Avalon Skrevet 1. september 2009 #1 Del Skrevet 1. september 2009 Hva er egentlig dette? Finnes det i pilleform, eller er det noe du skal bruke utvortes, hva hjelper det mot og hvor kan det kjøpes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 1. september 2009 #2 Del Skrevet 1. september 2009 Det tas vanligvis i kapsler, og skal hjelpe mot pms og hudplager. Du får det på apotek og helsekost. Det kan fint brukes utvortes også, ved at du klipper kapslene i to og smører det utover huden (f.eks på eksem). Lukter ikke så godt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel Skrevet 2. september 2009 #3 Del Skrevet 2. september 2009 Henger meg litt på denne. Funker nattlysolje for hudplager generelt, eller hudplager som følge av hormonforstyrrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruF Skrevet 2. september 2009 #4 Del Skrevet 2. september 2009 Henger meg litt på denne. Funker nattlysolje for hudplager generelt, eller hudplager som følge av hormonforstyrrelse? Kanskje begge deler? Eg får mindre kviser av å ta nattlysolje, det er nok fordi dei stabiliserer hormonane i kroppen. Men eg har òg fått mindre tørr hud, og eg syns den er blitt glattare. Det trur eg er fordi huden treng fett og fettsyrer, i nattlysolje er det ei fettsyre som heiter GLA, og det kan kanskje hjelpa mot andre hudproblem? Eg kunne ønskt eg prøvde nattlysolje før. Det er ikkje veldig dyrt (særleg ikkje samanlikna med alle moglege kremar eg har kjøpt) og har ingen biverknadar så vidt eg veit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 2. september 2009 #5 Del Skrevet 2. september 2009 Henger meg litt på denne. Funker nattlysolje for hudplager generelt, eller hudplager som følge av hormonforstyrrelse? Det skal funke generelt, hvertfall hvis man er plaget av tørr hud eller atopisk eksem. Men, det hjelper selvfølgelig ikke alle. Selv merker jeg liten forskjell, mens to i familien min som plages med eksem og tørr hud kan ikke leve uten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 2. september 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 2. september 2009 Hmmm, tror dere den kan ha noen effekt på hudproblemer som er kommet av mini-pillen? Jeg kan ikke slutte på den, dessverre, men vil drepe disse kvisene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmmm Skrevet 4. september 2009 #7 Del Skrevet 4. september 2009 Henger meg litt på denne. Funker nattlysolje for hudplager generelt, eller hudplager som følge av hormonforstyrrelse? Nattlysolje fungerer faktisk på mange ting, jeg har spist det "fra og til" lenge. Det er veldig bra for hjernen og hukommelsen, for håret og for huden. Kroppen (og hjernen) trenger "smøring" for å fungere, og nattlysolje er en kjempebra smøring for kroppen. Men det er viktig og spise zink vitaminer samtidig, fordi nattlysolja "tærer" på zinknivået i kroppen. Jeg har alltid spist to stk nattlysolje og en stk zink hver morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TipsyTopsy Skrevet 4. september 2009 #8 Del Skrevet 4. september 2009 Er ikke nattlysolje veldig dyrt? Hva betalte dere, og hvor mange kapsler var det i pakken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 5. september 2009 #9 Del Skrevet 5. september 2009 Noen av dere som bruker nattlysolje, som også går på p-piller? Hva skjer om man bruker begge deler? Vet jo at begge piller tukler med hormonene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmmm Skrevet 7. september 2009 #10 Del Skrevet 7. september 2009 Noen av dere som bruker nattlysolje, som også går på p-piller? Hva skjer om man bruker begge deler? Vet jo at begge piller tukler med hormonene.. Jeg har gått på p-sprøyte og tatt nattlysolje, aldri hørt at det kan tukle med hormonene.. Men det kan man vel spørre om på apoteket. Det koster ikke så mye, og det er mange mange kapsler i en boks, så det holder lenge! Jeg tok bare to kapsler om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 7. september 2009 #11 Del Skrevet 7. september 2009 Takk for svar:) Kan høre på helsekost etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 7. september 2009 #12 Del Skrevet 7. september 2009 Noen av dere som bruker nattlysolje, som også går på p-piller? Hva skjer om man bruker begge deler? Vet jo at begge piller tukler med hormonene.. Det går helt fint... Og det tukler da ikke med hormonene? Ikke noe mer enn det tran ville gjort? Er jo bare snakk om fettsyrer (tran er omega 3 og nattlysolje er omega 6)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 8. september 2009 #13 Del Skrevet 8. september 2009 Det er et naturlegemiddel som brukes ved PMS-plager og overgangsplager som hetetokter osv. Det sies at de stabeliserer hormonene, og derfor hjelper på personer med hormonell akne. Derfor jeg er så usikker på om dette er bra å ta med p-piller. Nå bruker jeg lavhormonelle Loette, men alikevel.. PS! Leste i hjemmet (ja, jeg har lekt dame på 85 år:P) om hvordan man bruker naturmedisin riktig, og der stod det at nattlysolje og sink helst skulle taes på kvelden, pga vitaminet B6. Desverre husker jeg ikke hvorfor, men har notert meg dette i en bok jeg alltid bærer med meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå