jeg kan henge meg fra. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...