Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det er høst skal jeg bytte fra å bruke solkrem og dagkrem, til å begynne med dagkrem med solfaktor. Jeg ser etter en krem med solfaktor på helst 20 eller mer som passer til fet hud som kan være fuktfattig til tider. Gjerne fra et økologisk merke :) Pris spiller ingen rolle.

Noen som har gode tips eller erfaringer dere vil dele?

Skrevet (endret)

Jeg leste en artikkel i det alltid like etterrettelige helsenettstedet side2.no ( ;) ), at en helst ikke skulle bruke dagkrem med solfaktor på vinteren.

Her er artikkelen:

http://www.side2.no/helse/article2693825.ece

De fleste dagkremer jeg har sett har faktor 15.

Selv bruker jeg Biotherm Multi Recharge, for normal/kombinert hud. Denne gir fuktighet uten å være fet, og jeg bruker den hele året.

Jeg er veldig blek og blir svært lett solbrent, så på sommeren må jeg supplere med solkrem i ansiktet. Fra august og til påske har i alle fall ikke jeg hatt noe problemer med å bruke faktor 15, med mindre jeg er på skitur. Det er tross alt en mørk årstid, med lite UV-stråling. Litt sol må en jo ha!

Jeg ser at mitt svar ikke er midt i blinken for det du ber om, men jeg har i alle fall gode erfaringer med denne kremen.

Endret av Spinell
Skrevet

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF 20, får kjøpt rimelig på www.prettyskin4less.com. Veldig god krem, dersom du ikke trenger noe fetere/rikeligere på vinterstid.

Skrevet

Nå syntes jeg disse forskerne kan bestemme seg :sur: I en artikkel blir man bedt om å bruke solkrem hele året og i en annen blir man bedt om å ikke bruke det. Tror jeg fortsetter med solkremen og heller sørger for å ta D-vitamin tilskudd. Så krysser man fingra for at det funker.

Jeg skal kikke opp på de som er nevnt, men det er ennå mulighet til å komme med forslag folkens ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...