Gå til innhold

Bør mannen min få vite om min hemmelige forelskelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet

Jeg har vært forelsket i en mann nå i ett år, og det forelskelsen ser ikke ut til at den har tenkt å forsvinne. Jeg er gift, tror jeg elsker min mann, vi har et godt liv, men dette gnager litt på meg. Det blir aldri noe mellom meg og den andre, vi har aldri kysset eller hatt sex, knapt truffet hverandre etpar ganger. Han vet at jeg er gift og holder seg unna.

Problemet mitt er at dette ganger på meg og jeg føler at han står litt i veien for meg og min mann, men jeg er veldig usikker på om det er smart å fortelle min mann om dette. Føler jo at jeg går bak ryggen på ham, på en måte, selv om jeg ikke har noen forhold til den andre.

Hva mener dere? Hva er smartest, ærligst, best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold kjeft.

Skrevet

Du kan jo bare prøve å forestille deg hvordan du hadde reagert om situasjonen var omvendt?

Skrevet

Hei:)

Jeg er stadig vekk forelsket/betatt av andre menn, og forteller alltid om dette til min mann... Når han vet om det, blir ikke forelskelsen særlig spennende lenger og går over :)

Bare min erfaring i mitt åpne, flotte forhold :)

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet

Hvis du trenger noen å prate med om det bør du velge en annen person enn din mann.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv, har i grunn vært det i to år. Men jeg velger å ikke si noe til min mann siden disse to jobber i samme bedrift!

Jeg er hva du kan kalle avstandsforelsket..vedkommende aner ikke noe om mine følelser og han har dessuten samboer.

Men jeg drømmer uansett om denne mannen ....sukk...håper det går over...

Skrevet

Hvis du har tenkt å beholde et godt forhold til mannen din uten at han blir lei seg, såret og usikker på deg, så bør du ikke fortelle han dette, men jobbe med dette i stillhet.

Skrevet

Jeg er stadig vekk forelsket/betatt av andre menn, og forteller alltid om dette til min mann... Når han vet om det, blir ikke forelskelsen særlig spennende lenger og går over :)

Bra!

Jeg tror de fleste er forelsket i en annen en eller flere ganger i løpet av et langt samliv. Jeg tror det kan være lurt å være åpen om det-Da blir det ikke så farlig og spennende, det blir en hverdagslig ting.

Skrevet
Bra!

Jeg tror de fleste er forelsket i en annen en eller flere ganger i løpet av et langt samliv. Jeg tror det kan være lurt å være åpen om det-Da blir det ikke så farlig og spennende, det blir en hverdagslig ting.

Hvis det fungerer er jo det kjempefint, og jeg ser absolutt logikken i dette. Men jeg tror ikke at dette er like lurt i absolutt alle forhold. Mange vil nok bli både usikker på seg selv og sjalu, og det er da ikke noe man vil påføre partneren sin?

Er veldig usikker på hvordan jeg hadd reagert i en slik situasjon selv. Jeg har ikke noe problem med tanken på at kjæresten min skal være betatt/forelsket i ei annen jente, men jeg merker at jeg har fint lite lyst til å vite hvem den jenta er. Da blir det litt for konkret og nært, på en måte. (Men når det er sagt kan det jo godt hende jeg hadde reagert annerledes om jeg fikk vent meg til tanken.)

Det er vel ikke noe riktig eller galt svar i denne sammenhengen, du må nok vurdere selv TS, ut fra hvordan du tror mannen din vil reagere. Jeg synes uansett at du ikke har noen grunn til å ha dårlig samvittighet, dette er noe som skjer med nesten alle!

Skrevet

Enten så må man gå for denne varianten som Mine og mannen, men da må det være gjensidig.

Eller så holder man helt kjeft, bruk gjerne en dag på å skrive ned en liste over hvorfor du elsker mannen din, og hvorfor du er forelska i den andre, og få det ut av systemet. Også GLEMMER du han andre, bestem deg for det.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI og atter NEI !!!!!!!!!!!!!! Ikke fortell.... !!!!

Skrevet

Signerer KateW - som alltid! :ler:

Jeg og samboeren min kan godt fortelle slikt til hverandre, men jeg har vært i et annet forhold hvor jeg ikke kunne gjort det.

Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt.

Det er helt vanlig at vi mennesker blir betatt av andre enn partneren vår, sikkert mange ganger i løpet av et samliv.

Hva forventer du at partneren din skal gjøre med den informasjonen? Han kommer til å lure på hvorfor du forteller det til ham. Det vil skape usikkerhet. Og spesielt hvis det skjer igjen med noen andre også. Da blir han hele tiden oppmerksom at du er interessert i andre menn og at det er fare for at han kan miste deg.

Hvordan hadde du reagert hvis han sa noe slikt til deg?

Skrevet

Jeg er helt klart på å holde dette for seg selv!

Samtidig krever dette, som flere sier, at du også jobber med deg selv og ikke dyrker denne forelskelsen. Tenk på denne personen som en som du også kommer til å oppdage de mest IRRITERENDE sidene ved. Du har aldri våknet opp med denne mannen som kanskje er morgen gretten og sur, du har aldri vært sårbar overfor denne mannen som gjøre deg usikker, du har aldri levd hverdagen med han som gjør at han noen-ganger-kan-få-deg-så-sint og du ønsker heller ikke å finne dette ut.. Fordi mannen din har du vært gjennom tykt og tynt med, han valgte også deg på tross av dine feil, og han er trofast ved din side.

Trenger du spenning, så foreslår jeg at du finner en kul, ny hobby du kan engasjere deg i..

Lykke til!

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Nei, du bør ikke fortelle ham det.

Jeg synes det hadde vært helt tragisk om mannen min kom hjem og fortalte meg at han var forelsket i en annen kvinne - det hadde nesten vært bedre om han hadde vært utro etter mine begreper. Utroskap kan foregå uten at man har følelser ... Å være forelsket i en person over lang tid er langt mer alvorlig i mine øyne.

Og jeg er sikker på at mannen min hadde blitt veldig såret om jeg sa at jeg er forelsket i en annen mann ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...