Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 heisann, jeg har en papillon på 7 månden omtrent. Han pleier alltid å sitte i vinduet og titte ut, men hver gang det kommer noen, da bjeffen han som bare faen og det er jeg sykt lei. jeg har prøvd masse rart, men ingenting har hjulpet hittil x) han pleier alltid å bjeffe når det ringer på døren og når noen kommer og hvis han hører noen lyder. også er han veldig sjefete... vanskelig å trene med han.. liksom lære han tingx) noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Troyamin Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Er du konsekvent nok, så vil han tilslutt kutte ut. Men det krever tålmodighet. Holder med å dytte han bort fra vinduet og si nei. Beste er om du kan unngå situasjonen der han slipper å føle at han må vokte. Du må få han til å forstå at det er du som passer huset og han, ikke omvendt. Når han bjeffer når det kommer folk, få han til å ligge rolig på plassen sin til du har åpnet og hilst på de som kommer inn. Ikke la hunden løpe mot besøket, men vent til hunden er rolig før besøket hilser på han. Gå sammen med venner for å ringe på flere ganger. Husk også på at han nok er i begynnelsen av puberteten. Så hormonene spiller en stor rolle i oppførselen. Jeg pleier å kalle det spøkelsesalderen... Meld deg på kurs. En Papillon er en veldig smart rase, som kan være veldig alsidig. Klikker er flott å bruke. Da slipper du å bøye deg ned så mye for å gi godbiter under trening. (joda, må det i begynnelsen)
NoAngel Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 for å hjelpe deg å se det positive i dette.. jeg har en 55 kg tung rottweiler på 11 mnd.. han sitter som en katt i vindus karmen i stua. han dytter ned alt som måtte befinne seg der. og setter heeele seg opp i vinduet.-. der sitter han og speider .. ser han en bikkje.. så blir han noe tullete og lager et leven uten like.. så.. heller en papillon enn en rottweiler i vinduet
Kari-Kari Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 for å hjelpe deg å se det positive i dette.. jeg har en 55 kg tung rottweiler på 11 mnd.. han sitter som en katt i vindus karmen i stua. han dytter ned alt som måtte befinne seg der. og setter heeele seg opp i vinduet.-. der sitter han og speider .. ser han en bikkje.. så blir han noe tullete og lager et leven uten like.. så.. heller en papillon enn en rottweiler i vinduet Åh, herlig..... kjenner jeg ikke er spesielt missunelig på deg Whippeten her i huset vurderer det nøye om han skal reise seg fra senga si når det kommer besøk, som regel blir han liggende!
NoAngel Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 kjemisk kastrering blir iverksatt 12 oktober:P hehe får håpe det roer han litt, makan til vakt instinkt skal man lete lenge etter! føler meg i overkant trygg her for tiden!! borderen er nok mer som din.. gløtter på øyet og bestemmer seg for at det er unødvendig å røre seg
Kari-Kari Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Har nettopp vært ute på en liten tur her, og det regna Desperat etter å få tørka seg no, han hater regn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå