Lumina Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 jeg har en kompis som jeg har kjent i ett år nå...han betyr mye for meg, vi startet vårt "kjennskap" med og "holde på" og det varte i ca 1-2 mnd da han fant ut at han ikke var klar for noe forhold videre og det var greit det. men vi har alltid vært gode venner og kan prate om alt omtrent og har veldig gode samtaler og vi kjenner hverandre ganske godt, og vi begge er veldig glade i hverandre. etter vi "gjorde det slutt" så har vi alikevell hatt sex noen ganger og rotet ute på fest o.l. men vi vet hvor vi har hverandre og det har ikke vært noe problem og være venner selv om vi begge har hatt nye kjærester og respektert det, men nå er vi begge singel. jeg har også vært gravid med hannes barn men mistet i spontanabort, noe som jeg tror gjorde båndet oss imellom sterkere. vi sier ofte at vi er glade i hverandre også men ingen av oss vil ha forhold med hverandre, jeg ser ikke på han som et forholdemne heller pga diverse grunner. vet ikke helt hva jeg skal kalle oss pga alt vi har vært gjennom, men gode venner passer kanskje best. MEN det er en ting jeg blir så irritert på han! de gangene jeg prater med han, noe som ikke er like ofte lengre som før så sier han at vi må finne på noe en dag, som å se film spise mat o.l. og han foreslår en dag. da sier jeg at ja det bare er og si fra, jeg sitter hjemme om kveldene stort sett uansett. og når den dagen kommer så vet jeg at han ikke kommer til og spørre om vi skal se film/gjøre det vi har snakket om tidligere. dette har gjentatt seg såååå mange ganger at jeg tar det med en klype salt når han sier det og legger ingen forventninger i det han sier. jeg kjenner han såppas nå!! så går det noen dager og jeg skriver mld til han om vi skal ta den filmkvelden vi pratet om, men da er han alltid opptatt. han er den som har mye baller i luften hele tiden stort sett og henger mye med kompiser og prioriterer de veldig! så det blir med at jeg sier til han at han må sende mld en dag han har tid til og finne på noe, og det gjør han selvsagt aldri! han var ekstrem på og avtale ting og ikke opprettholde avtalene den tiden vi "holdt på" og jeg ble ganske såret og sint en del, tok det også opp med han noen ganger men kom ingen vei med det. så derfor er jeg ganske likegyldig når han foreslår ting, for jeg vet det aldri skjer alikevell! men hva er vitsen med og foreslå og finne på noe om det aldri blir noe?? er det for å være hyggelig? det er jo han som alltid foreslår! det er fryktelig irriterende!!!!!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Sånn har jeg også det med kompisen min og aner ikke hvorfor, så kan ikke svare på det. Håper andre har noen gode forklaringer
Gjest Hun Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Han er nok rett og slett særlig interessert i å bruke tid sammen med deg. Men mulig han har litt vondt av deg, og derfor lirer av seg en regle om at det hadde vært fint å finni på noe en dag..
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Hvorfor ikke lage en fast avtale, da? Om han foreslår en dag, så sier du ikke "okei, send melding, da", men sier "okei, skal vi se film, da? Klokken åtte?".
Lumina Skrevet 1. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2009 Hvorfor ikke lage en fast avtale, da? Om han foreslår en dag, så sier du ikke "okei, send melding, da", men sier "okei, skal vi se film, da? Klokken åtte?". fordi han ikke holder avtalen uansett! og gidder ikke sitte og vente og planlegge noe som han ikke holder...vi sa jo at vi skulle se film på søndagen, da han var på besøk her på fredagen. men det ble ord og ingen handling som vanlig!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 fordi han ikke holder avtalen uansett! og gidder ikke sitte og vente og planlegge noe som han ikke holder...vi sa jo at vi skulle se film på søndagen, da han var på besøk her på fredagen. men det ble ord og ingen handling som vanlig! Men avtalte dere klokkeslett? Jeg har erfaring med å avtale løst på en dag, for da drøyer det og drøyer det og plutselig er det ikke tid.... Men selvsagt, om dere sa klokken 15, og han ikke dukket opp, så er det dårlig og frustrerende, ja. Da får du bare begynne å avtale at du kommer til ham da og da, og ta det den veien istedenfor. Evt. gi opp siden han tydeligvis mener han har bedre ting å gjøre.
Lumina Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2009 Men avtalte dere klokkeslett? Jeg har erfaring med å avtale løst på en dag, for da drøyer det og drøyer det og plutselig er det ikke tid.... Men selvsagt, om dere sa klokken 15, og han ikke dukket opp, så er det dårlig og frustrerende, ja. Da får du bare begynne å avtale at du kommer til ham da og da, og ta det den veien istedenfor. Evt. gi opp siden han tydeligvis mener han har bedre ting å gjøre. ja har jo gitt opp for lenge siden nå...men siden han foreslo det på fredag så håpet jeg jo at han skulle dukke opp! men jeg orker ikke virke masete eller noe sånt, for nå har jeg allerede spurt om og se film ikveld. og orker ikke virke masete eller kanskje jeg virker desperat eller noe om jeg begynner mase om den filmkvelden :S om han vil se film sammen med meg og være sammen med meg, så må han også vise litt initiativ da! gidder ikke dra lasset hele tiden...
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Noen trenger å avtale bestemte klokkeslett, ja, enten for å klare å ta det alvorlig nok eller å skjønne at det er en avtale (folk med Asperger kan ha det slik, men andre også). Men hvis han ikke holder avtaler da heller synes jeg du skal begynne å nedprioritere; om andre foreslår noe kan du jo takke ja til det i stedet, selv om du i utgangspunktet har en avtale med denne fyren. Eller om du får lyst til å gjøre noe på egenhånd, så gjør det, ikke sitt og vent.
Mannequin Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Denne gutten er tydeligvis ikke noe å bruke tiden på. Det virker ikke som han har lyst å være med deg ettersom han aldri holder avtalene. Det virker som han synes det kan være greit å være med deg når han ikke har noe annet å gjøre, men så dukker det opp noe bedre, og han ditcher deg til fordel for det. Hadde denne gutten vært interessert i å tilbringe tid med deg så hadde han fått det til å skje. Hadde selv en veldig god guttevenn av meg som aldri holdt avtaler og valgte hele tiden andre over meg. Jeg kastet bort utrolig mye tid og tanker på han, noe som jeg angrer på. Han behandlet meg dårlig, og hadde tydeligvis ikke respekt for meg ettersom han ditchet meg for noe bedre hele tiden. Det ble bare verre og verre, og tilslutt gadd jeg ikke mer av drittet hans, og nå er vi ikke lengre venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå