Gå til innhold

Tips til kjøkkenbelysning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er på utkikk etter lampe til å ha i taket på kjøkken, og er litt usikre på hva vi vil ha enda. Vi har ei skinne med spotter i taket fra før, og der har trafoen gått, så vi må kjøpe noe nytt. Har litt lyst å gå bort fra skinne og finne noe annet i stedet kanskje. Vi har spisestue i rommet ved siden av, så lampen skal bare henge midt i taket uten å stå over noe bord. Må ikke henge for langt nedover heller...

Problemet er bare at når vi står ved kjøkkenbenken så skygger vi selv for lyset i taket, og det er ingen overskap der hvor det er best benkplass pga et vindu. Så vi skulle helst hatt noe lys på veggen ved siden av i tillegg også syns jeg, og det bør gi godt lys.

Noen som har tips til lampe i taket og/eller på veggen som gir bra lys? Alle forslag tas imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk en skrivebordslampe stående over den eneste arbeidsbenken jeg har. Benken er løs, så ledningen fra lampen henger nedover siden på skapet og opp igjen til flerveisstøpselet som ligger i den kroken av benken. Vet ikke hvor lovlig dette er, men det er ihvertfall veldig praktisk.

Gjest Lille-pus
Skrevet
Problemet er bare at når vi står ved kjøkkenbenken så skygger vi selv for lyset i taket, og det er ingen overskap der hvor det er best benkplass pga et vindu. Så vi skulle helst hatt noe lys på veggen ved siden av i tillegg også syns jeg, og det bør gi godt lys.

Noen som har tips til lampe i taket og/eller på veggen som gir bra lys? Alle forslag tas imot med takk :)

Hva med noen som henger i passe høyde ned over benken ? Da kan du har så mage som du har behov for, på rekke og rad bortover :)

Herstal har noen fine med dimmer, og tilogmed en med fjernkontroll til dimmeren (veldig greit dersom det ikke er egen bryter til bare den kursen som lampene henger på :) ).

Røde

Hvite

Klare

Hvite m/sort og fjernkontroll

Skrevet

Takk for tips! :)

Det siste forslaget likte jeg godt og tror jeg passer best hos oss. Tror vi får google litt til og ut og kikke igjen i morgen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...