Gå til innhold

Bra restaurant Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God restauranter i Bergen? Har prøvd ut Bryggeloftet og er veldig fornøyd, men skulle gjerne visst om flere gode steder å spise som ikke er restaurantkjeder :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger en indisk restaurant (husker ikke hva den heter) i Marken. De har supergod mat, bra service og koselige lokaler. Anbefales!

Skrevet

I hvilken prisklasse da?

Potetkjelleren er jo veldig bra, kanskje den beste. På høyden (?) har god, lokalprodusert mat. På Jacobs overfor Katten har jeg spist god mat en gang, men det var i sommer i bakgården deres, som er nydelig. Det ga jo selvsagt maten et ekstra godt inntrykk. ;)

Soho/Sumo har også god mat, nå husker jeg aldri hvem som er hvem, men den ene ligger i Håkonsgaten og har bla tre-retters for i underkant av 500, den andre ligger overfor Godt Brød i vaskerelven og har asiatisk inspirert-mat, blant annet sushi, Bento-box til lunsj og diverse varmretter.

Skrevet

Oi, glemte helt av På Høyden - dyrt synes jeg, men knallgod mat!!

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Lousianna Creole restaurant over veien fra fisketorget (der hvor Specksavers er). Det er min favoritt i byen, og nå har de fått ny meny og... Nammenam!

Skrevet

Min favoritt er spisekroken oppe ved klosteret.

Vi bruker også å gå på Aroma på vetrelidsallmenningen.

Red sun i kong oscars gt, har god sushi, og div andre retter( kina/japan restaurant)

sumo og soHo liker jeg også.

Og for billig mat før kino ol går vi på cyclo, i nygårdsgaten.

kafe Opera er jo en stayer, de har gode hamburgere.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tapas på Escalon ved Fløibanen :)

Skrevet
Tapas på Escalon ved Fløibanen :)

Lille Escalon er og veldig god (er jo samme maten).

Ellers liker jeg veldig godt Boha. Har og hørt at Jacobs Åll skal lage god mat, men har aldri spist der selv.

Synes og restauranten under Sumo er veldig god, men nå husker jeg ikke hva navnet er :klaske:

Skrevet

Den under Sumo liker jeg også.

Escalon er jeg ikke så begeistret for, syns de har stagnert. Jeg savner mer fornyelse i menyen.

Skrevet

Hvor ligger Boha?

Jacob Ålls er det den som er gamle Era ved Exhibition? :)

Skrevet

Sumo liker jeg godt. Sushien er god, og de har flere andre retter på menyen som også er gode for de som ønsker noe anneti. Fikk en nydelig, grillet tunfisk der en gang.

Salsa (i etg. under Sumo) har også god mat. Pampas biffen deres er kjempegod!

For god biff liker jeg også Steakers.

Stragiotti liker jeg godt til lunch. De har lunchmeny helt frem til kl 17 el 18, og for en drøy hundrings får man da f.eks. pasta eller pizza i en gode porsjon. Vi har gått der noen ganger mot slutten av lunch-serveringen og bestilt lunch-meny som middag. Det har vært rikelig for meg hvertfall. Sist jeg var der hadde jeg en god pastarett med sopp og asparges.

Naboen er en favoritt. For litt mer formelle sammenhenger er restauranten oppe kjempebra, og pub-menyen i kjelleren er også bra. Burgeren deres er etter min mening av de bedre i byn.

Cafe Spesial har stort utvalg av øl, og gode pizza´er.

Skal vi virkelig flotte oss så går vi på Potetkjelleren eller Lucullus. Boho også et par ganger.

Har lyst til å prøve Colonialen. Det skal vist være virkelig bra!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hvor ligger Boha?

Jacob Ålls er det den som er gamle Era ved Exhibition? :)

Boho ligger i Vaskerelven. Rett ved siden av Kiwi´en.

Jacobs Ålls er gamle Era ja. De har en skikkelig fin uteservering, men maten og servicen synes jeg er så som så.

• 3 år senere...
Skrevet

Vista Bar og Brasserie, den nye på Kløverhuset liker jeg veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...