Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg begynner å få en samling familiebilder jeg er livredd for å miste. Til nå har fotoene bare vært lagret på cd og i harddisken på laptoppen min. Ja, jeg vet jeg er dum. Bildene bør lagres en annen plass. Hvor sikkert er det å lagre disse på en annen harddisk som jeg eier selv eller kjøpe tjenester "sikker lagring" hos feks Elitefoto eller Telenor? Noen som har gode råd
Safira Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Jeg synes ofte at sånne tjenester som "sikker lagring" osv. tilbyr ganske lite lagringsplass, og er ganske dyrt (hvertfall for meg som fortsatt går på skole og ikke har noe særlig inntekt ), så for meg var ikke det et gunstig alternativ. Jeg kjøpte derfor heller en ekstern harddisk på 1TB som jeg bruker til backup av bilder og viktige dokumenter. I tillegg til dette brenner jeg også bilder på DVD som jeg legger hos pappa i tilfelle brann ol. Hvis harddisken på pcen og den eksterne harddisken dør har jeg fortsatt DVDene.
Gjest Wolfmoon Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Når det gjelder bilder har fotoknudsen gratis mulighet for lagring av bilder på sine nettsider. Jeg synes det funker veldig bra, da jeg kan få bildene printet direkte derfra i tillegg. Mulig andre fotoforretninger også har samme tilbud!
Gjest Marlo Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 En ekstern hardisk med speilfunksjon er nok det tryggeste.
Yummy_Mummy Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 En ekstern hardisk med speilfunksjon er nok det tryggeste. Absolutt, men den bør ikke oppbevares sammen med pcen i tilfelle brann eller tyveri.
Gjest ts Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Takk for svar dere. Når det gjelder bilder har fotoknudsen gratis mulighet for lagring av bilder på sine nettsider. Jeg synes det funker veldig bra, da jeg kan få bildene printet direkte derfra i tillegg. Mulig andre fotoforretninger også har samme tilbud! Har hørt sånn ymse om de som tilbyr gratis sikker lagring. At dersom noe er gratis bør man være skeptisk på kvaliteten. Vet at hos Telenor og Elitefoto må man betale, men da er vel sikkerheten bedre. En ekstern hardisk med speilfunksjon er nok det tryggeste. Hva er en speilfunksjon?
susanne_89 Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Det eg har gjort er å kjøpe ein ekstern harddisk på 1TB som eg tar backup av alle bilda, i tillegg til at eg har nesten alt liggande opplasta hos Eurofoto. Dei har ubegrensa med lagring og det var gratis, no kostar det 180 kr for eit heilt år å lagre så mykje som du vil. Eurofoto har og blitt kåra til ein del forskjellige prisar.. Der kan ein bestille direkte frå "sin bildebank" og velje produkt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå