Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2003 #2 Skrevet 9. august 2003 Et lite udrag fra planene... *Construct a proactive message framework to minimise negatives arising *Assess consumer reaction if press develop scare stories and develop best messages to pacify *communicate benefits of technology *cultivate support *neutralize opposition *mitigate possible public backlash Disse planene du nevner her har vil ikke noe spesielt med RFID teknologi eller de etiske spørsmål rundt RFID å gjøre? Disse planene er generelle vurderinger rundt det å få negative omtale rundt sitt produkt. De kunne derfor like gjerne gjelde Coca-Cola, Mc Donalds eller Nokia.
Gjest Gjest II Skrevet 9. august 2003 #4 Skrevet 9. august 2003 Det hadde sikkert hjulpet om du hadde sagt at RFID står for "Radio Frequency Identification". Det er nok få som liker tanken på at produkter vi kjøper skal kunne spores av produsenten via radiosendere, men det er altså på full fart inn. Akkurat som det antakelig er få som liker tanken på at firmaer som MGM, Disney o.l. skal kunne bestemme over video- og audiofiler som vi har betalt for og lastet ned på vår egen PC, slik at de ikke kan kopieres, bare kan brukes på akkurat den PC'en, og eventuelt slutter å fungere etter en gitt tidsperiode, men det kommer jo også i neste versjon av Windows.
Gjest Hilde Skrevet 9. august 2003 #5 Skrevet 9. august 2003 Nullet, jeg tror du krisemaksimerer dette som så mye annet. For det første vil innføringen av RFID-brikker effektivisere arbeidet i bl.a. posten, flyselskaper (bagasje), transport, lagerbeholdninger osv. Klart det kan misbrukes, men jeg setter min lit til at butikker verner sine kunder og seg selv mot urettmessig bruk - og jeg tror at man velger å sikre seg mot fremtidige søksmål fra enkeltpersoner som mener seg overvåket.
VesleBråka Skrevet 9. august 2003 #7 Skrevet 9. august 2003 Skisser et worst-case scenario for meg med at en vare kan linkes til et kredittkort. Hvis det er salgsplanlegging osv. du snakker om, så er USA allerede ganske kyniske der. De store kjedene planlegger butikker og varelager ut ifra inntektene i området, de har all statistikk om kjøpekraften. Hvilke forsikringspakker og lånepakker banker kjører hvor osv. Utnytter de desperate.
:-) anna Skrevet 10. august 2003 #10 Skrevet 10. august 2003 Kjære vene så uforskammet du er. Veslebråka ba deg bare om å utdype hva som kunne bli de verst tenkelige konsekvensene av det du har skrevet hovedinnlegget om.
Nullet Skrevet 10. august 2003 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2003 Kjære vene så uforskammet du er. Jeg gidder ikke være høflig, når jeg ikke får høflighet igjen. Jeg gidder ikke være "gentlemann".......... Veslebråka ba deg bare om å utdype hva som kunne bli de verst tenkelige konsekvensene av det du har skrevet hovedinnlegget om. VelseBråka vet så utmerket godt selv! Det finnes noe som heter søkemotorer også! Hmmmmmm.....Jeg begynner å lure litt. Mens menn har et helvete på internett, og ellers i samfunnet, med å prøve å holde tilbake visse "krefter" på denne kula her, sitter kvinnfolk å syter om menn og "likestilling". Du verden hvor langt bak dere ligger etter menn på dette punktet, det er jo som om vi menn ligger lysår lenger frem i utviklinga enn dere. Jeg bli sjokkert! Jeg gidder ikke dette mer. Ingen vits å prøve å vise frem virkeligheten, når kvinner mener de har en slags enerett på den. Sannheten er jo at de (de fleste av dem) ikke skjønner noenting av hva som er virkelig og ikke! Jeg skjønner hvorfor "BigBrother" prøver å fortelle oss at det "store sterke kjønnet" er kvinner, og at menn er "noen svake jævler". Kvinner er så lette å hjernevaske, og få de til å bli storforbrukere, uten evne til å tenke selv! Ta det som det er ment, en fornærmelse! Og hvorfor ender alltid de trådene jeg starter opp, med at jeg må forsvare meg selv? Det var ikke det de var ment som!!
Gjest Hilde Skrevet 10. august 2003 #12 Skrevet 10. august 2003 Ikke lett å se hva som har skjedd her, nei ... Hvorfor har du slettet det du skrev, Nullet ? Herlighet, vi må da kunne ha en diskusjon uten at man helt mister hodet, vel ?
:-) anna Skrevet 10. august 2003 #13 Skrevet 10. august 2003 Oppriktig talt Nullet, når du starter en diskusjon i et diskusjonsforum bør du tåle at noen ber deg om å utdype hva du mener... Om du trodde vi alle visste hva du snakket om så hadde du vel ikke startet denne tråden i det hele tatt?! Når du så reagerer med å angripe hele kvinnekjønnet så virker det bare som om du ikke greier å argumentere for det du mener, og heller tenker at angrep er det beste forsvar. Jeg for min del reagerer med å synest at det var helt bak mål av deg, og da står jo resten av det du har skrevet i lys av det. Budskapet ditt - som jo er veldig alvorlig, og et interessant tema å diskutere, blir skadelidende av at du i mine øyne oppfører deg helt sprøtt. Jeg blir ikke fornermet i det hele tatt, fordi jeg ikke synes folk som diskuterer på den måten har noe injurierende kraft. Og jeg kommer ikke til å gidde å svare noe mer på hverken denne tråden eller noe du skriver i fremtiden, det er rett og slett ikke vits i. Men lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå