Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37000 i mnd virkelig mye? det kreves ikke høyskole for stilllingen. Årslønnen blir da ca 450.000,men er da ikke mye i dag det eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si det er mye. Ville vært en høy lønn for mange jobber MED høyskole også. Jeg har ikke en jobb der det kreves høyskole, men det er en ledende stilling, og jeg har ikke fullt så mye.

Skrevet

Bra lønn det der.

Skrevet

TS:

Lurer litt på: Hva er du vant med, siden du synes dette ikke er mye?

Eller er du helt fersk og uerfaren i arbeidslivet?

Jeg vil tro de fleste er vant med langt mindre enn denne lønnen!

Skrevet
Er 37000 i mnd virkelig mye? det kreves ikke høyskole for stilllingen. Årslønnen blir da ca 450.000,men er da ikke mye i dag det eller?

450.000 i årslønn er veldig bra for en stilling som ikke krever høyskole- eller universitetsutdanning. Det er mange stillinger forbeholdt arbeidstakere med 3-5 års høyere utdanning som er lavere lønnet.

*sukke over at det ikke skal lønne seg mer å ta utdanning*

Skrevet
450.000 i årslønn er veldig bra for en stilling som ikke krever høyskole- eller universitetsutdanning. Det er mange stillinger forbeholdt arbeidstakere med 3-5 års høyere utdanning som er lavere lønnet.

Med min nåværende utdanning kommer jeg aldri til å tjene mere enn 306.000 i året uten tillegg... SURT!

Gjest gjest_fruen
Skrevet

Jeg synes også at dette er mye. Mannen min er ufaglært i industrien, og han tjener ca 400.000 inkl alle tillegg. Og dette er risikofyllt arbeid, skiftarbeid, 2 av 5 helger jobber han 12-timersskift. Om lønna er god kommer selvsagt ann på hvilke fordeler og ulemper det er ellers i jobben.

Jeg utdanner meg selv til lærer, og kommer til sammen til å ha 5-6 års universitetsutdanning når jeg er ferdig (før 2-årig master, som jeg skal ta senere), og jeg kommer ikke til å komme opp i den lønnen som ts nevner.

Min mor er sykepleier, men er leder på arbeidsplassen sin. Hun har 400.000 i grunnlønn. Og det er egentlig de eneste lønnseksemplene jeg kjenner til.

Skrevet

Jeh har 7,5 års utdannelse, tjener 500 000. Så 450 000 synes jeg er mye for en som har lite utdannelse.

Skrevet

450 000 for en stilling som ikke krever høyere utdanning er MYE. Det er faktisk mye også for mange stillinger hvor det krever fem års høyere utdanning.

Da jeg begynte som stipendiat på universitetet etter endt mastergrad (5 år) tjente jeg 290 000 i året (dette er fire år siden). Da jeg begynte i min første jobb etter doktorgrad (9 år) tjente jeg 420 000. Altså 30 000 mindre enn det du skisserer, til tross for NI år lengre utdannelse.

Skrevet
Jeg utdanner meg selv til lærer, og kommer til sammen til å ha 5-6 års universitetsutdanning når jeg er ferdig (før 2-årig master, som jeg skal ta senere), og jeg kommer ikke til å komme opp i den lønnen som ts nevner.

Lærere med lang ansiennitet har vel den lønnen:) Uansett, de lange (og mange) feriene er ubetalelig, de må med i regnskapet når man velger yrke.

Skrevet

Det kommer vel an på hva slags erfaring du har også det, for mange kommer først opp i den lønna etter å ha jobbet i maaange år. Og da har mange gjerne etterutdannet seg, har du jobbet i 25 år og opparbeidet deg masse erfaring samt tatt etterutdanning selv om det ikke er høyskole, så mener jeg at det er passe lønn. De fleste står jo ikke fast på et lønnsnivå gjennom hele arbeidslivet.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
450 000 for en stilling som ikke krever høyere utdanning er MYE. Det er faktisk mye også for mange stillinger hvor det krever fem års høyere utdanning.

Da jeg begynte som stipendiat på universitetet etter endt mastergrad (5 år) tjente jeg 290 000 i året (dette er fire år siden). Da jeg begynte i min første jobb etter doktorgrad (9 år) tjente jeg 420 000. Altså 30 000 mindre enn det du skisserer, til tross for NI år lengre utdannelse.

Da jeg begynte i arbeidslivet så tjente jeg heller ikke så mye, men nå etter mange år så er jeg på dette nivået. Både pga. yrkeserfaring og etterutdanning.

Skrevet

Som nyutdannet (treårig høyskole) tjente jeg 270 000 og levde ganske godt på det, så jeg synes 450 000 høres svært mye ut for en uten utdannelse. Heldiggris. :)

Skrevet

Etter 4 mnd utdannelse og 4 års erfaring som yrkesdykker har jeg en årslønn på ca 600.000,- Grunnlønn her er ca 300.000,-. Så det er mange snarveier å ta for å tjene gode penger, men desverre et yrke med relativt lav pensjonsalder.

Gjest Gjest_smily_*
Skrevet

Synest det er en bra lønn. Selv tjener jeg ca. 480 000 og har høyskoleutdanning som barnevernspedagog.

Skrevet
Synest det er en bra lønn. Selv tjener jeg ca. 480 000 og har høyskoleutdanning som barnevernspedagog.

Jøss, visste ikkje at barnevernspedagoger tjente så bra! Så bra for dere:)

Selv blir eg mer og mer overbevist om at min ingeniørutdanning var en stooor feil av meg...

Skrevet
Lærere med lang ansiennitet har vel den lønnen:) Uansett, de lange (og mange) feriene er ubetalelig, de må med i regnskapet når man velger yrke.

Dette gidder jeg ikke diskutere igjen (søk opp gamle tråder), men dette stemmer ikke. Få steder kommer man opp i den lønna, og lærere har ikke mer ferie enn andre.

Skrevet

Det kommer ann på hva slags stilling det er snakk om. Jeg tjente mer enn 450.000 brutto i året da jeg jobbet i forsvaret (ingen utdannelse utover div. kurs & befalsutdanning), synes ikke at det var veldig bra betalt.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jøss, visste ikkje at barnevernspedagoger tjente så bra! Så bra for dere:)

Selv blir eg mer og mer overbevist om at min ingeniørutdanning var en stooor feil av meg...

Ja, det kan man si...

Skrevet

Når det ikke kreves utdannelse fra høyskole, er lønnen ganske bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...