Gå til innhold

Hjelp, er hunden min gravid? :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja! Emnebeskrivelsen sier i grunn sitt :)

Tispa mi har løpetid, og en hanhund (vi hadde begge i hundene i bånd)

hoppet til og klamret seg til hunden min. Og begynte å jokke. Det er var ikke

snakk om mange sekundene før jeg "rev henne vekk".. men jeg vet liksom ikke

hvor mye som skal til? Jeg vet hun er inne i den perioden av løpetiden der hun er "villig".. så jeg er litt engstelig!

Det hendte for 2 dager siden.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

hvor mye som skal til? Jeg vet hun er inne i den perioden av løpetiden der hun er "villig".. så jeg er litt engstelig!

Hei! Det høres lite sannsynlig ut..så lenge de ikke rakk å parre seg slik at hannen ikke ble sittende fast i tispa, så tror jeg ikke det er noen fare.. De "hang" vl ikke sammen etterpå gjorde de da? Det kan jo vare alt fra 10 min og lenger..

Skrevet
Hei! Det høres lite sannsynlig ut..så lenge de ikke rakk å parre seg slik at hannen ikke ble sittende fast i tispa, så tror jeg ikke det er noen fare.. De "hang" vl ikke sammen etterpå gjorde de da? Det kan jo vare alt fra 10 min og lenger..

Neida, overhode ikke! Som sagt, han jokket bare et par sekunder.. men jeg har ikke peling på dette, så jeg fikk jo helt panikk! Hehe.

Men tusen takk! Da kan jeg puste litt lettere :)

Gjest Gjest_gry_*
Skrevet

Tviler på det. Men går an å ta en tur til vetrinær. Det er vel mulig å få en slags angrepille for hunder, mener jeg. MEN en skal ALDRI rive hundene fra hverandre hvis hannen har begynt å parre på hunnen. Det kan skade hannhunden, ja tispa også. Mange som ikke vet dette, derfor jeg sier det.

Skrevet

Det finnes abortsprøyter for hunder, men de er ganske dyre og er nok ganske kraftig kost for en stakkars tispe. Jeg er rimelig sikker på at du ville ha skjønt det hvis det hadde vært en skikkelig parring, du hadde nok vært helt sikker på hva som hadde skjedd. Noen sekunders jokking er ikke nok til at hannhunden finner veien inn en gang, med mindre han er en særdeles rutinert avlshund. Uerfarne hannhunder starter like gjerne å jokke på tispas lår eller rygg, så jeg kan ikke tenke meg at han skal ha klart å finne riktig hull på et par sekunder. Men du kan jo følge med og være oppmerksom på signalene, og være enda mer påpasselig i møte med andre hunder resten av løpetiden.

Skrevet

Tispa er ikke mottagelig før enn hun er på topp i løpetiden alt mellom 13. - 15. dagen. De trenger også å henge sammen om det skal bli hvalper, så jeg er sikker på at ingenting har skjedd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...