Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg har en gutt på snart 15 måneder. Har en greit romslig bil, og han sitter bakovervendt i en Acta Graco Cosmic Comfor. Han sitter veldig fint i den, men i det siste har han begynt å få dårlig plass til beina. Baksetet blir på en måte i veien for han, og det ser litt trangt ut for han. Andre har begynt å foreslå at vi skal snu bilstolen, men jeg vil at han skal sitte bakovervent i til han er ca 18 kg, slik som anbefalt. Bilstolen ble montert av en som jobbet i barnebutikken og som var "proff". Så den skal være rett montert. Hva kan jeg gjøre for at han ikke skal sitte så dumt i bilen? Tror ikke akkurat jeg har råd til å kjøpe ny og større bil. Når fikk deres barn sitte forovervent?
Gjest Gjest_bildilla Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Selv om det ser ut som gutten stter trangt, så behøver han ikke å gjøre det.... når jeg kjører bil, så ssynes jeg det er bedre å sitte med beina klemt opp i seteryggen foran enn å ha beina på gulvet:p Hadde vært greit å vite bilmodel... lettere å dømme da. men tror nok i gutten din tar noe skade av det så lenge han ikke sier i fra:)
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Barn har stort sett ingen problemer med å sitte litt trangt med beina. Det er mer vi foreldre som synes det ser ukomfortabelt ut ut fra egne preferanser. La ham sitte bakovervendt så lenge som mulig.
Susan Sto Helit Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg hadde ikke snudd ungen bare fordi det ser ukomfortabelt ut. Hadde barnet selv ment det var ukomfortabelt, så hadde det vært noe annet. Vi kommer ikke til å snu gutten vår før han er nærmere 4 år, selv om det ser litt trangt ut for bena hans.
jolie Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 (endret) Det setet kan/skal vippes over kanten på setet i bilen når barnet kommer over et visst antall kilo (tror det er 12), såfremt det er plass i bilen. Vi har samme setet, har ikke plass til å dra det lenger bak, men det står klint inntil framsetet. Hvilket er et kriterie for å ikke dra setet over kanten når barnet har rundet 12 kg. Vårt sete brukes av ei tre år gammel jente på ca 1 meter og 13 kg. Eller av lillebroren hennes på 2 år, ca 85 cm (?) og 11 kg. Begge har god plass til beina - men så har vi også muligheten til å vippe seteryggen på baksetet litt lenger bak. Endret 1. september 2009 av jolie
Trampe Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Du må ikke finne på å snu setet. Har du sett videoene om testkrasjing av biler med barnestoler? Å snu barnet er å gamble med sikkerheten. http://sikringavbarnibil.blogspot.com/ Om jeg snur mitt barn før han blir fire skal det være særdeles gode grunner til det: f. eks. at han spyr ut seg selv og alt rundt seg hver eneste gang han settes i bilen. Da ville jeg også unngått lange bilturer, og kjørt minst mulig.
Amused Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Det setet kan/skal vippes over kanten på setet i bilen når barnet kommer over et visst antall kilo (tror det er 12), såfremt det er plass i bilen. Det samme fikk vi også beskjed om da vi kjøpte dette setet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå