Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 vi betaler 5000 for fotografering i studio. regner da ikke med å få noen bilder, men at BARE fotograferingen koster 5000? noen som vet noe om det? så en gang bryllupsinvitasjoner som et slags hefte med bilder av brudeparet på foriden og mange små bilder inni ved teksten. det var ikke limt bilder på, men var liksom printet slik. var veldig flotte! vet noen hvor man kan bestille slike? er det fotografer som gjør det, eller finnes en nettsiden hvor man kan skape sin egen invitasjon i det format med egne bilder? på forhånd takk
lilleGrethe Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 5000 for fotograferingen er nok ikke uvanlig. Vi betaler 5300 for fotografering i kirken + 1,5 time ute etterpå. I tillegg kommer album med bilder, takkekort, forstørrelser, osv. Totalt regner vi med å betale mellom 10 000 og 11 000. Angående invitasjonene ville jeg nok gjort dette selv. Bruk et bildebehandlingsprogram til å redigere bildene til riktig utsnitt osv (jeg bruker Photoshop, men det finnes flere programmer der ute som er gratis, f.eks. Gimp eller Photoscape). Ellers bruker jeg som regel bare word til å ordne dokumenter som dette - du kan endre arkstørrelsen manuelt - mål opp hvor store kortene er, og lag et tosidig ark (to kolonner). Reduser margene til max 1cm. Sett inn bildene du laget, velg text wrap "tight" (den lille firkanten med hunden), så kan du enkelt plassere bildene der du vil ha dem. Håper dette er noenlunde greit forklart, si ifra hvis du trenger mer hjelp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå