Gjest Gjest_Miffy_* Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Naboen har fått seg en ny kattunge. Kjempe søt men veldig selskapsyk. De som eier denne kattungen er så og si aldri hjemme. Den var alene en helg uten mat og vann, jeg får så vondt av den. Den ligger på dørmatta når jeg kommer hjem ifra jobb, venner, byen ovs. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har selv en voksen pusekatt som liker seg best inne, å tåler ikke tryne på andre katter.
Gjest Gjest_Maggi_* Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Sett ut mat og vann hos NABOEN og se ann om de lar den være aleine i lengre perioder uten mat og vann..
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Om dette gjentar seg send de en melding eller ring: "Hei, jeg ser katten deres går ute, og det ser ut som den ikke kommer inn. Klarer heller ikke se noe mat eler vann til den noe sted, og den virker både sulten og tørst. Jeg antar det er noe som står på og dere har måtte reise i hui og hast, så jeg har satt ut litt mat og vann enn så lenge. Jeg mener ikke å grave i privatlivet dere, men siden jeg nå er hjemme kan jeg gjerne ta litt hånd om pus en kortere periode, men når tror dere at dere kommer hjem eller får tak i mer formell kattevakt? Har katt selv som overhodet ikke liker andre katter, så jeg kan ikke ta den inn, og det gjør det hele litt vanskelig på lengre sikt for min del." Eller noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Du kan si fra at de må gi katten mat og vann, at de ikke kan regne med at den klarer å få tak i det ute på egen hånd til enhver tid. Hvis dette fortsetter, kan du true med å anmelde dem for dyremisbruk.
Troyamin Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Du kan si fra at de må gi katten mat og vann, at de ikke kan regne med at den klarer å få tak i det ute på egen hånd til enhver tid. Hvis dette fortsetter, kan du true med å anmelde dem for dyremisbruk. Og da er nabokrangelen i full gang!
Lalle Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 For naboskapet sin skyld, ikke bland deg.
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 For naboskapet sin skyld, ikke bland deg. For dyrets helse sin skyld, bland deg.
Talwen Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 (endret) En i min familie opplevde dette for et halvt års tid siden; hun tok inn kattungen, uten å si ifra. Katten var alene (ute) en hel helg, bare 12 uker gmmel, uten mat og vann. Slektningen min visste hvor naboen hadde fått katten fra (felles venn) og ringte dit. De kom og hentet katten på dagen. Naboen fikk aldri vite hva som hadde skjedd; de trodde pusen hadde dødd... Og virket ikke så veldig rystet av dét, akkurat. Sett gjerne ut mat og vann ved naboens dør, og send en slik melding som Gjest foreslår (jeg syntes den var utrolig godt formulert!). Er det noe sted der hvor kattungen kan finne tørt ly om det regner? Endret 4. september 2009 av Talwen
Gjest Lille-pus Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Naboen har fått seg en ny kattunge. Kjempe søt men veldig selskapsyk. De som eier denne kattungen er så og si aldri hjemme. Den var alene en helg uten mat og vann, jeg får så vondt av den. Den ligger på dørmatta når jeg kommer hjem ifra jobb, venner, byen ovs. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har selv en voksen pusekatt som liker seg best inne, å tåler ikke tryne på andre katter. Selv om voksen-pusen din egentlig ikke liker andre katter så kan du jo prøve å la naboens pus-unge komme inn i gangen hos deg Kanskje går det greit, kanskje ønsker din egen pus at den lillee finner veien ut igjen (med en gang !). Men, dersom du har muligheter til å la den lille være litt innomhus (derfor jeg tenkte på gangen) så kan den kanskje få både litt mat og vann der, av deg, samt en utestol med et pledd oppi til å ligge på/sove litt.... og ikke minst; få litt kos ) "Faren" ved dette er jo selvsagt at den kan bli venn med din katt og at den som nå er liten gjerne vil flytte inn hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå