Kakee Skrevet 1. september 2009 #1 Del Skrevet 1. september 2009 Ville du uttalt navnet "Fred" med enkel eller dobbel d? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. september 2009 #2 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg uttaler Fred som om det skulle hatt dobbel d. Riktignok kjenner jeg bare en som heter det, men han uttaler navnet sitt på den måten. Jeg har aldri hørt noen uttale dette navnet med lang e, som i "fred og ro". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Del Skrevet 1. september 2009 Som "Fredd". Jeg tenker på det som et engelsk navn, og uttaler det deretter. Dog jeg sier jo "Alfred" med enkel d, så logikken henger vel ikke helt på greip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakee Skrevet 1. september 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg uttaler det også som "Fredd", men hadde en diskusjon gående med en som ville uttalt det som "Fred og ro" som Spinell sier, og da måtte jeg jo spørre her. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Damiana Skrevet 1. september 2009 #5 Del Skrevet 1. september 2009 Fredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 1. september 2009 #6 Del Skrevet 1. september 2009 Fredd her og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #7 Del Skrevet 2. september 2009 Som "Fredd". Jeg tenker på det som et engelsk navn, og uttaler det deretter. Dog jeg sier jo "Alfred" med enkel d, så logikken henger vel ikke helt på greip Jeg uttaler det Fredd og Alfredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. september 2009 #8 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg uttaler det Fredd og Alfredd. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. september 2009 #9 Del Skrevet 2. september 2009 Fredd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #10 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg er fra Bergen så jeg uttaler det Frædd og Alfred. (siste med e og enkel d). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 2. september 2009 #11 Del Skrevet 2. september 2009 Dette er nok et av unntakene til regelen med lang vokal ved enkeltkonsonant. Denne regelen finnes ikke på engelsk, og siden navnene ikke opprinnelige er norske, så stammer uttalen fra sånn man sier det på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 2. september 2009 #12 Del Skrevet 2. september 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Strix, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. september 2009 #13 Del Skrevet 2. september 2009 Ville du uttalt navnet "Fred" med enkel eller dobbel d? Jeg uttaler det med dobbel d, men aner ikke om det er korrekt uttale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #14 Del Skrevet 2. september 2009 Ville du uttalt navnet "Fred" med enkel eller dobbel d? Fred er vel ikke noe navn. Hvertfall ikke på norsk. Ville sagt Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #15 Del Skrevet 2. september 2009 Dette er nok et av unntakene til regelen med lang vokal ved enkeltkonsonant. Denne regelen finnes ikke på engelsk, og siden navnene ikke opprinnelige er norske, så stammer uttalen fra sånn man sier det på engelsk. Yep, andre tilsvarende forkortelser er Ken, Ted, Ben og Ron. Men slenger man på en y i stedet må man ha dobbel konsonant (Freddy, Kenny, Teddy, osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. september 2009 #16 Del Skrevet 2. september 2009 Fred er vel ikke noe navn. Hvertfall ikke på norsk. Ville sagt Fredrik. Det er et navn på norsk. Ville du virelig sagt Fredrik til en som het Fred? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #17 Del Skrevet 2. september 2009 Du søkte på mannsnavnet: Fred Det er 1827 menn som har Fred som første fornavn. Det er 420 menn som har Fred som eneste fornavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 2. september 2009 #18 Del Skrevet 2. september 2009 Det er et navn på norsk. Ville du virelig sagt Fredrik til en som het Fred? :klø: *Ja, men jeg heter Fred* *Det driter jeg i, Fredrik* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #19 Del Skrevet 3. september 2009 *Ja, men jeg heter Fred* *Det driter jeg i, Fredrik* Apropos det, ville dere sagt Freedrik eller Freddrik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 3. september 2009 #20 Del Skrevet 3. september 2009 Apropos det, ville dere sagt Freedrik eller Freddrik? Freddddrikkkk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå