Gå til innhold

Hvor ofte skifte på senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett og slett; hvor ofte er det 'vanlig' å skifte på senga? Hva er hygienisk?

Og holder det å vaske sengetøy på 60 grader? Jeg vasker ofte mine på 90, selv om det står 60. Det går jo bra, men de blir vel noe 'slamsete' etterhvert.

Hva med dyner? Hvor ofte skal man vaske de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt skifter vi på senga 1 gang i uka her i huset, men nå som det har vært så varmt og klamt har det blitt to. Bruker å ta det samtidig som vi vasker. Da lufter vi også dyna og puter. Vasker sengetøyet på 60 gradeer, eller det som anbefales på vaskelappen :D

Skrevet

En gang i uka.

Sengetøy vaskes på 60 grader som regel. (Laken av og til på 90 grader, hvis de tåler det)

Gjest Tristessa
Skrevet

En gang i uken, alt vaskes på 95 grader. Jeg er støvallergiker...

Gjest Zalomine
Skrevet

Annenhver uke bytter vi på senga, det er "det mest vanlige" (om du sjekker mange ulike avstemminger om akkurat dette her inne, bl.a) og vasker det på 60 grader.

Om sommeren bruker vi ofte et ekstra dynetrekk, som det ikke er dyne inni, og bytter stort sett hver 14. dag da også, men oftere ved behov. Synes slett ikke det er uhygienisk. :)

Skrevet

Vi har en støvallergiker i huset og skifter en gang i uken.

Sengetøy vaskes hos oss på 60 grader. Det funker helt fint. Dyner, puter og overmadrass vaskes "noen ganger" i året... ikke veldig ofte, men sånn passe av og til.

Skrevet

Skifter 1 gang i uka. Vasker på 60 grader. Slenger dyne og pute ut gjennom vinduet nesten hver gang jeg skifter sengetøy, lufter det leeeeenge.

Skrevet

Skifter stort sett hver fredag, og vasker på minimum 80 grader.

Skrevet

Skifter også en gang i uka, og vasker på 60 grader.

Skrevet

Her skifter jeg på sengene hver 14 dag. :)

Sengetøyet vasker jeg på 60grader

Skrevet

ca annenhver dag, 60 grader. har lyst på tørketrommel!!!!!! :(

Gjest Hilde K S
Skrevet
ca annenhver dag, 60 grader. har lyst på tørketrommel!!!!!! :(

Jeg sier ; "løp og kjøp !".

Vi skifter hver 14 dag.

5 snger med fullt sengetøy, det er noen maskiner det.

Derfor ; ungene sine en uke og vår den andre uken.

Skrevet

ja mannen min har LOVET at vi skal ha trommel i hus før ungen kommer, for jeg akter IKKE å la klær henge døgnet rundt i STUA. har ikke vaskerom, og badet er for lite.

Skrevet

Vi skifter hver 14 dag.

5 snger med fullt sengetøy, det er noen maskiner det.

Derfor ; ungene sine en uke og vår den andre uken.

sånn er det her og :)

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Vi skifter hver 14 dag, men har det vært veldig varmt så blir det en gang i uken. Jeg vasker sengeklær på 95 grader.

Skrevet

Iset: hvorfor skifter du sengetøyet så ofte?? Hørtes veldig unødvendig ut synes jeg, man er vel ikke så skitten etter dagens hygienestandard?! -Eller er du/dere allergiske? -Selv skifter jeg hver 14 dag, synes det er mer enn nok, lufter de riktignok nesten hver dag da!!

Skrevet

Skifter på ca hver fjortende dag til vanlig, men nå som det er veldig varmt så skifter jeg oftere - gjerne etter behov.

Vakser sengetøyet på alt fra 60 til 90 grader. Har trinnløs temperaturregulering på vaskemaskinen :D Det kommer jo an på hvor skittent sengetøyet er og hva slags materialer det er i...

Suz :wink:

Skrevet

Hos oss skiftes det 1-2 ganger i uken (elsker å sove i rent sengetøy!), og det vaskes på 95 grader.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skifter sengetøy hver dag! Skjønner ikke at folk orker å ligge i samme sengetøy 2 dager???? Æsj. Tanken gjør meg dårlig :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...