Sunshine Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Hva var grunnen til at dere valgte å ha bryllupsfesten der dere skal ha den?
Kirby Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Relativt billig, gode muligheter til å være ute og veldig pent innendørs også.
Cæmis Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 (endret) Vi valgte ett for en god stund siden og var storfornøyde, etter planleggingen begynte skjønte vi at dette stedet ikke er helt optimalt kostnadsmessig slik som vi ført trodde! Nå leter vi etter nytt, og tror vi har funnet et MYE bedre som koster nesten det samme! Nå krysser vi fingrene for at dette nye stedet er ledig akkurat på vår dag! Siden det er så lenge til så tror vi nok det, men man vet jo aldri! :D Det som er vikig for oss er at det er nogenlunde sentralt, at det er fint og at gjestene hart et sted å sove i nærheten som de vil de (hotell etter festen). Det er også viktig for oss at det ikke er dyrt med leie. Endret 30. august 2009 av Cæmis
Concertina Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 For oss var nærhet til kirken og til overnattingssteder det viktigste, sammen med at vi kunne ordne alt selv.
Christal Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Hos oss var det egentlig ikke noe "valg". Lokalet er faktisk det eneste i nærområdet som er stort nok for vårt bryllup - rimelig er det også.. men .. vanskelig å pynte et lokale som "ligner på en gymsal" :-(
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Samme som Cristal over - vi måtte ha et lokale som rommet alle våre gjester - og da var det ikke mye å velge mellom. Så ville vi stå for drikken og maten selv, for å spare penger, og det utelukket hoteller og slike selskapssaler. Vi fant et grendahus i stedet. Og leide buss til og fra festen for gjestene, siden det lå et stykke unna sentrum.
Prestekrage Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Vi skal ha den hjemme i hagen. Grunnen er at vi ville ha hagefest, og vi hadde stor nok hage. Vi synest det var veldig praktisk og billig å!! Vi leier partytelt,gulv,stoler,bord og servise,m.m.
Sunshine Skrevet 31. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2009 Vi har en stor hage mange mil unna der vi og de fleste gjestene bor. Drømmen er å gifte seg der, men vi føler det er dårlig gjort ovenfor gjestene så vi forsøker å finne et alternativ her i stedet. Drømmestedet hadde gjort hele festen billigere for oss og gitt oss den rammen vi ønsker, men selvsagt dyrere for gjestene som må reise langt og ha overnatting. Hva hadde dere gjort? Valgt drømmestedet eller tatt hensyn til gjestene?
MiniBill Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Vi skal gifte oss i lokalet vi ble kjærester <3 Det er billig, stort nok og vi kan ordne alt selv.
zubimaru Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Vi skal ha bryllupet på et grendehus som ble bygget i 2008. Heldigvis for oss, så har de laget det i 3 etasjer (halve nederste etasje er under jorda), som gjør at folk kan gå litt unna musikken hvis de vil ha litt ro, eller bare samle seg litt. Det er også muligheter for at noen av gjestene kan overnatte der, som jo er veldig bra! Trenger mye plass utenfor da vi har gjester som kommer langveis fra, og tar med seg campingvogn, og det var det god plass til der. Stort kjøkken med alt tilbehør; fryseskap, kjølerom, kokeøy.. You name it. Til og med bar, som jo er bra! Har tenkt på å bruke et av rommene i kjelleren til barna, slik at de slipper å sitte sammen med oss voksne å bli hysjet på imens talene pågår. Vi vil at underholdningen skal være like bra for alle inviterte. Noen spill, tegneark e.l. 3 utganger både her og der for de som røyker eller vil trekke frisk luft. Alt i alt så trenger vi bare tenke på maten og pynten, som sikkert ikke er negativt, da jeg har hørt rykter om at det blir mye stress den siste uka før den store dagen.. Koster 2400,- å leie hele helga, så det var jo ikke så dyrt. Veldig fornøyd med valget alt i alt.
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 Vi valgte ett sted -hotell- hvor de ordnet alt. Vi så på steder hvor vi skulle ordne alt (catering, ha med drikke + + + + +). Slapp alt stress - de hadde arrangert menge bryllup og viste godt hva de måtte gjøre og hvilke besluttninger vi måtte ta. Regnet også på forskjellen som ble minimal.. Det viktigste var at vi slapp å stå opp "tidlig" på søndagen for å rydde og vaske - og det var verdt hver eneste krone!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå