Cerveza Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Har dratt på meg senebetennelse i begge albuer og det ene beinet ( bak kneet ), noe som gjør at jeg ikke får trent. Har slitt med dette i 1 måned nå, og selv om smertene er mye bedre, er det fortsatt ikke smertefritt. Er det noen som har hatt dette som kan si noe om hvor lenge dere har hatt det eller om det finnes noen gode råd for å bli "frisk"? Har så lyst til å få trent igjen.
Imax Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Oj, det kan ta tid, veldig forskjellig og det kommer jo an på belastning når du ikke trener også. Hva med en tur til legen? Skikkelig betennelsesdempende hjelper jo betraktelig.
Cerveza Skrevet 31. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2009 Det var det jeg var redd for. At det skal ta lang tid. Jeg sluttet å trene da smertene kom, prøvd å hvile de vonde områdene så de skal få mulighet til å leges. I tillegg smurt med varmekrem hver dag samt massasje for å øke blodsirkulasjonen. Har en jobb hvor det blir endel løft, noe som nok ikke er veldig gunstig. Har lett gjennom dette emnet på nett og det er veldig store uenigheter rundt om betennelsesdempende har så god virkning. Men det skader vel ikke prøve, kan jo kontakte legen og høre hva han anbefaler. Det jeg frykter mest er å begynne å trene for tidlig og dermed trigge dette til å blusse opp igjen.
Chanel.No5 Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Anbefaler deg å få en time med legen din. Han/henne kan svare deg mye bedre på dette eller henvise deg til noen som kan. Det er lettere for en som ser omfanget av din betennelse å svare på dette. Ville ventet med trening til dette også.
Gjest Gjest_Mariann_* Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Hei! Dette kommer til å høres veldig spesielt ut, men jeg kjenner flere som har kurert senebetennelse med magneter. Min samboer spiller gitar flere timer om dagen, og bare en måned før studioinnspilling, fikk han kraftig senebetennelse i armene. Han var livredd for at studioinnspillingen, og dermed plata skulle gå tapt. Min naturlege rådet han deretter til å tape på små magneter på smertepunktene. Etter to uker var alle smerter borte, og magnetene kunne tas av. Han oppbevarer fortsatt magnetene i hus, men har ikke hatt bruk for dem. For han virket det, og jeg vet også om flere andre det har hjulpet. Det skader iallefall ikke å prøve?
Cerveza Skrevet 31. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2009 Takk for gode råd. Innser nå at jeg må gjøre mer enn bare vente på at det skal bli bra av seg selv. Ringer fastlegen i morgen og får ordnet time, så blir det vel kanskje en runde med bet. dempende. Har lest litt om magnetterapi, og mange har hatt god effekt av dette. Det skal absolutt vurderes. Blir smårar av å ikke få trent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå