Purple Basil Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 .. som vitne. Og jeg er veldig nervøs, da jeg sliter med veldig mye for tiden (vet ikke om dette er riktig sted å plassere innlegget, men jeg prøver..) og et avhør av denne typen er det siste jeg trenger. Noen her som har vært innkalt som vitne mot en nær person der hvor man støtter personen, og ikke er interessert i å sverte denne personen på noen måte? Hvordan taklet dere dette? I slike avhør, er det da vanlig av politiet å være "slemme"? Sette vitnet i en presset situasjon, eller holde vitnet igjen lenger enn nødvendig? Overdriver kanskje med spørsmålene, og da beklager jeg det. Men trenger virkelig noen trøstende ord, eller gjerne "sannheten" hvis det kan bli ille. Takk
waco Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Du kan jo snakke pent om vedkommende og gi ham gode skussmål.
Purple Basil Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Du kan jo snakke pent om vedkommende og gi ham gode skussmål. Jeg har ikke annet enn pent å si om vedkommende. Noen andre som har erfaringer?
Gjest Gjest_tittei_* Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg har ikke annet enn pent å si om vedkommende. Noen andre som har erfaringer? Erfaringen min er at politiet er ikke ute etter og ta deg som vitne, men å få en forståelse om hva du har fått med deg og vet, rundt saken. Vær ærlig, om du ikke har gjort noe galt da
Purple Basil Skrevet 1. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2009 (endret) Erfaringen min er at politiet er ikke ute etter og ta deg som vitne, men å få en forståelse om hva du har fått med deg og vet, rundt saken. Vær ærlig, om du ikke har gjort noe galt da Tusen takk! det hjelper litt å høre. Nei, jeg har ikke gjort noe galt, hehe. Det er en familiesak og jeg blir dratt inn i dette. skrivefæil! Endret 1. september 2009 av josefin88
Teriyaki Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Nå støttet ikke jeg personen jeg vitnet mot, men.. Jeg har vært både i avhør og rettsak mot min eks-stefar for min mor som ble mishandlet og trakkasert samt. en del andre ting som herverk og vold mot naboer. Det var en ubehagelig situasjon, og jeg var bare 16, men jeg kom meg gjennom det, og det gjør du og. Politiet er ikke ute etter å være slem mot deg, de vil bare ha de opplysningene de trenger for å frikjenne/dømme den som er anmeldt.
MissStiles Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 For noen år siden var jeg inne til avhør pga faren min skyldte moren min barnebidrag ++. Det var litt ubehagelig men også rart siden jeg ikke har kontakt med faren min. Jeg ble spurt flere personlige spm. Det var vanskelig å svare siden jeg bare har hørt om han fra moren min og hennes versjon av saken. Ellers synes jeg ikke det var så skummelt.
Troyamin Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 .. som vitne. Og jeg er veldig nervøs, da jeg sliter med veldig mye for tiden (vet ikke om dette er riktig sted å plassere innlegget, men jeg prøver..) og et avhør av denne typen er det siste jeg trenger. Noen her som har vært innkalt som vitne mot en nær person der hvor man støtter personen, og ikke er interessert i å sverte denne personen på noen måte? Hvordan taklet dere dette? I slike avhør, er det da vanlig av politiet å være "slemme"? Sette vitnet i en presset situasjon, eller holde vitnet igjen lenger enn nødvendig? Overdriver kanskje med spørsmålene, og da beklager jeg det. Men trenger virkelig noen trøstende ord, eller gjerne "sannheten" hvis det kan bli ille. Takk Politiet gjør som regel sitt beste for at du skal føle deg trygg i situasjonen. Mange som blir nervøse selv om det ikke er grunn for det. Lykke til!
Gjest Vettel Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Jeg har vært i avhør, var som en samtale, politiet spør når det er noe de lurer på. Ikke noe farlig i det hele tatt!
Purple Basil Skrevet 1. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2009 Tusen takk for svar folkens. Det hjalp veldig å høre. Har jo aldri vært med på noe sånt før, så det var litt skummelt. Men det gikk bra, og politidamen var veldig hyggelig. Nå håper jeg bare at ting ordner seg snart. Men igjen, takk :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå