Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg innom McDonalds for å kjøpe lunsj, det var mye folk og jeg bestemte meg for å ta drive-in isteden for å gå inn. Det var enten noe galt med "callingen" eller så hørte jenta som tok imot bestillingen dårlig, jeg måtte gjenta meg selv flere ganger. Jeg skal innrømme at jeg ikke var i verdens beste humør, og det ble ikke bedre av at jeg måtte gjenta meg selv flere ganger. Da det omsider ble min tur ved luka var jenta som stod der svært avmålt, og med mitt dårlige humør ble det vel ikke bedre. Kommunikasjonen var minimal, kun høflighetsfraser som "takk" og "værsågod". I det hun gav meg vekslepengene mine sa hun "Det er lov å smile." i en sarkastisk tone og slang igjen vinduet. Jeg ble helt sjokkert og fikk meg ikke til å gjøre annet enn å kjøre avsted, men i ettertid har jeg mest lyst til å klage på henne.

Jeg var aldri frekk eller uforskammet mot henne, jeg var normalt høflig, men ikke overstrømmende blid og jeg synes faktisk det var en skikkelig frekk kommentar. Jeg jobber selv i butikk og synes faktisk ikke det er de ansattes jobb å belære kundene om folkeskikk...

Videoannonse
Annonse
Gjest emmeline
Skrevet

Hun var sur, du var sur, get over it. Totalt unødvendig kommentar selvfølgelig, men hadde ikke giddet å bry meg nevneverdig om dårlig serviceinnstilling på McDonalds. Du bestiller mat, får den iløpet av et minutt eller så, du spiser (evnt. kjører) og drar igjen.

Skrevet

Teit kommentar, men sannsynligvis har du framstått en smule annerledes enn du selv tror.

For all del, bare klag, det er ikke det jeg mener. Kommentaren var langt utenfor det en kundebehandler skal tillate seg.

Skrevet

Synes de fleste på McDonalds i Norge er generelt lite serviceinnstilte. Er jo stort sett bare ungdommer som jobber der, og det ser ikke ut i restaurantene. Mat overalt på gulvet, og skitne bord. Slikt har ikke jeg opplevd på noen av de McDonalds restaurantene jeg har vært på i utlandet. Det virker som om både gjester og ansatte har mer respekt.

Gjest Supermimz
Skrevet (endret)

Man bruker mindre muskler på å smile, enn på å se sur ut. Jeg synest man kan ha god nok selvironi til å ta kommentaren med litt humor :) (Selv om det var litt drøyt sagt ;)

Endret av Supermimz
Skrevet

For meg er ikke McDonald's et sted man kan gå og spise, det er et sted jeg av og til går forbi, og ofte legger jeg ikke merke til det, engang. Er du klar over hva den dritt"maten" gjør med kroppen din? Jeg er ikke fanatisk på noen som helst måte, men det de serverer der er stort sett som gift for kroppen...

Jeg er glad jeg slipper å forholde meg til dårlig kundeservice fra Macern.

Skrevet

Synes du skal klage.

Kunder har lov å være i dårlig humør, den ansatte får tross alt lønn for å yte service, enten kunden er sur eller blid. Så lenge du ikke var uhøflig.

Selv har jeg opplevd elendig service selv når jeg har vært blid og smilende.

Dette spesielt i klesbutikker der det jobber ungdommer (jenter), som Vero Moda, Bik Bok osv. Tror det er mer en selvfølge å få en jobb i ung alder i dag. Før var man litt mer priviligert og takknemlig når man fikk tidlig jobb. Idag ser det nesten ut som de er blitt tvunget til å være der, når de står med et tomt blikk og leker med tyggisen sin.

Skrevet
Synes du skal klage.

Kunder har lov å være i dårlig humør, den ansatte får tross alt lønn for å yte service, enten kunden er sur eller blid. Så lenge du ikke var uhøflig.

Å komme med en sånn komentar er langt over streken for hva man egentlig kan tilate seg når man er i et service yrke, MEN når hun faktisk gjorde det er jeg villig til å vedde mye på at ts kanskje ikke har vært helt ærlig i sin framstilling av hvordan H*n oppførte seg. Jeg tror det er en godt mulig at ts selv var uhøflig ;) og selv om det ikke undskylder jentens kommentar forklarer det den ihvertfall.

Skrevet

klag, ikke klikk mongo lissom, men si i fra at denne ansatt gikk over streken. Macker'n vil sikkert ikke fremstå slik hun tillot seg selv den dagen.

Klagen bør være skriftlig, for denne ansatte må lære.

Skrevet

Jeg har tidligere jobbet hos en annen hamburgerkjede enn McDonalds og har selv opplevd at det er ganske mange kunder som er rett og slett sure.

Jeg hilser og smiler, får ingenting tilbake. Kunden mumler hva h*n skal ha, jeg slår inn. Jeg spør noen "kontroll"/tillegsspørsmål til bestillingen, får noen sure grynt tilbake. Sier takk når jeg får pengene, versågod når jeg leverer maten og hade når kunden drar, uten en lyd tilbake!!

Etter ca 10 slike i løpet av kort tid er det rimelig vanskelig å fortsette å være hyggelig og høflig!

Tenk litt på hvordan dere oppfører dere til betjeningen. Smiler du tilbake når betjeningen smiler og sier hei, skal dere se at servicen tar seg betraktelig opp!

Hvis noen synnes dette er alvorlig nok til å klage på så lurer jeg på hva som skjer den gangen det faktisk er noe å klage på..... politianmelde?? ringe mattilsynet??

Utrolig å bruke så mye energi på en småfrekk McDonaldsansatt...

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet
I går var jeg innom McDonalds for å kjøpe lunsj, det var mye folk og jeg bestemte meg for å ta drive-in isteden for å gå inn. Det var enten noe galt med "callingen" eller så hørte jenta som tok imot bestillingen dårlig, jeg måtte gjenta meg selv flere ganger. Jeg skal innrømme at jeg ikke var i verdens beste humør, og det ble ikke bedre av at jeg måtte gjenta meg selv flere ganger. Da det omsider ble min tur ved luka var jenta som stod der svært avmålt, og med mitt dårlige humør ble det vel ikke bedre. Kommunikasjonen var minimal, kun høflighetsfraser som "takk" og "værsågod". I det hun gav meg vekslepengene mine sa hun "Det er lov å smile." i en sarkastisk tone og slang igjen vinduet. Jeg ble helt sjokkert og fikk meg ikke til å gjøre annet enn å kjøre avsted, men i ettertid har jeg mest lyst til å klage på henne.

Jeg var aldri frekk eller uforskammet mot henne, jeg var normalt høflig, men ikke overstrømmende blid og jeg synes faktisk det var en skikkelig frekk kommentar. Jeg jobber selv i butikk og synes faktisk ikke det er de ansattes jobb å belære kundene om folkeskikk...

Buhu! jeg fikk dårlig service når jeg bestillte min burgerlunsj fra bilen.

Noen mennesker har litt dårlig bakkekontakt, du virker som en av de.

Kjøp den faens burgeren din, betal og spis. Tror du virkelig man blir overlykkelig av å jobbe på Mcdonalds?

Skrevet
Synes de fleste på McDonalds i Norge er generelt lite serviceinnstilte. Er jo stort sett bare ungdommer som jobber der, og det ser ikke ut i restaurantene. Mat overalt på gulvet, og skitne bord. Slikt har ikke jeg opplevd på noen av de McDonalds restaurantene jeg har vært på i utlandet. Det virker som om både gjester og ansatte har mer respekt.

Hva tror du det skyldes?

Det koster mer å ha folk på jobb i Norge. Det er ikke akkurat som Mcdonalds, burgeking o.l investerer i sine ansatte, tror jeg hadde blitt rimelig grumpy av å jobbe på et sånt sted selv.

Skrevet
Kommunikasjonen var minimal, kun høflighetsfraser som "takk" og "værsågod".

Lurer bare på hva du mener den ansatte skulle snakket med deg om?

For min del holder det at de er høflige. :sukk:

Skrevet

Er det rart det er krig i verden?

Antagelig framsto du som en sitron selv, så kom over det.

Skrevet

Alle har lov å ha en dårlig dag, alle har lov å være sure. Ansatte skal ikke komme med slike kommentarer til kundene, punktum! Hadde jeg giddet å klage? Nope.

Skrevet

Ta lærdom av opplevelsen - smil og vær glad til alle selv om du er i et dårlig humør selv. Skal love deg det kommer til å endre livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...