Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Hei Ser noen har startet en lignende tråd, men handler ikke helt om det samme. Min hund vil ikke på tur når det regner, dersom hun kommer utfor og ser at det regner så vil hun ikke gå. Dersom jeg tar frem en leke følger hun motvillig etter, men turen blir ikke særlig lang, og det tar litt tid å komme avgårde. Hvis det begynner å regne kraftig mens vi er på tur vil hun gjerne stå under noe for å unngå å bli våt. Dette er jo veldig upraktisk når man skal noe, på jobb eller lignende, så jeg lurer på om det er noen som har noen triks for at hunden skal gå ut i regnet. Hun elsker å gå tur når det ikke regner. Kanskje det funker med regntrekk av noe slag?
Kari-Kari Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Hunden vår liker heller ikke regn, da blir det bare korte turer ut for nødveindige ærend.... Han vil også forsøke å stoppe under tak, hoppe inn i biler ol. Da leker/akriviserer vi hunden heller inne. Søk, ballen som det kommer mat ut av ol. Orker ikke å dra hunden med på tur når den tydelig mistrives. Så gå vi heller lengre tur når det blir oppholdsvær igjen!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Hunden vår liker heller ikke regn, da blir det bare korte turer ut for nødveindige ærend.... Han vil også forsøke å stoppe under tak, hoppe inn i biler ol. Da leker/akriviserer vi hunden heller inne. Søk, ballen som det kommer mat ut av ol. Orker ikke å dra hunden med på tur når den tydelig mistrives. Så gå vi heller lengre tur når det blir oppholdsvær igjen! Ok. Jeg vil jo heller ikke at hunden skal mistrives, men er mer det at hun helst ikke vil gå i det hele tatt, og jeg kan jo ikke la henne være alene uten at hun får gått på do først. Tipper hun hadde gått ut dersom hun skulle på jakt..
Gjest Gjest_enig_* Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Høres ut som en fornuftig hund spør du meg, det er jo ikke så moro å gå ute og bli søkkende våt og kanskje skitten også.
Minnimusepus Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Slik er vår også, til en viss grad. Når hun først har komt ut er det igrunnen greit, men nå har vi en dachs som er med på jakt, så de er ofte ute i regnet Det er vel sånn at de fleste katter og hunder hater vann, vet det er ekstra spesielt med katter..
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Slik er vår også, til en viss grad. Når hun først har komt ut er det igrunnen greit, men nå har vi en dachs som er med på jakt, så de er ofte ute i regnet Det er vel sånn at de fleste katter og hunder hater vann, vet det er ekstra spesielt med katter.. Tipper at vår også vil gått ut dersom han var på jakt, han jakter nemlig på alt som beveger seg. Så kanskje jeg kunne spørre om naboen kunne slippe ut katten når det regner så får han nok opp farten
Gjest Melchizedek Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Det kan jeg forstå ingen liker vel og gå ut i regn.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 Når man lar dem få viljen sin så skjønner de at det nytter å protestere.. Ikke dropp å gå tur selv om hunden ikke vil, men prøv å gjøre turen ekstra morsom når det regner..! Som en spesiell leke du bare tar med i dårlig vær, eller en turvei du ikke vanligvis går, noe trening hunden syns er gøy, osv.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Når man lar dem få viljen sin så skjønner de at det nytter å protestere.. Ikke dropp å gå tur selv om hunden ikke vil, men prøv å gjøre turen ekstra morsom når det regner..! Som en spesiell leke du bare tar med i dårlig vær, eller en turvei du ikke vanligvis går, noe trening hunden syns er gøy, osv. Neida, jeg dropper ikke turen... Men vil jo gjerne komme meg avgårde litt raskt =) Noen som har erfaring med bruk av regntrekk e.l.?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Neida, jeg dropper ikke turen... Men vil jo gjerne komme meg avgårde litt raskt =) Noen som har erfaring med bruk av regntrekk e.l.? Der tipper jeg hunder er forskjellig, min følte seg veldig tydelig ufattelig dum i regnjakke og hadde hvertfall ikke lyst å vise seg in public, mens andre sikkert har gode erfaringer med det?
Troyamin Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 Ser ikke helt problemet. Det er jo DU som bestemmer om hunden skal på tur, eller ei. Bare å gå med bikkja hengende etter. Tipper du da ser resultat ganske raskt. Ikke vær frustrert, kun bestemt.
ciba Skrevet 1. september 2009 #12 Skrevet 1. september 2009 Den ene hunden vår er også sån, så da sier jeg at vi har fri dager, bare ut i hundegården å leke, men hun vil helst ikke det heller. når hun skal ut på do må jeg stå med en paraply over hun, da tisser hun
Gjest gul3 Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Bikkja mi er også sånn på ein måte, ho har ingenting i mot selve regnet, men ho kan ikkje fordra å gå i sølepytter. Siden fortau er ganske ujevne her omkring, er det alltid noen fine store (men grunne) søledammer som skal unngås, gjerne ved at ho hopper ut til sida mot meg, og dytter meg nesten ut i veien. Prøver eg ha ho på sida vekk fra dammen så vi begge kan gå uten å havne i dammen, presser ho meg innover så eg havner i dammen likevel..
Gjest Glør Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Vi bare trekker henne med til nærmeste grøntområde, så gjør hun fra seg der, og vi går hjem igjen. Det passer oss ganske greit at hun ikke er så glad i å gå tur når det regner, så da gjør vi det så kort som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Har ikke noen gode råd, desverre, men hunden min er HELT motsatt, hun ELSKER å løpe i sølepyttene og vil helst gå ekstra lenge i regnet.. hehe.. men dusje? neeei, det er ikke gøy. Hunder er rare, men herlige :D
Gjest mi 2 Skrevet 3. september 2009 #16 Skrevet 3. september 2009 Høres ut som en fornuftig hund spør du meg, det er jo ikke så moro å gå ute og bli søkkende våt og kanskje skitten også. Lol. Jeg har en hund som hater regnvær, alle luktene av fete lekre damebikkjer forsvinner men bikkja vet at han må gjøre fra seg ute og blir med, men snur straks han har gjort sitt fornødne. Er det varmt og sol, elsker han sølepytter og skal helst ligge der. De er herlige, disse bikkjene våre. Vær bestemt. Min bikkje er ikke interessert i å gå i marka, han er en utpreget gategutt. Vil i parken. Så jeg liker ikke å gå turer med han i marka, han er rene gledesdreperen. Jeg sier bare; mjau. Vær bestemt, la bikkja gå etter deg.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #17 Skrevet 3. september 2009 Kanskje det hjelper hvis du tørker henne ordentlig med et håndkle når dere kommer inn? Vår hund elsket å få en god massasje med håndkleet, det var tydeligvis digg og gjorde at han gadd å stå stille mens vi tørket ham... Ellers var det utroooolig kjedelig å måtte stå stille mens vi tørket potene, så før vi fikk trent ham til å stå stille og han ennå var så liten at han var vanskelig å få tak i, hendte det at han spant av gårde og vi måtte gå etter og tørke opp sporene... Festlig. Han var ellers av typen som elsket å være ute, elsket å gå tur og elsket vann - men regn var ikke så kult, ei heller dusj... Ja, de er litt rare.
Gjest negasjon Skrevet 3. september 2009 #18 Skrevet 3. september 2009 Bare ta på sela og si nå skal vi ut og si det uten å være negativ, jeg ler nesten og det burde du også gjøre. Men har du f.eks. en dverg pincher, eller en av disse små populære rasene, kan du tvinge på den en regnfrakk (de fryser mer og er mer skjør enn større), men du kan jo vellge en farge som ikke er rosa f.eks? Jeg passet en svart hund en gang, og det var sol og varme- tok på den en hvit t-skjorte, men den hunden var så avbalansert og rolig at den forstod poenget. Og nå menneskeligjør jeg ikke dyr. Hva er å menneskeligjøre, så lenge vi ikke kan forstå hverandre og det alltid er kriger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå