Gå til innhold

Spiseforstyrrelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid gikk det fra du søkte hjelp/gikk inn for å bli bedre, til du ble frisk? Ble du aldri 100% frisk? Har du prøvd antideppresiva mot spiseforstyrrelser, og hjalp det?

Jeg sliter nemlig med spisforstyrrelser. Anoreksi, kombinert med overspising 1 - 2 ganger i uka. Vekten holdes stabil, så (heldigvis) ingen merkbare svingninger. Jeg har vært syk i ca. 4 år, og har gått til behandling i 2 år. Føler ikke det hjelper. Om det er min innstilling eller terapauten(e) sin feil, kan jeg ikke si for sikkert. Jeg er litt nyskjerrig på antideppresiva, og føler ikke jeg har noe å tape.

Kom med din erfaring. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på mindfulness based cognitive therapy og comittment and acpetance therapy. Begge deler har vist særegent gode resultater i de studiene som hittill er gjort og begge deler er anntageligvis spesielt gunstig for folk med spiseforstyrrelser. Begge disse terapiene har enkel meditasjon som grunnlag. Om du etter litt tid med annen meditasjon lærer deg inner smile meditasjonen (michael winn) så er det en suveren hjelp til både å helbrede kroppen fysisk noe som trengs etter en spiseforstyrrelse, men også utivkle en følelse av verdi, kjærlighet til deg selv og til din egen kropp som folk med spiseforstyrrelser sårt trenger. Six healing sounds er også sinnsykt bra for pysken og god på å reparere fysiske skader som kommer av spiseforstyrrelse slik som forstyrrelser i pancreas, milten, tarmsystemet blodsukkernivå etc.

Skrevet

hei!

jeg har også anoreksia, kombinert med overspising noen få ganger i mnd....

har hatt det i 15 år, har nå søkt hjelp.. skal begynne med kustterapi til uken.. gått til psykolog i 5 mnd, spennede å se om det funker..

men hvis man innerst inne ikke vil at terapi skal funke, så gjør det ikke det heller.. man må virkelig ville det! kansje derfor jeg brukte 14 år før jeg søkte hjelp...

kjempe bra at du ha bgynnet allerede da,bare å forsette!! som du sa, har ikke noe å tape på det heler....

jeg går også på antidepresive, MEN, de kan hjelpe, men alle unatt en type kan gi vektøkning som bivirkning!spess remeron!! de er kjmpe fine, hadde det ikke vært for vektøkning... det skjedde med meg, 20 kg!!! så på en måte gjorde det det værre.. har nå skiftet til fluoksetin, håper det funker bedre....

om jeg blir helt frsik vet jeg ikke ennå...... men satser på det! :)

lykke til! :)

Skrevet

Nå tok jeg antidepressiva pga depresjon, ikke spiseforstyrrelser, men jeg la ikke på meg noen ting!!! (gikk på venlafaxin/effexor)

Skrevet
Nå tok jeg antidepressiva pga depresjon, ikke spiseforstyrrelser, men jeg la ikke på meg noen ting!!! (gikk på venlafaxin/effexor)

det er jo kjempe bra! :) men ville bare si i fra, siden det er veldig vanlig.. og spesiellt kjedelig hvis man tar det pga spiseforstyrelser... jeg tok remeron og efexor pga da spsierforstyrelser, deprisjon osv....

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt! Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men hvis du sier det er det, så tror jeg deg :):).

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Cirpralex. Et av de få preparatene du ikke blir avhengig av, og som har minimalt med bivirkninger (jeg merket ingen)

Når jeg klarte å slute å kaste dem opp, og fikk høynet dosen til to tabletter i døgnet, hjalp de faktisk.

Det er et antidepresiv preparat som på meg virket på panikkangst. Da fikk jeg mer energi, og klarte å slutte med selvskading og styr i perioder, og til slutt begynte depresjonen å roe seg ganske brutalt :) Da er det ikke like stort behov for å stresse med mat lenger. Vertfall ikke for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...