Gå til innhold

sinna og lei meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

vet ikke hvor jeg skal legge inn dette jeg..

akkurat nå er jeg så sint og lei meg!!

hadde kommet inn på skole, fått ordnet alt dt økonomiske osv. alt var i boks! endelig skulle jeg få drømme utdannelsen!!

men neida.. det går ikke..

hade bra til skole og drømmer, velkommen jobb søking!

jeg kan rett og slett ikke risikere å sitte her uten inntekt. forloveden min har flyttet til norge i sommer, og har jobb frem til desember/januar. etter det er det bare å håpe på at han finner seg noe nytt.

men jeg kan ikke ta sjansen på at jeg er midt i et semester og uten inntekt nok til å beholde hus osv.

jeg vet at jeg kan prøve igjen neste år. men akkurat nå føles det innmari kjipt å måtte gi det opp!

kom nettopp på at jeg egentlig ikke spør om noe.. ville bare lufte tankene litt ...

god natt til dere alle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt er virkelig kjipt! :(

Jeg hadde planlagt og søkt på høgskole men kom ikke langt siden jeg strøk på matteeksamen.. Nå er jeg egentlig litt glad for det, siden jeg vurderer å søke noe annet, men det var utrolig kjipt da jeg var midt oppi det for litt siden!!

Håper det ordner seg for deg :klem:

Skrevet

uff så kjipt!!

har skikkelig lyst til å kjefte på noen, men har ingen å kjefte på.. siden dette ikke er noen sin feil.

:frustrert:

er bare så utrolig baaaaaaaah

Skrevet

Eg trur det er noko som går meg hus forbi her, men kvifor kan du ikkje gå på skule? Kva har endra seg frå då du søkte? Eg forstår ikkje kvifor du er frustrert...

Skrevet

hei du..

da jeg søkte tenkte jeg nok ikke på at jobben til sambo bare skulle vare til desember eller januar..

vi snakket om det i dag og jeg bestemte meg for at jeg ikke vil ta sjansen på å stå uten inntekt om han ikke klarer å få en jobb som overlapper den andre.

jeg er bare lei meg for at ikke jeg får gått på skole.. thats it..

trenger bare en dag på å svelge "nederlaget"

Skrevet

Skjønnar. Men det ordnar seg veit du, uansett kva du vel ;)

Skrevet

Det er fortsatt en stund til desember / januar. Det kan hende din kjæreste finner seg ny jobb til da.

Hvorfor ikke starte på studie og se hvordan det går om par måneder? Eller studere mens du søker jobb?

Du bør prøve å beholde plassen til du vet helt sikkert at han ikke får nye jobb i desember/januar. Kanskje det ordner seg allikevel.

Skrevet

ja, sant det. men tanken på at han skal betale alt mens jeg går på skole gnager i meg mer og mer :( han sier det er helt greit for han, men det er fortsatt vanskelig å ta imot noe så stort syntes jeg ..

Skrevet

Men du har vel studielån? Eg og eksen kjøpte leil saman mens eg studerte. Med lån og jobb ved sidan av betalte eg min del av alt, sjølv om han jobba. Om sambo seier det er greit, og du er på vei mot å nå draumen din, så er det vel verdt det?

Skrevet

søkte lån i dag, vet ikke om jeg får noe, siden kommunen dekker skolen. problemet er ikke å få betalt skolen, men å få betalt hus lån og strøm osv..

håper virkelig jeg får noe fra dem ihvertfall.

jeg vil så gjerne gjøre dette!

Skrevet

Jeg håper også det ordner seg :klemmer:

Evt. at du får til å ha en deltidsjobb ved siden av studiene også, men det er vel litt vanskelig når man har barn.

Du får også mer stipend når du har barn og samboeren din får vel redusert skattetrekk når dere gifter dere og han må "forsørge dere begge" på sin inntekt :)

Skrevet

begynner på den lange reisen til å bli jordmor. har bestemt meg får å begynne. så får vi bare se hva som skjer!

Skrevet

Skal du på sjukepleien då, eller er du sjukepleiar og skal spesialisere deg? Uansett så har alle sjukepleiarar eg kjenner, altså studentane på begge utdanningane, jobba ved sidan av, innan helse, er alltid krise på folk der. Trur det er ganske vanleg at sjukepleien har ein studiedag i veka, så om du har barn kan du kanskje jobbe fast den dagen? Og ha "studiedag" på kveldane? Det går jo! Alt går jo, men ein må ofre ein del. Lykke til!

Skrevet

takk :)

må ta sykepleie først. sambo sier jeg skal begynne. så får vi håpe på det beste :D

Skrevet

Men utdanning er jo gratis, eller skal du på privat skule? Studielånet er jo her for å dekke nettopp husleige og mat og slike saker. Så får du garantert helgejobb på ein aldersheim i nærleiken om du vil og har barnevakt. Det går så bra så :)

Skrevet

:klemmer:

Har ikke så mye fornuftig og si.

Lykke til, det ordner seg for snille jenter

Skrevet
søkte lån i dag, vet ikke om jeg får noe, siden kommunen dekker skolen. problemet er ikke å få betalt skolen, men å få betalt hus lån og strøm osv..

håper virkelig jeg får noe fra dem ihvertfall.

jeg vil så gjerne gjøre dette!

Studielån er ikke noe man får for å dekke skolen. Det er noe man får for å betale leveutgifter, som nettop hus, lån, strøm osv. De aller færreste studenter blir forsørget av andre mens de studerer, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du er avhengig av mannen din for å kunne gå på skole?

Skrevet
Studielån er ikke noe man får for å dekke skolen. Det er noe man får for å betale leveutgifter, som nettop hus, lån, strøm osv. De aller færreste studenter blir forsørget av andre mens de studerer, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du er avhengig av mannen din for å kunne gå på skole?

Når man har huslån, masse regninger, flere unger osv. kan jo studielånet bli litt lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...