Gjest Gjest_Amo_* Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Var sjuk fra jeg var 12 til jeg var 19. Innlagt da jeg var 18, ett år. Begynte på cipralex 10 mg da jeg varinnlat, gått på dem til nå. Er 24 år, og har levd et normalt liv som student og samboer uten å tenke på mat i fem år nå. Ikke trent, ikke brydd meg. Trappet ned på cipralexen over tre mnd, siste tablett 1.juli. Hele juli var et helvete, men så stabiliserte det seg liksom igjen. Problemet er at jeg merker at en død og begravet anorektisk stemmer inni meg har begynt å hviske meg ting i øret. "Du er ikke undervektig lengre, hva syns du om det?". "Du er slapp i fisken" "Du frådser, så ekkel du er". Jeg vet med fornuften at dette er tøys, likevel, det er der. Jeg har ikke gjort noe med det enda, jeg hører ikke på stemmen. Men... Plustelig har jeg fått så lyst til å begynne å trene. Kanskje jeg skal slanke meg bare litt? 3 kg? Hva meg å være streng med meg selv igjen, hva med å løpe hver dag og å ikke få lov til å spise karbohydrater f.eks? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!! Er 179 høy og veier 62-65 kg (har ikke vekt, som det friske mennesket jeg er( var...)) What to do?
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg ville kontaktet lege umiddelbart før dette tar overhånd igjen. Om du skal på medisin eller i behandling kan jeg ikke svare på, men det er ikke nødvendig å ramle helt utpå igjen før du søker hjelp.
Gjest gjest_Jenta Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Jeg ville kontaktet lege umiddelbart før dette tar overhånd igjen. Om du skal på medisin eller i behandling kan jeg ikke svare på, men det er ikke nødvendig å ramle helt utpå igjen før du søker hjelp. Enig - søk hjelp igjen NÅ! F.eks fastlegen eller tidligere behandler. Lykke til :O)
miss_pretty Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Få hjelp nå!! Jeg er i ganske lik situasjon som deg... og trenger hjelpen mer enn noe. Det går så fort rett vest igjen, og du vil vel ikke det? Tenk over hvordan du har hatt det de siste 5 årene, har det vært godt? Vil du tilbake til mat helvete? Det tror jeg ikke! Lykke til, gjerne oppdater hvordan det går...
Chanel.No5 Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 (endret) Søk hjelp hos legen din og ikke vent til tankene tar over fornuften igjen, slå tankene ut av hodet før de slår røtter ! Vær føre var! =) Endret 30. august 2009 av Lotte27
Sekretæren Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Kjære TS Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Miss Shorty, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå