Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som vi alle vet kan jo ikke annonsørene love gull og grønne skoger enten det er snakk om suspekt spareprodukter innen finans, kosttilskudd som ikke har dekning i forskning eller påstander om at et produkt er markedets beste når det ikke er bevist om det faktisk er det.

Det samme gjelder jo om man tilbyr et produkt man ikke kan levere. Man kan f.eks. ikke reklamere for en blå bil dersom den ikke er tilgjengelig for menigmann. H&M gikk på en smell her for noen år siden da modellen (Anna Nichole?) hadde en bikini som var spesialsydd, og som altså ikke var tilgjengelig i butikkene.

Hvorfor nevner jeg dette? Jo, fordi jeg kan aldri huske å ha fått en slik burger noe sted, og i alle fall ikke hos annonsøren, ei heller kan jeg huske å ha fått en pizza til å se slik ut.

Jeg vil påstå at resultatet avviker VELDIG...og da har jeg allerede trukket fra mine kokkekunnskaper som potensiell feilkilde, og det skulle vært VELDIG interessant å sett f.eks. FBI eller noen utfordre annonsørene til å levere et produkt som er i nærheten av det som fremvises i reklamene.

EDIT:

Det finnes sikkert i hauger og dunger av andre eksemåpler også.

Endret av Snill
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg tror at det står "Ferdig resultat kan avvike noe fra bildet" ellerno i restaurantene til Burger King. Mener å huske det hvertfall.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Nå skal jeg være litt snill med burgerking.. Jg har flere ganger fått burger som var 90%lik bildet og det er veldig bra, mtp at reklamer generelt lyver/ eller er missvisendes..

Men dette var da i Sverige..... Og der var det tyngde på maten, jeg fikk nærmest sjokk da jeg løftet på burgerene i Sverige.

Ellers så kan jeg si at norske reklamer overser jeg glatt gitt!

Skrevet

Skrekkeksempler på dette, må da være shampoer og mascaraer!

Skrevet

Hvis du mener den er villedende, send en klage til forbrukerådet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...