Gå til innhold

Vanskelig valg

Gjest Gjest_anonym_*

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym TS
Skrevet

TS her.

Takk for mange svar. Jeg synes en del av dem var gode.

Det er vanskelig å sette seg inn i en situasjon som formidles av en gjennomsnittelig skribent og det er kanskje derfor jeg synes en del av reaksjonene ble noe usaklig.

Mitt syn er at deltakende fyllesex er OK. Selv om man er heftig på druen.

Mitt dilemma var at jeg kunne (og ville) ikke studere akten over lengre tid for å vurdere i hvilken grad kvinnen selv ønsket minnene foreviget.

Hun deltok i akten og ingenting utenom kameraet synes jeg var over streken. Å tolke dritings personer sine handlinger er vanskelig.

Har forresten skværet opp med kompisen. Det var ikke han som filmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rimmern, - jeg sier bare at hvis denne kvinnen var moren min så hadde jeg blitt sur på henne og ikke disse kara.

Litt ansvar må man vel ha for eget liv?

Du mener altså at hun har ansvaret, og ikke de som filmer det? For å ha ting på stell her: Å ha gruppesex er ingen forbrytelse. For en av deltakerne å filme det uten samtykke fra alle deltakerne er en forbrytelse. Det sier seg da selv at det var disse svinene som gjorde det ulovlige. Det hun gjorde var bare frivolt, og uansett hva man måtte mene om det så er det tross alt ikke ulovlig.

Skrevet

Å utnytte noen i fylla, som blir med på ting de egentlig ikke ville ha gjort hvis de var edru, er ikke voldtekt pr.def. Men det _er_ rimelig lavt, og jeg ville ikke nølt med å slått disse helseløse hvis jeg kom over det og hadde gode indikasjoner på at det var det som skjedde. Men nå var ikke jeg der, så det eneste jeg vet noe om er den ulovlig handlingen å forsøke å filme det. Vedkommende med kamera hadde jeg sannsynligvis drept hvis jeg hadde personlige bånd til de deltagende. I det aller minste fortjener alle disse at man forteller flest mulig om det, med fullt navn.

Skrevet

Som sagt du var ikke der.

og kanskje med videofilmmaterialet så ville vi fått litt mer klarhet i hva som skjedde den dagen?

Skrevet
Å utnytte noen i fylla, som blir med på ting de egentlig ikke ville ha gjort hvis de var edru, er ikke voldtekt pr.def. Men det _er_ rimelig lavt, og jeg ville ikke nølt med å slått disse helseløse hvis jeg kom over det og hadde gode indikasjoner på at det var det som skjedde. Men nå var ikke jeg der, så det eneste jeg vet noe om er den ulovlig handlingen å forsøke å filme det. Vedkommende med kamera hadde jeg sannsynligvis drept hvis jeg hadde personlige bånd til de deltagende. I det aller minste fortjener alle disse at man forteller flest mulig om det, med fullt navn.

Det er slettes ikke uvanlig å bli mer eksperimentell og vågal når det gjelder sex i fylla, slik at man gjør ting man ikke ville gjort ellers. Mange synes dette er frigjørende og gøy :) Trenger ikke å være utnytting på noen som helst måte.

Igjen - snakker ikke om akkurat dette tilfellet, ville bare komme med en kommentar til påstanden din.

Skrevet

Alle kvinner vet at det å bedrive tyvparring i fylla ikke er det samme som å ha ansvarsfølelse. Alle handlinger man begår enten man er full eller edru, - all atferd man ønsker å gjøre, - og man har lyst til, - og ikke minst vilje til å utføre skjer enten man er full eller edru.

Ofte så kan fylla være den utløsende faktor, - det er jo klart.

Skrevet

Hva slags kommentar? Hvorfor påpeke det helt åpenbare? Alle med en halv hjerne vet da vel at man kan ha urin- og db-sex med 40 andre uten at noen utnytter noen. Men noen sammenhenger har litt større sannsynlighet for å være "ukule" enn andre. Og hvis en jente som er så dritings at hun knapt er i stand til å stå/snakke blir rundknullet av en haug andre som er mindre berusede, så er sannsynligheten rimelig tilstede for at vedkommende ikke akkurat er i stand til å utøve god dømmekraft for sin egen del. Og hvis de andre som er mer edru utnytter dette, så er det utnytting. Det er _ikke_ voldtekt med mindre det er ufrivillig, men verden er faktisk ikke så svart/hvitt at det alltid er enten eller.

Skrevet (endret)
Som sagt du var ikke der.

og kanskje med videofilmmaterialet så ville vi fått litt mer klarhet i hva som skjedde den dagen?

Ikke prøv å ro deg bort. Ingen her var der, så ingen her kan vite hvordan det skjedde. Og ingen har heller påstått at det var utnyttelse/tvang med i bildet. Man kan utmerket godt snakke prinsippielt om hva som kan være tilfellet i den slags saker.

DU har imidlertid sagt ganske klart at du mener at hun har gjort noe galt, mens de ikke har det. DET er en holdning som du neppe tør å lufte annet enn anonymt, vil jeg tro. Din første reaksjon ville altså ikke vært å lure på hva som kan ha skjedd, om det var tvang/utnyttelse e.l. med i bildet. Din reaksjon ville vært å gi henne "skylden". Jeg vet om noen prester i Iran som du ville passet godt sammen med - de har omtrent samme kvinnesynet som du gir inntrykk av der.

Endret av Rimmern
Skrevet
Hva slags kommentar? Hvorfor påpeke det helt åpenbare? Alle med en halv hjerne vet da vel at man kan ha urin- og db-sex med 40 andre uten at noen utnytter noen. Men noen sammenhenger har litt større sannsynlighet for å være "ukule" enn andre. Og hvis en jente som er så dritings at hun knapt er i stand til å stå/snakke blir rundknullet av en haug andre som er mindre berusede, så er sannsynligheten rimelig tilstede for at vedkommende ikke akkurat er i stand til å utøve god dømmekraft for sin egen del. Og hvis de andre som er mer edru utnytter dette, så er det utnytting. Det er _ikke_ voldtekt med mindre det er ufrivillig, men verden er faktisk ikke så svart/hvitt at det alltid er enten eller.

Det "helt åpenbare" er ikke nødvendigvis åpenbart for alle. Men ja, så klart finnes det en grense for hvor full man kan være for at det skal være greit. Alle med en halv hjerne forstår det ;) hehe.

Skrevet
Det "helt åpenbare" er ikke nødvendigvis åpenbart for alle. Men ja, så klart finnes det en grense for hvor full man kan være for at det skal være greit. Alle med en halv hjerne forstår det ;) hehe.

:)

Skrevet

Kudos til ts, du gjorde det eneste rette ved å bryte inn ang filmingen. Men si meg, slettet du filmen eller tok du med deg kameraet i tilfelle kvinnen ønsker det som bevis i en evt voldektssak?

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen kan få seg til å gjøre noe sånt mot noen som klart og tydelig ikke er ved sine fulle fem.

Det er ikke bare motbydelig, men det grenser til voldtekt. Tenk hva den jenta tenkte dagen etterpå når hun våkna og begynte å huske hva som skjedde. Folk har fått psykiske problemer av mindre.

Det er hvertfall godt å vite at det finnes mennesker som deg, som har mot og vett nok, selv i beruset tilstand til å si i fra. For sånt skal ikke skje, men desverre så gjør det det alt for ofte...

Det som gjør meg vondest er at om hun hadde funnet på å anmelde dem, så er sjangsen for at saken ville blitt henlagt godt over 50%. Det er noe å tenke på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...